Gå til innhold
Hundesonen.no

Bli kvitt unoter hos omplassert unghund


Tempus
 Share

Recommended Posts

Nå har vi altså tatt over en havanais født i mars i fjor.

Hu er utrolig snill og elsker nærhet og kos, kanskje litt for mye!

Hun piper og bjeffer generelt veldig mye, spesielt dersom hun ikke får oppmerksomhet. Hun vil at noe skal skje absolutt hele tiden.

Det er veldig uvant for oss, han forrige vi hadde bjeffa så og si aldri.

Hun begynner å pipe med en gang en av oss går ut av bilen, selv om den andre sitter sammen med henne.

Så hvordan får vi henne til å stresse litt ned og lage mindre lyd?

Hun kommer fra et hjem med fire andre voksne hunder og og fire valper på seks uker, så hun har nok vært vant til å "kjempe" om oppmerksomheten.

Jeg lurer også på om det går greit å bytte navn på henne? Blir ikke helt fortrolig med "Clara", vil gjerne kalle henne "Issi". Vi er jo også litt redd for hva tidligere eier vil si om et eventuelt navnebytte, selv om jeg vet at dette ikke burde ha noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnebytte går nok helt greit. Ellers ville jeg startet med å la hunden finne ut av sitt nye hjem, nærområde, og slå seg litt til ro med ny familie. Starte forsiktig med rotrening, og ellers gått litt fram som med en valp de første ukene ift tilvenning, ro inne, alenetid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Simira. Nå kommer det ikke fram hvor lenge dere har hatt hunden, men det kan ta tid før den slår seg til ro og kjenner seg trygg i nytt hjem. Muligens lenger med en "eldre" hund enn en valp? Min siste, trygge, veltrente, sosialiserte og voksne hund brukte to-tre uker på å slå seg til noenlunde til ro og kjenne seg relativt trygg og ustresset i nytt og ukjent hjem. Noen bruker mye lenger tid. Ha is i magen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...