Gå til innhold
Hundesonen.no

Triksetråd

Kristiin
 Share

Recommended Posts

En triksetråd er kult! Hvilke triks kan hunden din? Hvordan har du lært det inn? Gjerne videoer :D

Jeg har skikkelig lyst til å lære min trikset i denne videoen, spol frem til 1:15 :) 

Noen som har noen råd- hvordan jeg trener inn dette...? 

(forresten, prøvde å søke, men fant ikke triksetråd fra før..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Åh, håper folk vil legge ut filmer og fremgangsmåte på kule triks her :) Jeg har så lyst til å lære inn mange triks, men det blir liksom aldri, så kanskje jeg finner motivasjon her? 

Setteren kan snurr, nuss, gi labb og hopp over foten. Terven kan snurr, slalom mellom bena, sitte bamse, gi labb, hoppe over foten og å hoppe opp i armene.

Mao ikke stort trikserepertoar på mine, men det vil jeg endre :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engla kan snurre til høyre og til venstre på to forskjellige kommandoer og gå åttetall mellom beina. Vi vil lære fler da, spesielt å rygge!

Klikk det inn! Hvis Engla kan klikkerlyden, så går det fort :D Hvis hun ikke helt skjønner hva du vil så kan du jo alltids sette henne inntil en vegg med en kompostgrind eller noe på siden, for da MÅ hun rygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på å rygge rundt deg eller hoppe opp på magen? :)

Tenkte på å hoppe opp på magen og foten forsåvidt, men har lyst til å lære henne å rygge rundt meg å forsåvidt :D

Hvis du tenker på å hoppe opp på magen så fins det videoer på innlæring av det, søk på "rebound dog" :)

ah, skal søke :D 

Den voksne kan forsåvidt: sjenert, high five, rygg, sitt bamse, gi labb, slalåm/åtte-tall mellom beina og snurr :P Øhm, valpen? Hun kan sånn halvveis å snurre :P 

Men triks er så kult, vil gjerne lære de mer! Valpen skal lære seg rebound og rygg! Og vi skal prøve å skille på å snurre til høyre og venstre! Gå på to fremover og bakover seg og kult ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk det inn! Hvis Engla kan klikkerlyden, så går det fort :D Hvis hun ikke helt skjønner hva du vil så kan du jo alltids sette henne inntil en vegg med en kompostgrind eller noe på siden, for da MÅ hun rygge.

vi har så vidt begynt! :D hun rygger eet skritt vekk fra meg nå da :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å hoppe opp på magen og foten forsåvidt, men har lyst til å lære henne å rygge rundt meg å forsåvidt :D

ah, skal søke :D 

Den voksne kan forsåvidt: sjenert, high five, rygg, sitt bamse, gi labb, slalåm/åtte-tall mellom beina og snurr :P Øhm, valpen? Hun kan sånn halvveis å snurre :P 

Men triks er så kult, vil gjerne lære de mer! Valpen skal lære seg rebound og rygg! Og vi skal prøve å skille på å snurre til høyre og venstre! Gå på to fremover og bakover seg og kult ut! 

Rebound som en skrev over her! Fikk se innlæring av det på kurs med Patrycja, og det er ikke så komplisert egentlig. Foten er litt mer tricky da, fordi flaten er så liten, men det er jo null problem for pyrren ;)

Jeg skal ikke prøve å skrive en forklaring på det i dag fordi jeg er syk og alt bare går litt i surr i hodet mitt :P Søk heller på youtube. masse gode filmer der!

Fant en her :)

Endret av Lunatic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje jeg kan få noe nye ideer her. Repertoaret er ikke så voldsomt ennå. Ayla kan gi labb og high five med begge labber, ten (som er opp på to og en labb på hver av mine hender), opp på to, rundt (med klokka), snurre (mot klokka), oppå (forbeina opp noe), sitt, ligg, stå i kjapp rekkefølge, hopp, finne leke jeg har gjemt under t-skjorta, og til sist en vi kaller juletre, der jeg sitter på gulvet mens hun går rundt meg og avslutter med sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebound som en skrev over her! Fikk se innlæring av det på kurs med Patrycja, og det er ikke så komplisert egentlig. Foten er litt mer tricky da, fordi flaten er så liten, men det er jo null problem for pyrren ;)

Jeg skal ikke prøve å skrive en forklaring på det i dag fordi jeg er syk og alt bare går litt i surr i hodet mitt :P Søk heller på youtube. masse gode filmer der!

Fant en her :)

Hun er liksom jækla spretten fra før av og driver og spretter opp å ned på meg fra før av, så tror ikke det blir noe problem :lol: Må bare få samlet det til en øvelse nå. Men når jeg søkte på "vanlig" rebound på youtube kom det opp flere forskjellige metoder, de var veldig forskjellige.. så nå lurer jeg på hvem jeg skal gå for.. 

metode 1: https://www.youtube.com/watch?v=XOVhOr61bmU 

metode 2: https://www.youtube.com/watch?v=2zFH7w0TnQI

metode 3: https://www.youtube.com/watch?v=dUR_wASqh6g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er liksom jækla spretten fra før av og driver og spretter opp å ned på meg fra før av, så tror ikke det blir noe problem :lol: Må bare få samlet det til en øvelse nå. Men når jeg søkte på "vanlig" rebound på youtube kom det opp flere forskjellige metoder, de var veldig forskjellige.. så nå lurer jeg på hvem jeg skal gå for.. 

metode 1: https://www.youtube.com/watch?v=XOVhOr61bmU 

metode 2: https://www.youtube.com/watch?v=2zFH7w0TnQI

metode 3: https://www.youtube.com/watch?v=dUR_wASqh6g

2 og 3 var jo veldig like da, eneste var vel høyde forskjellen i starten? Jeg ville prøvd å shape det inn (som i 3), men det er jo en smakssak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...