Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskeoppskrifter


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Ta en sautepanne, legg i en klikk med smør og oppå den fisken man vil ha (bruker man frossen blokk avgir den en del væske, fersk fisk tilsett litt vann), putt oppi de grønnsakene man har lyst på (ferske eller frosne, begge deler duger), evt poteter i skiver hvis man ikke vil koke de separat, krydre med fiskekrydder (fx Seafood and Fish fra Santa Maria), litt salt (smak til senere), kok opp så væsken blir nesten kokende, la stå å trekke/småputre, med lokk, til fisken/grønnsakene er ferdig. Evt en dæsj med fløte for en fyldigere saus. Lettvint og nam og lager seg selv mens man gjør andre ting :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2015, 23.19.08, Ozzy skrev:

Laks, skjær en "lomme" i midten og stapp masse tine kremost med hvitløk inni fisken. Stek i ovnen med en dært smør og gressløk på toppen. Enkelt er ofte veldig godt! :D   Jeg er også veldig glad i smørkokte gulrøtter til. Ganske usunt da jeg bruker sukker (litt mye sådan), men det er sykt digg! Og laks er sunt så da kan jeg gjøre gulrøttene usunne synes jeg! Så blir jeg ikke så himla sunn på en gang. :lol:  

Testet denne i dag og den er absolutt godkjent!  

Brukte krydderblanding fra en greker jeg kjenner i stedenfor gressløk og hadde grønnsakene oppi forma ( med mye smør :P ) da. 

Det var veldig godt! Ny favoritt tror jeg :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. november 2015 kl. 07.35.26, Krutsi skrev:

Jeg er dronninga på bacalao :P til og me bestefar fra Vestlandet må innrømme at min bacalao er en av de beste :lol: 

først må du ha klippfisk, som er utvannet.. Deretter tar du kokefaste poteter og skjærer i skiver på ca 0,5 cm tykke.. Og så må du ha løk som du skjærer i ca 1 cm tykke skiver.. 

Så tar du en stor kjele, dekker bunnen med et lag med olivenolje, legger et lag med potet, så et og med løk og så et fisk. Deretter har du oppi en halv boks tomatpuré, 1 boks hakkete tomater og et tynt lag med cayennepepper.. Evt mer tomatting hvis du lager stor porsjon.. 

Og så gjentar du til du har nok.. Sånn halvveis i kjelen pleier jeg også å helle litt olivenolje over også, men bruker kanskje Max 1-1,5 dl olje Max.. Det er ikke godt at det blir for mye olje.. 

La dette koke i 3-4 timer, og server gjerne sammen med focaccia.. 

 

Kjempe enkelt og fantastisk godt! Og like godt å spise dagen etterpå, og dagen etter det også :P 

Oj, glemt å nevne en ting.. Du må ha oppi en dæsj vann også.. Kanskje ca 1-1,5 dl.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hjemmelagede laksevariant!

1: Stek laks i terninger og kok opp pasta, f.eks  pastaskruer

2: Legg laksen til side  

3: Bland en boks creme fraice med en dasj sitronsaft og soysaus - prøv deg fram med smaken.

4: Avslutt med nykvernet salt og pepper og bland pasta, laks og saus sammen.

Nyyyydelig!!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker fisketaco, og spesielt denne : http://www.ica.no/hjemmerestauranten/slik-lager-du-autentisk-meksikansk-taco-a-la-mission-taco/

Lager min egen guacamole, og jeg har til en enkel salat. 

Er også godt å lage vanlig taco, men bytte ut kjøttet med laks eller tunfisk. 

Denne er og veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/laks-med-cr%C3%A8me-fra%C3%AEche jeg har også i chili, gulrot og paprika. Også koker jeg ris til. 

Fiskeburger er sykt godt! Kjøp den fiskeb du ønsker, bland gjerne flere fisketyper eks. Laks og sei. Kutt fiske  i biter og ha det i en skål med valgfritt krydder og salt og pepper. Kjør det sammen med en stavmiksen. Lag "kaker" av fisken og stek den i pannen til den er igjennomstekt. Ha til burgerbrød, salat og grønnsaker, tomatsalsa og potetbåter. Sinnsykt godt! 

Jo, man har også fiskeboller i hvitsaus. 

Kok poteter og grønnsaker (blomkål, brokkoli og gulrøtter). Lag så en hvit saus. Smelt 1-2ss smør i en gryte, ha i 1-2ss hvetemel og rør godt med en visp. Ha så i ca. 1 liter melk, og la det koke opp til det tykkner. Ha i salt, pepper og karri etter smak. Ha så i fiskebollene og litt av laken den ligger i. Varm opp til fiskebollene er igjennomvarme. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...