Raksha Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Ok damer og herrer i sonenuniverset. Jeg trenger oppskrifter. Alt må kunne fryses, må være mye smak, men ikke for sterkt. Jalapenos osv. blir for sterkt, vanlig chilli uten for mye frø går greit. Bruker mye elgkjøtt i matlaging og det er det lite smak i, så krever mye smak i sauser.PastasausPizzasaus Kjøttboller/karbonader/hamburgere. VårrullerSpesifiser gjerne krydder og mengde. Noen som vil dele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sissi Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Denne pastasauen har jeg pleid og lage. Veldig enkel og god grei og fryse. Men ikke så sterk da, men det kan man jo bare fikse selv med litt chilikrydder eller no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 9. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Denne pastasauen har jeg pleid og lage. Veldig enkel og god grei og fryse. Men ikke så sterk da, men det kan man jo bare fikse selv med litt chilikrydder eller no Takk! Lagrer den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixie Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Jeg har brukt å kjøpe lammekjøttdeig nå når den er på tilbud og blande den 50/50 med billig svinekjøttdeig eller karbonadedeig. Sammen med finhakket løk/vårløk, brødrasp og krydder etter ønske blir det ganske gode kjøttboller! Lammekjøttdeigen er veldig feit, men super å blande med magre deiger med lite smak :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Supergode hjemmelagde hamburgere, hamburgerbrød og dressing. Veldig mettende og du kan ha i de smakene du selv ønsker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 (endret) Lager mine egne pastasauer Jeg bruker og litt det jeg har tilgjengelig, sånn isj oppskrift:Hermetiske tomater Tomat purre, hermetisk. - ikke vær grådig på denneGjerne noen ferske tomater som du moser under oppkokingLøk, hvitløkKrydder - salt, pepper, basilikum, gjerne fersk. Revet gulerot - det er godt i!Alt disse ingrediensene kokes du sammen i 10 minutter isj - mengde er etter skjønn og hvor mye du skal lage. Smak underveis! EDIT: lager og mye vårruller, egene miks jeg digger - de og går i skjønn på mengde, og om man liker de sterke eller svakere. Vårrull papir (de største)Risnudler Kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig Revet gulerotSoyasausRevet kålhodeSalt, pepper, gjerne en dæsj sukker.Chilli Thailandsk kyllingkrydder eventuelt svinekrydder (selges i pakker)Vårløk Bruker å kjøpe 1 pakke papir, (40 stk), 2 pakker kjøttdeig, 6-7 gulerøtter, halvt kålhode, Chilli spørs hva man liker og hvilken chilli det er, bruker en hel bunt vårløk, en pakke risnudler (250g tror jeg). Går frem: steker kjøttdeigen og ha den i en bolle og bland i thailandske kryddere og smak deg frem. Kok risnudlene etter anvisning på pakken, ta en saks og klipp de opp så de blir små snorer. Bland de deretter med kjøttdeigen. Deretter er det bare og bland i resten - og vips - blandingen er ferdig og klar til å rulles inn i papiret Ville anbefalt deg å doble, eller tripple oppskriften om du skal lage og fryse den. Skal du fryse den, så frys de ned fersk, IKKE etter at de er fritert. Endret 9. Oktober 2015 av Kristiin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 9. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Yey for oppskrifter Jeg liker desverre ikke lam/sau - selv ikke som blandemiddel, men regner med svinekjøtt også kan brukes til å få ting litt feitere enn den magre elgen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rottisembla Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Man tager 5 tomater, deler opp og moser med stavmikser. Man bruner en løk og 3 fedd hvitløk . Har oppi oregano og basilikum i rause mengder gjerne fersk viss du har. Ha oppi ei tskje brunt sukker og Småkok alt sammen i noen timer. Denne mengden er nok til en langpanne pizza. Passer og som pastasaus og kan da lages i store mengder?? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 9. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2015 Spaghetti bolognese fra bunn er en kjempehit her. Masse deilig smak men på ingen måte sterk. Finhakker og freser hvitløk og løk i en panne. Har i to bokser tomatpuré og en boks med soltørkede tomater. Finhakker gulrøtter og har i og smaker til med italienske urter, salt og pepper. Så kam det med fordel putre på panna i en times tid, minst. Spe i med vann så det ikke blir for tynt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 10. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2015 Ingen flere? Noen med noe alternative pizzafyll? Hvit pizza? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Busann Skrevet 11. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2015 Cherrytomatsaus:1 boks/kurv med cherrytomater 3-4 ss OlivenoljeHvitløkSaltpepperPutt cherrytomatene i kokende vann, så i isvann, og fjern skallet Varm opp 2-3 ss olje i en kjele, og stek tomatene på sterk varme (konstant omrøring så det ikke svir seg) til de begynner å sprekke, ta fram en potetmoser evt. en stor sleiv og knus tomatene.Kok sausen på svak varme i ca 10 min, ta av varmen og ha i hvitløk etter ønske (bruker gjerne 1-2 kinesisk hvitløk), bruk enten stavmikser eller blender og kjør til en jevn og glatt saus. Ha i den siste ss med olje og smak til med salt og pepper og kok i 5 min.Denne fryser veldig bra, og er veldig base. Den smaker også veldig godt som den er på pasta.Om man vil ha en sterkere saus, har man bare i de krydderne man ønsker, som chilli, oregano, basilikum osv.Tror det blir bra med fersk chilli også om man har i den før man kjører det til saus, men liker ikke fersk chilli, så har aldri prøvd selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 11. Oktober 2015 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2015 Kok ønsket mengde spaghetti. Ha i smurt ildfast form. Smør over 1 glass tomatpuré. Dryss på et rikelig lag med revet ost. (Norvegia og Jarlsberg) Smør kjøttdeig eller kjøttfarse utover. Stek til kjøttdeigen er gjennomstekt.Denne retten er alle barns favoritt.Du kan variere ved å tilsette hakket løk, oregano, paprikapulver osv. Ketchup istedenfor tomatpuré. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts