Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som klør en del


Pixie
 Share

Recommended Posts

Som sagt, lilletjukken klør seg en del. Nå i dag hørte jeg for første gang at han klynket da han klødde seg. Det er ikke konsentrert rundt øret, han ser ut til å klø på bena, litt på halsen og litt på magen. Innsiden av ørene ser fine ut, er ikke røde eller med noe synlig ørevoks. Han er heller ikke rød på huden på magen/innsiden av låra der han har tynn hud. Jeg har prøvd å sjekke pelsen uten å se noe, hverken spesielt tørr hud, flass eller noe som kan tyde på lus. Han klør seg mest når han er våt, noe han jo blir hver gang han må ut og tisse sånn som det regner nå. Vi tørker ham med et rent håndkle når vi kommer inn. Han ble badet hos oppdretter for to uker siden, vi skal etter planen bade ham nå til helga. Vi har ikke teppegulv eller grunn til å tro at det er noe særlig støvmidd hjemme, støvsuger jevnlig. Han spiser det samme som hos oppdretter. Han elsker å rulle seg på plenen og hopper gjerne rett uti diverse ugress rundt plenen, så jeg tenker det kanskje kan være en plante han reagerer på? Må vi allergiteste hos vet. eller er det noe annet vi kan prøve først? Forbytte? Hindre ham i å hive seg uti ugresset? Droppe godbiter(han har fått fire forskjellige typer, ser ikke ut til å ha noe å si)? Han fikk med seg teppe med lukt fra søsken, det ligger i buret han sover i om natta. Ellers har han egne tepper i senga si. Kom på nå at det lå en fleecematte i et bur vi kjøpte brukt, kan jo ha vært lus i det... føkk, men burde jeg ikke kunne sett det i pelsen hans?

Argh, fersk hundeeier og tusen spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergitester er veldig unøyaktige uansett så det beste er egentlig å prøve seg litt frem og være litt oppmerksom slik at man evt etterhvert ser et mønster i om hunden klør mer etter den har fått spesielle matvarer e.l. Men sjekk for utøy først, trenger jo ikke være noe som helst annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...