Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September

Tricolor
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Innfør skjørte-fredag for deg selv, så får du inn en god skjørte-rytme. Det fikk jeg tips om på Anonyme Skjørtevegrere (ASV), før jeg sluttet pga. manglende fremgang.

Jeg feiga ut i dag, eller det var vel egentlig fordi jeg glemte å sjekke strømpebuksebeholdningen i går kveld og hadde ikke tid i dag. Men skjørtefredag var et godt tips! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Peiling - nei.. Men vil høre spørsmålet allikevel :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, det har med følelse/lukt og brekninger å gjøre :P Ikke sikkert det har noe med hals/nese en gang, bare det som falt meg inn :aww: Får spørre legen neste gang jeg er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da så emoji14.png

volkswagen-t5-multivan-vag_t5_04_calif_comf_1.jpg

:ike:

Hjemme fra jobb og gumler kyllingvinger :aww:. Og bare sånn for å ha sagt det - det er VELDIG lenge siden jeg spiste kyllingvinger faktisk. Veldig lenge. 

... og en av de bilene jeg har sendt forespørsel på hadde en "liten" kollisjonsskade bak som var rettet opp... NOPE. Tror ikke det er noe jeg tør satse penger på da gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg og ingen planer! Det vil si, planen er å være sammen hundene hele helga. Det ville de vært delvis glade for hvis de visste det, vi skal nemlig både gå turer og bedrive pelsstell. 

Snart tid for peis og rødvin og sjokkis og fredagskveld. 

Jeg savner den smileyen jeg brukte mest, den som står etter kyllingvinger i Siri sitt innlegg. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt luring fikk jeg også delt dem nå :P
Ja, nei, vi har jo egentlig visst det lenge selvsagt... det er bare viktig å påpeke det igjen i tilfelle noen skulle ha glemt det :P

Jeg har testa det da selvfølgelig :P. Hva tror du om meg? At jeg er lite løsningsorientert? :P
Men det gikk ikke an å sove på det soverommet i andre etasje. Det ble bare helt feil - også var det jo så langt ned til første etasje og badet der.... :aww:

Jojo, høst og vinter er kjempeviktig, spesielt vinteren - tenk så reint og fint det er over alt da, også trenger man ikke å bade hundene så ofte :aww:

Fordi atte en bobil på vinterføre neppe er særlig egnet langt uti skogen der jeg bor :P. Og det er dyrt å kjøre rundt i en bobil hver dag dobbelt- :P

:lol: Men nå får ikke jeg dele opp quotene igjen. Kanskje vi bare får lov annenhver gang? :D 
Tror ingen glemmer det, men greit å ta det opp med jevne mellomrom allikevel!

Ah, ja nei, vi kan jo ikke ha noe av at det bare er helt feil! Kanskje du må sette opp et lite tak over vinduet ditt og ha vinduet på gløtt, da hører du vel regn og sånt fra senga? :lol: 

Vinteren er kald, mørk og lang. Og vond. Punktum :aww: 

:lol: Vel, om du ikke kommer deg hjem med bobilen din, kan du jo bare bo i bilen din, liksom :P 

Edit: Det var jo vellykket. :P Og nå finner jeg ikke den som ler heller.

: lol : :P 

--

Jeg har vært på butikken og kjøpt kakao :heart: Og sjokolade :heart: Sola skinner også :heart: Life is good! :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den smileyen jeg brukte mest, den som står etter kyllingvinger i Siri sitt innlegg. 

Nå skulle jeg bruke den søte smileyen som humrer litt sånn liksom, men den finner jeg ikke lenger - og jeg husker ikke koden... men jeg humrer litt i skjegget nå da :D

:lol: Men nå får ikke jeg dele opp quotene igjen. Kanskje vi bare får lov annenhver gang? :D 
Tror ingen glemmer det, men greit å ta det opp med jevne mellomrom allikevel!

