Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Begynner å tære på for firbente og tobente nå. Jenta vår ble operert om fredagen med fjerning av det ene øyet pga hissig hornhinnebetennelse som ikke lot seg medisinere. Hentet henne på søndagen og på tirsdag kveld var det rett inn igjen. Nå hadde hun begynt å få smeltende sår på hornhinnen på det andre øyet også. Dette har de heldigvis klart å stagnere siden vi kom så raskt men hun må stå på to slags øyedråper livsvarig for at det ikke skal bryte ut igjen. Vi har fortsatt medisineringen hjemme og det er en kamp å gi øyedråper hver gang. Hun vil ikke gå tur og har det ikke bra. Den utrolig glade,tillitsfulle vakre jenta er "borte".Jeg føler ikke at dette er riktig. Vi har blitt enige om å se dette ann litt fremover og hvordan det utvikler seg og snur ikke dette ser vi helst at hun skal få slippe å lide mere. Sikkert mange med negative svar som ønsker å svare,men det kan dere holde for dere selv. For hva er egentlig det riktige? Alt vi ønsker er så klart at hun skal ha ett fullverdig og smertefritt liv.Og dette kan hun ikke få nå.

Skrevet

Livskvalitet er det absolutt viktigste. Synes du ikke hun får det bra, så er det ikke bare greit å la henne slippe, det er det eneste rette. :hug:

Skrevet

Helt enig med at livskvalitet er viktigst. Hun har det ikke bra nå,men som nevnt er vi enige hjemme om å se det ann en liten stund til. Hverken hun eller vi har det noe godt med at hver dag skal bli en " kamp". Skal tilbake på kontroll på tirsdag og fjerne sting på det øyet som er fjernet og sjekk av behandlingen på det andre øyet.

Skrevet

Ene og alene deres valg. Men om lav livskvalitet "kun" ligger i at det er en kamp å få dryppet øyet ville jeg nok ikke lagt inn årene. Hunder lever helt fint med kun ett øye.

• Like 1
Skrevet

Hun har sterke smerter og viser tydelig at hun ikke har det bra. Hun er lett å lese sånn sett. Med nedsatt livskvalitet mener jeg at livsgnisten hennes er borte,hun spiser dårlig (blitt veldig tynn nå),vil ikke gå tur,har smerter, vanskelig å få i medisiner og ett øye som nå desverre ikke er bra:-(

Skrevet

Enig i at dere skal se det an litt. Det er jo fryktelig mye som skjer i verden hennes akkurat nå og det vil nok ta litt tid før hun klarer innfinne seg med alt.

Skrevet

Ville også sett det an litt, hun er jo forholdsvis nyoperert så smerter og slikt vil jo gå seg til, i mellomtiden får dere kanskje smertestillende? Men livskvalitet er helt klart det viktigste så om formen ikke blir bedre så hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg ville gjort ihvertfall.

Skrevet

Har hun har sterke smerter håper jeg dere gir noe smertestillende, i hvertfall nå i starten.

Jeg hadde så absolutt gitt det litt tid, spesielt med tanke på at dere får oppfølging av spesialist etter hva jeg har forstått.

Vet dere hvorfor hun har fått disse sårene forresten? Skummelt med smeltende sår ut av det blå.

Skrevet

Hun får Onsior morgen og kveld og to forskjellige typer øyedråper morgen og kveld. Har god oppfølging og avtalt kontroll med øyespesialisten så føler oss trygge der.

Hun kan ikke si hva det kommer av og hvorfor det komme så fort og hissig. Hun er mest sannsynlig veldig disponibel for dette stakkar. Vi skal se det ann til kontrolltimen på tirsdag og da har jeg bedt om en samtale omkring dette og fremtiden hennes.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...