Gå til innhold
Hundesonen.no

Bactrim


Delete
 Share

Recommended Posts

Min huskyblanding (6år) har noen små bittskader på potene etter den nye valpen i huset.

Valpen skulle få sin 12ukersvaksine hos dyrlegen og jeg tok med husky'n og for å få råd/evt salve/piller, da sårene ikke har grodd helt etter en uke.

Dyrlegen ga meg resept på Bactrim som han skal få morgen og kveld i 10 dager.

Personlig har jeg veldig dårlig erfaring med disse pillene, så jeg ble selvfølgelig

veldig skeptisk da jeg så hvilke piller som lå i apotekposen da jeg kom hjem.

(min reaksjon på pillene var at jeg fikk så kraftig allergisk reaksjon at jeg holdt

på å dø)

I tillegg står det ingenting i pakningsvedlegget at disse pillene også er brukt

til hund.

Jeg har søkt på nett "bactrim + hund"

men folk skriver jo bare om de opplever negative reaksjoner på dette.

Så da lurer jeg.. er det noen som har brukt disse på sin hund som det gikk bra med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke pakningsvedlegget på humanpreparater om de brukes til hund/andre dyr, uansett. Bactrim er normalt ikke førstevalg av antibiotika, men er helt fint å bruke til hund. Dersom veterinæren har valgt akkurat dette, så er det sannsynligvis en grunn til nettopp det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk anafylaktisk sjokk av medisinene, så ikke håndter de. Anafylaksi er skumle greier! Man vet heller ikke hvor mye som skal til før man trigger reaksjonen. Jeg hadde ikke vært redd for bikkja så mye som jeg hadde vært redd for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk anafylaktisk sjokk av medisinene, så ikke håndter de.  Anafylaksi er skumle greier! Man vet heller ikke hvor mye som skal til før man trigger reaksjonen. Jeg hadde ikke vært redd for bikkja så mye som jeg hadde vært redd for meg selv. 

Kanskje bruke engangshansker når man skal gi de til hunden?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har han fått tre av denne pillen og han har heldigvis ikke fått noe negativ reaksjon på dette.

Til de som ikke skjønner at jeg blir skeptisk til å gi hunden noe jeg selv nesten holdt på å dø av,

og da er det ikke snakk om at jeg tror hunden får samme reaksjonen jeg fikk, og av alle merker,

skulle jeg få forskrevet akkurat dette.. og jeg på flere forum finner posten ang hunder som har

fått dette og må akutt til dyrlegen/blitt veldig syk, og at jeg vil forsikre meg om at disse pillene

har blitt gitt til hunder før uten at de har fått alvorlige bivirkninge..

vel, (stopper der, uten å komme med antagelser)

Hvis du fikk anafylaktisk sjokk av medisinene, så ikke håndter de. Anafylaksi er skumle greier! Man vet heller ikke hvor mye som skal til før man trigger reaksjonen. Jeg hadde ikke vært redd for bikkja så mye som jeg hadde vært redd for meg selv.

Godt poeng! Det tenkte jeg ikke over, så jeg ga han pillene uten hansker og heldigvis har jeg ikke fått noen reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...