Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette en ulv?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Nå er det jo uansett mange år siden, for 8-9 år siden hadde han som sagt kun en (flott!) hybrid igjen. Om det finnes rester av dette oppdrettet i dagens ulvestamme, er umulig å si...

Hvor sansynlig er det at evt en eller noen rømte blandinger skulle møte tilfeldige ulver og parre seg. Ulver er vistnok ikke spesielt aksepterende dersom noen andre av ulve/hundeslekten tråkker over revirgrensene. Vanligvis er det vel slik at inntrengeren blir drept eller i beste fall jaget. Men ja, det skal skal vistnok finnes oppdrettere utenfor Skandinavia som oppdretter blandinger med ulik innslag av ulv. Men at en rømt blanding fra et oppdrett sånn tilfeldigvis finner ei villig ulveispe har jeg bare hørt om har skjedd i f m ulvetispen som kom fra Sverige og ble drept sammen med valpene i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sansynlig er det at evt en eller noen rømte blandinger skulle møte tilfeldige ulver og parre seg. Ulver er vistnok ikke spesielt aksepterende dersom noen andre av ulve/hundeslekten tråkker over revirgrensene. Vanligvis er det vel slik at inntrengeren blir drept eller i beste fall jaget. Men ja, det skal skal vistnok finnes oppdrettere utenfor Skandinavia som oppdretter blandinger med ulik innslag av ulv. Men at en rømt blanding fra et oppdrett sånn tilfeldigvis finner ei villig tispe har jeg bare hørt om har skjedd i f m ulvetispen som kom fra Sverige og ble drept sammen med valpene i Østfold.

Det er helt riktig :) Men det er fullt mulig, og har også skjedd tidligere. Husker du kanskje den svenske ulvetispen som på 90 tallet oppsøkte hunder i løpetiden? (Jeg mener å huske hun ble skutt, men er ikke sikker)

Hva som ligger bak individene i dagens ulvestammer, får vi nok ikke vite uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva som ligger bak individene i dagens ulvestammer, får vi nok ikke vite uansett ;)

Vet vel endel om hva som ligger bak ulven i dag? Er vel alternativene vi ikke vet mye om. ;)

Til dere andre: Svensken kaller seg visst Oddvarg i dag, ingen grunn til å steile i taket for det. Artig fyr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

 

Til dere andre: Svensken kaller seg visst Oddvarg i dag, ingen grunn til å steile i taket for det. Artig fyr. :D

Ingen som steilet i taket heller, men en ganske vesentlig presisering synes nå jeg.

Jeg har truffet tre ulvehybrider i Norge. To var blanding av ulv og schäfer. En var påstått 50/50, den andre var blandingsforholdet ukjent for meg. Den siste var ulv og malamute/husky.

Eneste fellesnevner var deres lite sosiale fremtoning mot mennesker. Ja de var alle kjøpt som hybrid og holdt som hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vel endel om hva som ligger bak ulven i dag? Er vel alternativene vi ikke vet mye om. ;)

Til dere andre: Svensken kaller seg visst Oddvarg i dag, ingen grunn til å steile i taket for det. Artig fyr. :D

Det var Oddvarg, ja? Ble brått i tvil om min senile hukommelse :P

Han er/var visst veldig artig sies det :)

Red; kjenner forresten ei i Sverige som kjøpte hybrid fra Oddvargs linjer etter at han sluttet med prosjektet sitt. Så det føres videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det var Oddvarg, ja? Ble brått i tvil om min senile hukommelse :P

Han er/var visst veldig artig sies det :)

Red; kjenner forresten ei i Sverige som kjøpte hybrid fra Oddvargs linjer etter at han sluttet med prosjektet sitt. Så det føres videre...

Ja han var lett å søke opp og det ser for meg ut som han kaller seg det på facebook med tilhørende etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Kåre Lise

Fortsatt noen som tror på hybrider og har lyst til å snakke om det? :)

 

– Det finns inga vetenskapliga belägg för att det finns hundhybrider i den skandinaviska vargpopulationen, säger Mikael Åkesson, forskare vid Skandinaviska vargforskningsprojektet, Skandulv, som är knutet till Sveriges lantbruksuniversitet, SLU.

Han berättar att alla vargar i Sverige och Norge finns noga dokumenterade.

– Vi vet föräldrarna till varje levande varg.

 

http://www.sn.se/nyheter/gnesta/1.3481009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...