Guest vivere Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Norges første løp med hund gjennomføres 11. oktober på Ekeberg i Oslo http://www.hundekjoring.no/turandloep/pressemelding-vom-dogrun/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Det har da vært arrangert Canicross i Norge tidligere? Da under navnet canicross. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Det har da vært arrangert Canicross i Norge tidligere? Da under navnet canicross. Det mener jeg også at det har, men iflg arrangøren skal dette være det første. Muligens menes det første løpet under navnet DogRun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carro92 Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 nesten så man skulle ha vært med for gøy men spørs om kneet holder til løping :/ og det og gå blir jo litt kjedelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Norges første løp med hund gjennomføres 11. oktober på Ekeberg i Oslo http://www.hundekjoring.no/turandloep/pressemelding-vom-dogrun/ det er faktisk delt ut NM medalje i løping med hund da kjært barn har mange navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Bra de har oversatt det til norsk :/ 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 (endret) Hallo, dette "løpet" x 3 foretar jo knertis og jeg flere ganger i uka, dette må vi jo være med på! Edit: Og der var knertis og jeg påmeldt på 7 km-løpet. Flere som vil være med? Endret 8. September 2015 av SandyEyeCandy 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Jeg og Mocca tenkte vi skulle være med. Sendte inn tlf nr. mitt og har ikke fått noen tilbakemelding eller spørsmål om hva jeg vil være med på..Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Marianne* Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Er ikke dette det samme som det som inngår når det arrangeres "hundekjøring barmark"- konkurranser? Da er det jo både klasser med sykling, sparkesykkel og løping? Ser ut som det da kalles "snøreløping"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Jeg og Mocca tenkte vi skulle være med. Sendte inn tlf nr. mitt og har ikke fått noen tilbakemelding eller spørsmål om hva jeg vil være med på.. Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Da har du kanskje hemmelig telefonnummer? For når jeg la inn nr mitt, så dukka hele påmeldingsskjemaet opp, ferdig utfylt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Da har du kanskje hemmelig telefonnummer? For når jeg la inn nr mitt, så dukka hele påmeldingsskjemaet opp, ferdig utfylt. Prøvde igjen, og da fikk jeg skjema. Så da er jeg og Mocca også påmeldt 7 km løping Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrasselTrollet Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Funderar på att anmäla mig och skruttis, någon löpning blir det knappast tal om men gå, det är vi duktiga på. Synd bara att man inte får gå 7 km rundan... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Ironisk at det heter dogrun på norsk,ikke mye mer forståelig enn canicross :-P 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 det heter SNØRELØPING på norsk, og er en egen NM klasse som nevnt over Tror tilogmed Norge har VM og EM medaljer i grenen (Nm barmark hundekjøring 10 og 11 oktober 2015 - Elverum) 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Dogrun høres ut som frislippsområde på engelsk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Dogrun høres ut som frislippsområde på engelsk... betyr det ikke egentlig noe ala løpegård for hunder? altså større inngjerdet område kalles "run" for andre dyreslag men nå har jeg spikket ferdig KJEMPEMORSOMT for dem som liker å løpe med hunden sin 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstridN Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Å hurra! Takk for info! Et sånt løp har jeg ventet lenge på, vi melder oss på sporenstreks Sent fra min D6603 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 De kaller det tidenes første "Vom Dogrun". De hevder vel ikke at løping med hund ikke er arrangert før. God reklame for V&H da. Vi har bare kortdistanseløpere i hus, samt at jeg kunne aldri løpt så langt, men gå halve distansen skulle vi jo greid. Men må se an formen etter en måned på veien i USA med mye amerikansk mat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 det heter SNØRELØPING på norsk, og er en egen NM klasse som nevnt over Tror tilogmed Norge har VM og EM medaljer i grenen (Nm barmark hundekjøring 10 og 11 oktober 2015 - Elverum) Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas Kopierer hemningsløst : "Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp! MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger. Startkontigent 100 kroner. Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann. Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober! Arrangementet er åpent for alle :-) " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 8. September 2015 Rapporter Share Skrevet 8. September 2015 Kunne særiøst vært noe med denne 3,5 km klassen. For meg med dårlig kondis og astma, så er har jeg liksom aldri kommet over 4 km sånn uten stopp. Er jo helt innafor med 3,5 km da... Var bare å komme seg dit da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 9. September 2015 Rapporter Share Skrevet 9. September 2015 @Red Merle, det går både trikk og buss opp til Ekeberg, så akkurat det å komme seg fra Oslo S og opp er ikke noe hokus pokus. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 9. September 2015 Rapporter Share Skrevet 9. September 2015 Da skal Canider være med også og jeg skal melde på hun som jobber hos oss med Emma 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 9. September 2015 Rapporter Share Skrevet 9. September 2015 Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas Kopierer hemningsløst : "Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp! MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger. Startkontigent 100 kroner. Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann. Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober! Arrangementet er åpent for alle :-) " Vet, det er "min" klubb også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 9. September 2015 Rapporter Share Skrevet 9. September 2015 Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas Kopierer hemningsløst : "Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp! MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger. Startkontigent 100 kroner. Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann. Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober! Arrangementet er åpent for alle :-) " Det er mulig jeg er litt kørka, men... de har lagt løpet til lørdag 10. oktober for å unngå høstferie og konflikt med andre arrangement - men NM på Elverum er liksom ikke inkludert i "andre arrangement" liksom? Er det ikke litt dumt å legge et løp til samme dato som NM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 9. September 2015 Rapporter Share Skrevet 9. September 2015 Det er mulig jeg er litt kørka, men... de har lagt løpet til lørdag 10. oktober for å unngå høstferie og konflikt med andre arrangement - men NM på Elverum er liksom ikke inkludert i "andre arrangement" liksom? Er det ikke litt dumt å legge et løp til samme dato som NM? NM- datoen ble lagt ut etter at Hakadal hadde flytta løpet sitt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts