Gå til innhold
Hundesonen.no

Lys til hund


Poter
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Hadde noe lignende til Niri i fjor som var bare møkka i holdbarhet men lyset og evnen til å dette fra hverandre like jeg godt. Altså den datt ikke fra hverandre før hunden satte seg fast

Den var myk hvis den var varm men knakk hvis den var kald

Endret av lijenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille en sånn fra Ebay en dag å prøve (siden dem ser mer vanntette ut enn dem jeg har), så interessant å høre om andre har noen erfaring med dem. Jeg bestilte sånne i flere farger og fornøyd med dem. Er kina-kvalitet så jeg stoler ikke på plastikkspennen til bruk, men dem har holdt overraskende lenge og lyser bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille en sånn fra Ebay en dag å prøve (siden dem ser mer vanntette ut enn dem jeg har), så interessant å høre om andre har noen erfaring med dem. Jeg bestilte sånne i flere farger og fornøyd med dem. Er kina-kvalitet så jeg stoler ikke på plastikkspennen til bruk, men dem har holdt overraskende lenge og lyser bra :)

De var stilige! Så lenge lyset funker en sesong værtfall er jeg fornøyd. Det gjør ikke noe om det faller fra hverandre om hunden skulle hekte seg. Heller det enn at han skal bli sittende fast. Liker ikke å ha noe på ham når han løper løs, men et lys for å se ham i skjømninga og mørket hadde vært greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe lignende til Niri i fjor som var bare møkka i holdbarhet men lyset og evnen til å dette fra hverandre like jeg godt. Altså den datt ikke fra hverandre før hunden satte seg fast

Den var myk hvis den var varm men knakk hvis den var kald

Fikk ikke til siteringen på iPaden.

Så dumt den gikk i stykker i kulden. Hvor kaldt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vises de greit fra alle vinkler? Bare innbiller meg at det sees foran og fra siden, men ikke særlig bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vises de greit fra alle vinkler? Bare innbiller meg at det sees foran og fra siden, men ikke særlig bak?

Det er lys på begge sider, så den blir litt kulelys-ish. Er nok ikke maks lys om du ser den akkurat fra siden, men nok tror jeg. Kan evt prøve å få tatt noen bilder ute i mørket en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne typen lys til hund?

 

12088522_1504972163150725_8368198181864593635_n.jpg?oh=0ca6f8a4fabb0a6ebaca8598b0039800&oe=5685BB3A

De er veldig myke, så tenker faren for å bli sittende fast i ei grein er mindre enn med noe mer solid. Samtidig blir de kanskje fort ødelagt?

Noen andre produkter som er gode/bedre?

Jeg har hatt min i noen uker nå, og er hittil storfornøyd. Lyser veldig godt, og syntes fra alle vinkler, selv om det er en del pels på hunden. Nå har det vel ikke vært mer enn et par minusgrader her hittil, men har ingenting negativt å si enda. Holder seg sammen når hunden har den på, men faller lett fra hverandre om nødvendig, sånn hvis hunden skulle sette seg fast. Kosta ikke mer enn 30 kr heller, så har bestilt en til.

Sånne har jeg også, et par titalls av dem, i flere farger. Men pleier å feste er par stykker av gangen, både fordi de kan finne på å slå seg av hvis de får et dunk, og fordi jeg ikke synes de syntes så godt fra baksiden. Ellers veldig fornøyd, brukte dem hele forrige vinter, og har fortsatt ikke byttet batterier på noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Er det eg som er uheldig men ingenting av det som er foreslått holder en halv vinter her i huset er jeg heldig holder det en måned. Men hunden løper endel løs i skogen kan det være det som gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne typen lys til hund?

 

12088522_1504972163150725_83681981818645

De er veldig myke, så tenker faren for å bli sittende fast i ei grein er mindre enn med noe mer solid. Samtidig blir de kanskje fort ødelagt?

Noen andre produkter som er gode/bedre?

Hvor får man kjøpt disse?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men størrelsen da. Hvilken skal jeg bruke til Niri på ca 30 kg 

Jeg bestilte M til Nemi, hun er 28kg. Rundt 50 om halsen. De er jo regulerbare da. Har ikke fått det enda, men regner med det passer. Såvidt jeg husker så står det hvor man cm hver størrelse er om du bare scroller nedover på siden :)

RED: La visst på 10 kg. for mye på vekta, rettet nå! :)

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg bestilte M til Nemi, hun er 28kg. Rundt 50 om halsen. De er jo regulerbare da. Har ikke fått det enda, men regner med det passer. Såvidt jeg husker så står det hvor man cm hver størrelse er om du bare scroller nedover på siden :)

RED: La visst på 10 kg. for mye på vekta, rettet nå! :)

Fant det og bestilte samtidig, hadde helgekurs så der ble ca 15 kr 0g 30 øre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt disse?:)

Her så jeg dem på en dyrebutikk for 200 kr.

Jeg pleier å kjøpe disse. Varer en sesong, men til 13,- så er det helt greit. Lyser godt.

Hvor godt sitter de på? Som jeg skrev lengre opp liker jeg ikke å ha halsbånd eller sele på Eine når han er løs, med tanke på at han kan sette seg fast i noe og bli sittende fast. Så et sånt lyshalsbånd må lett falle fra hverandre for at jeg skal synes det er greit å ha det på ham. Hvordan er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor godt sitter de på? Som jeg skrev lengre opp liker jeg ikke å ha halsbånd eller sele på Eine når han er løs, med tanke på at han kan sette seg fast i noe og bli sittende fast. Så et sånt lyshalsbånd må lett falle fra hverandre for at jeg skal synes det er greit å ha det på ham. Hvordan er dette

Det faller ikke lett av, det er som et vanlig halsbånd. Mine hunder løper ofte med halsbånd i skogen, det har ikke vært noe problem. Du kan jo evt. ha halsbåndet ganske stramt eller evt. ganske løst på, hvis du føler det er bedre. Løper hunden din ofte ut av synsfeltet ditt? Hvis ikke så vil du jo se om den setter seg fast ganske kjapt. 

Ellers så kan du jo kjøpe lys som du fester på f.eks. et jakthalsbånd(halsbånd med elastisk strikk) eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg de ikke sitter så godt, jeg tør i hvertfall ikke å feste kobbel i de i tilfelle de ryker, er typisk Kinakvalitet. Så jeg bruker de bare som lys når de har på sele så jeg har noe annet å feste kobbelet i :)

Nei, noe topp-kvalitet tror jeg ikke det er :) Men med tanke på @Poter tenker på så ville jeg ikke tatt sjansen på at de ryker om hunden setter seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...