Gå til innhold
Hundesonen.no

Vesttun's Wildheart of Gold


Eplefe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har vi fått vår lille Milva. Hun har bodd hos oss siden lørdag 29. august, og vi er selvfølgelig helt solgt. Hun er 80% god og 20% bølle.

Vil ikke stå opp og tisse, vil sove mer.

Takk! Vi synes jo selvfølgelig hun er den vakreste i hele verden. Hun er min første bitete valp, og mitt første matvrak. Prøvde først å la henne spise til hun ble mett, men etter to dager med overspis

Posted Images

2 timer siden, mushi skrev:

Hei, dette er ikke samme hund! ? Så flott hund er, liker fargen godt! Er den uvanlig, synes den virker mørkere enn en vanlig collie.

Jeg vet ikke om fargen er veldig uvanlig, men det er mange som kommenterer på den! Faren er mørkere, eller, mer skygget. Skal prøve å få tatt et bilde i dagslys i dag eller i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2015, 16.34.14, Eplefe skrev:

Vi synes også det! Bra dommeren var enig. Nå blir neste gang mest sannsynlig NKK Bergen i april, og da er hun junior. Hadde jo vært kjekt å få unnagjort storcertet med en gang... Host. :P 

Jeg tror jeg hilste på deg såvidt i sommer ute i Åsane da jeg traff Enits med valpisen min. Du hadde da en nydelig stor hanncollie..? Veldig skjønn valp du har fått!

Vi tok Ilo med oss på utstillingen i Bergen i oktober. Syntes det var gøy så vi har tenkt å prøve oss på noen flere utstillinger. Han er fremdeles valp på utstillingen i Etne i februar - så dit har vi tenkt oss så vi får øvd oss litt mer før han er junior. :innocent: Men den er kanskje ikke aktuell for dere? Ellers er det jo også den i Manger to uker senere. Da er kanskje snuppa di fremdeles valp? Ilo har akkurat bikket over på junior der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ilosan skrev:

Jeg tror jeg hilste på deg såvidt i sommer ute i Åsane da jeg traff Enits med valpisen min. Du hadde da en nydelig stor hanncollie..? Veldig skjønn valp du har fått!

Vi tok Ilo med oss på utstillingen i Bergen i oktober. Syntes det var gøy så vi har tenkt å prøve oss på noen flere utstillinger. Han er fremdeles valp på utstillingen i Etne i februar - så dit har vi tenkt oss så vi får øvd oss litt mer før han er junior. :innocent: Men den er kanskje ikke aktuell for dere? Ellers er det jo også den i Manger to uker senere. Da er kanskje snuppa di fremdeles valp? Ilo har akkurat bikket over på junior der. :)

Har ikke hatt hanncollie på en stund før jeg fikk Milva nå, men hadde det før. @Enits hvem er det du kjenner med collie som ikke er meg? :P 

 

Manger kunne jo vært aktuelt, får høre om det er noen med bil som skal dit som vi kan sitte på med! Hadde vært kjekt med mer øving før hun ble junior! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

Har ikke hatt hanncollie på en stund før jeg fikk Milva nå, men hadde det før. @Enits hvem er det du kjenner med collie som ikke er meg? :P 

 

Manger kunne jo vært aktuelt, får høre om det er noen med bil som skal dit som vi kan sitte på med! Hadde vært kjekt med mer øving før hun ble junior! :P 

Du har hadde ingen hanncollie i sommer, nei! Da må det ha vært noen andre :P

Etne er egentlig litt langt borte, men hadde veldig lyst å ha et til valpeshow under beltet før de begynner å bli streng i kritikken. Var ganske svett alle steder på første showet så det hadde vært godt å få øvd litt mer slik at jeg er roligere! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milva begynner å se fryktelig voksen ut nå. Hun er faktisk 51 cm, altså på størrelse med en liten collietispe, og har vokst litt inn i ben og ører. Hun er en fryktelig behagelig valp, og elsker å øve. Krysser fingrene for bronsemerkekurs og gjerne første lp i løpet av 2016! Noen bilder fra i dag.

OI000014.thumb.jpg.9fb16871db3066f34a7e9

OI000013.thumb.jpg.d10281545a8f9b5a78e3b

OI000012.thumb.jpg.17745bfb8765bc658ad8a

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Herlighet som hun har vokst! :ahappy:

Bg hundehall har forresten ledige plasser på bronsemerkekurs i april.

Ja, vi lukter på det, men det er så kronglete uten bil! :( 

53 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Vakker :wub: 

Takk! (og jeg er selvfølgelig helt enig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Milva blir snart åtte måneder gammel! Herlighet, som tiden flyr! Hun har også fått sin siste løpetid, og vi merket det kun fordi det var blod i snøen da hun tisset, og Pepper til @Cattn var over gjennomsnittet interessert i rumpen hennes da vi hadde ham en helg. Hun holder seg ren og har blitt litt mer diltete inne og vimsete på tur, ellers er hun den samme hunden. Vi er dog obs på at dette er nest siste kritiske fase oppdragelsesmessig og har returnert litt til valpestadiet med klikker tilgjengelig hele tiden og godbiter på alle hjørner - samtidig skjønner hun mye mer enn da hun var valp, og grensetøyingen stopper mye fortere nå enn den gjorde før. 

 

Litt bilder, da.

08U8t8r.jpg

91Vhpa2.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...