Det ser sånn ut, for nå gikk det kjempefint å dele opp denne quoten :lol:
Ja, det er viktig at folk ikke glemmer :D

Ah, ja nei, vi kan jo ikke ha noe av at det bare er helt feil! Kanskje du må sette opp et lite tak over vinduet ditt og ha vinduet på gløtt, da hører du vel regn og sånt fra senga? :lol: 

Jeg har vurdert en mye enklere løsning da: å bare legge noe som regnet kan dryppe ned på på bakken utenfor vinduet mitt :lol:. Det verste er at det er ikke tull en gang :lol:

Vinteren er kald, mørk og lang. Og vond. Punktum :aww: 

Den er kald, mørk - og morsom med all snøen som man kan leke seg i - også slipper man unna all skitten :D

:lol: Vel, om du ikke kommer deg hjem med bobilen din, kan du jo bare bo i bilen din, liksom :P 

:lol: Nå var du jo litt morsom av deg :lol: 

Jeg har vært på butikken og kjøpt kakao :heart: Og sjokolade :heart: Sola skinner også :heart: Life is good! :D  

:D :D :D 

Nå skal jeg spise de siste kyllingvingene og drikke en boks cola - så skal Yasmine få seg en gjennombørsting etter badet i går. Deretter er det Willy som skal til pers. Jeg synes det er veldig fint å ha rene og velduftende hunder :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har med følelse/lukt og brekninger å gjøre [emoji14] Ikke sikkert det har noe med hals/nese en gang, bare det som falt meg inn :aww: Får spørre legen neste gang jeg er innom!

Men du kan jo ikke bare si sånn!! Si spørsmålet ditt da :P

Takk Line. Får prøve å huske koden da, selv om det er litt tungvint. :aaw:

Edit: Det var jo vellykket. [emoji14] Og nå finner jeg ikke den som ler heller.

Her sitter det ei som ler :lol::P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg bruke den søte smileyen som humrer litt sånn liksom, men den finner jeg ikke lenger - og jeg husker ikke koden... men jeg humrer litt i skjegget nå da :D

: ahappy: :ahappy: ? :P  

Det ser sånn ut, for nå gikk det kjempefint å dele opp denne quoten :lol:
Ja, det er viktig at folk ikke glemmer :D

Jeg har vurdert en mye enklere løsning da: å bare legge noe som regnet kan dryppe ned på på bakken utenfor vinduet mitt :lol:. Det verste er at det er ikke tull en gang :lol:

Den er kald, mørk - og morsom med all snøen som man kan leke seg i - også slipper man unna all skitten :D

:lol: Nå var du jo litt morsom av deg :lol: 

:lol: Det gikk  an å dele opp første del, men ikke resten.. Ja ja, det ordner seg vel ;) 

Høh, du ER jo løsningsorientert, Siri! :D  

Den er kald, mørk og vond :aww:  

Jeg er stadig litt morsom av meg jeg :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

: ahappy: :ahappy: ? :P  

Nei, den som holder hånda foran munnen når den ler liksom :D

:lol: Det gikk  an å dele opp første del, men ikke resten.. Ja ja, det ordner seg vel ;) 

Nå gikk det ikke å dele opp den første linja da jeg forsøkte, men når man holder musepekeren over og det kommer fram sånn rød stiplet strek med en pil, så kan man trykke på pila - da deler det seg også :lol:

Høh, du ER jo løsningsorientert, Siri! :D  

Vet jeg vel :lol: :lol:. Jeg er genial faktisk :lol: 

Den er kald, mørk og vond :aww:  

Bare fordi du VIL at det skal være sånn, det :aww:

Jeg er stadig litt morsom av meg jeg :P  

Er fort gjort å glemme det vet du :P 

Fysioterapeuten: "Jeg kan ikke garantere at du ikke får blåmerker i morra." *kna*
Mari: :|

*URK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

@Krutsi Jeg brekker meg sinnsykt lett av lukter som f.eks. søppel, møkk, grisefjøs, mat osv. Også har jeg lett for å brekke meg når jeg tar på hettegenser og skjerf, samt når jeg åpner kjøleskapet eller fryseren. De to sistnevnte trenger ikke å lukte noe for at jeg skal brekke meg :P Og til tannlegen f.eks. når jeg skal ha den greia i munnen for å ta røntgen. Har hatt det sånn ganske lenge, men ble litt nysgjerrig på hvorfor i går når jeg sto på plena å kastet opp flere ganger mens jeg plukket opp hundebæsj :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Vond ankel, men jeg kom til å tenke på at støtten under vrista er slitt, og når jeg kom hjem så sjekket jeg. Jepp, den er nesten helt avslitt på høyre sko, og jeg ser at sålene er relativt godt slitte de også. Bort på Löplabbet og kjøpe nye i morgen da, selv om jeg synes de godt kunne holdt en sesong i alle fall :aww:

Ovnen på, snart minipizza til middag :) 

Endret av Line
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...