Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp i bil


Pixie
 Share

Recommended Posts

Hvordan frakter dere valpen når dere må ha den med i bil? Bur i bagasjerommet, bur i baksetet, bur på fanget ditt? Hvor gammel bør den være før man kan venne den til å sitte festet i sele? Løs i bil er ikke et alternativ.

Det kan fort komme ganske mange teite spørsmål fra meg, men jeg prøver å finne svar på det meste her, på canis og via google først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først hadde jeg sjekket om oppdretter har transportert valpene før i bur, eller overhode kjørt.

Om oppdretter har det så slenger jeg de rett i buret uten å tenke noe særlig over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen hadde jeg henne i fremsetet med bilsele, etter noen uker satt jeg henne i bur i bagasjerommet. Det var mest for min egen del at hun var fremme for jeg hadde lettere seperasjonsangst i begynnelsen :wub: , hun var så søøøøt og fiiiiin.

Edit: min satt også på fanget første turen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på når du henter valpen hjem, eller generelt?

Da jeg hentet min hadde jeg han på fanget/på gulvet i passasjersetet, etter det i sele i baksetet da vi ikke hadde mulighet for bur. Å ha han i sele i baksetet gikk helt fint uten tilvenning. Om du har mulighet for bur i bagasjerommet er vel det det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda satt på fanget da vi hentet ham, etter det har han sittet i bur. Har Variocage i bilen min, og et sammenleggbart sprinkelbur hvis vi skal på tur i bilen til mamma. Noen av bilene våre er for trange til å få inn et bur, så når vi bruker dem sitter han i sele.

Foretrekker helt klart Variocagen. Der er han tryggest, og har det nok også mest behagelig. Å sitte i sele begrenser jo bevegelser og liggestillinger mye mer enn et bur gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Siden jeg er hundeeier og sjafør så har det blitt å pute valpen i bur fra første tur av. Nå den seinere tiden har jeg vært så heldig å enten ha en hud til eller sønn har hatt en hund som har vært mye her og d har jeg lånt hans hund med meg på hentingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...