Gå til innhold
Hundesonen.no

Ha med gamlemor til Gaustadtoppen?


Maria
 Share

Recommended Posts

Hva tror dere...?

Jeg er så usikker på om jeg skal gå og på om jeg skal ta med Chess til Gaustadtoppen på søndag. Hun nærmer seg 11 år, og er forsåvidt sprek for alderen. Nå om dagen virker hun full av energi og er veldig blid og fornøyd. Ingen halting eller stivhet, kontra noe hun slet litt med i sommer. Da hadde hun nok en låsning eller en strekk, for hun beveget seg ikke som nå. Jeg har aldri gått denne turen før, og synes det er vanskelig å avgjøre om den er krevende, og om den er FOR krevende for gamlemor. 

Hva tror dere?? Skal jeg ta henne med? Skal jeg la henne være hjemme? Hvis jeg tar henne med må vi legge inn pauser og ta med dekken til pausene så klart. Men jeg er redd jeg utsetter henne for en påkjenning som er litt i overkant? Eller er jeg bare hysterisk?

Minihunden skal selvsagt være med om vi går uansett. Hun blir jo aldri sliten... 

 

Må også nevne at vi skal gå med noen som ikke har hund, og som kanskje liker å holde litt tempo.

Endret av Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng ;)

Men er det en ide å ha på potesokker? Hun får oftere utbrudd av furunkulose de gangene potene utsettes for påkjenning, og en kollega sier at de kan bli såre på potene av den turen. Hva tenker dere om det? Er eventuelt vanlige cordurasokker nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Gikk du turen, @Maria ?

Hvordan var den? Noen andre som har vært der og vil si litt om turen? Har lyst til å gå der i høst, men lurer litt i forhold til Nora som har E-albuer og D-hofte. Rekner med det er for langt for en valp på ca 7 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk turen nå i sommer med barna på 5 og 7, samt hundene. Alle er i god form. Gikk uten problemer den "enkleste veien". Brukte ca 3 timer inkl. noen stopp en vei. Blir det for ille går det an å ta gaustadbanen ned igjen. De tillater hunder, også er det jo litt kult å kjøre tog rett ned og inn i fjellet. Koster litt da (mener det var 250 / p en vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli noen år siden jeg gikk til toppen nå, men første biten er for så vidt bare som en hvem som helst fjelltur, det bare siste oppstigningen som er veldig steinete. Men etter hva jeg har forsått har de utbedret denne delen så den er mindre ujevn å gå nå enn den var når jeg gikk der sist.

Må prøve å få meg en tur i år jeg også, men venter til turistrushet har lagt seg litt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og Mini var dette en enkel, men steinete tur. Men for gamlemor hadde det ikke vært noen god tur. Alt for mye stein og røys, og hun sklir siden hun er litt stiv i ryggen. Så jeg var glad hun ble hjemme. Mini spratt opp som ingen ting, men hun er jo så lett og spretten atte det hadde jeg regnet med. Det finnes andre turer jeg synes er mye, mye mer egnet for hund. Det var mye folk, kø, mye stein og bratte bakker. Vi brukte bare drøye 2 timer tur retur, men da gikk vi fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...