Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg med å dekorere veggen min!


soelvd
 Share

Recommended Posts

Noen kreative sjeler der ute? Jeg er en godt over ivrig hobbyfotograf med flotte hunder og barn, men har ikke et eneste bilde på veggen. Jeg finnes ikke kreativ og veggen er så svær og hvit at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, vil gjerne ha litt flere bilder i A4 eller A5 og ikke et stort.

Finnes det noen fine, kreative måter å henge bilder på? Og forresten, jeg er heller ikke så glad i lerret..

:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint med flere bilder i samme sti, men i forskjellig størrelse.

Vi hadde en serie med 4 stk bilder i spisestuen der vi bodde før hvor 1 var stort, 1 mellom og 2 små. Husker desverre ikke målene på alle, men de minste var 20x20 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte foto som er printet på aluminium fra Japanphoto (ikke glad i lerret heller). Det ble rålekkert.

Endte opp med et bilde fra Helgelandskysten som er delt i tre biter på B50 H100 så totalt er bildet da 100 høyt og 150 bredt (pluss litt mellomrom).

Man kan selvfølgelig velde andre oppdelinger også, eller bare enkelt bilder.

Hadde nok vært kjempekult og hengt opp bildene i forskjellige høyder og størrelser. Men ulempen er prisen på disse aluminiumsprintene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bildelister hvor vi kombinerte ulike rammer og størrelser, det ble veldig fint :) Har tenkt noe lignende nå, men da muligens like rammer, men fortsatt ulik størrelse på bildene (maks A4) og at mange bilder tilsammen blir en rektangel eller kvadrat, men har ikke helt bestemt oss enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bilder festet med treklyper på kraftig hemptråd i sikksakk ned veggen, eventuelt med en lysslynge sammenflettet, er veldig fint! På slike rader fungerer det jo da best med masse små bilder eller andre gjenstander, slik som pynt eller ting med nostalgisk verdi, som for eksempel i mitt tilfelle konsertbilletter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hva er det vel ikke sonen kan hjelpe til med :D

Jeg synes det er veldig fint med flere bilder i samme sti, men i forskjellig størrelse.
Vi hadde en serie med 4 stk bilder i spisestuen der vi bodde før hvor 1 var stort, 1 mellom og 2 små. Husker desverre ikke målene på alle, men de minste var 20x20 cm.

Har du bilde?

Vi bestilte foto som er printet på aluminium fra Japanphoto (ikke glad i lerret heller). Det ble rålekkert.
Endte opp med et bilde fra Helgelandskysten som er delt i tre biter på B50 H100 så totalt er bildet da 100 høyt og 150 bredt (pluss litt mellomrom).
Man kan selvfølgelig velde andre oppdelinger også, eller bare enkelt bilder.

Hadde nok vært kjempekult og hengt opp bildene i forskjellige høyder og størrelser. Men ulempen er prisen på disse aluminiumsprintene da...

Ante ikke at det fantes i fornuftige priser, det der var jo bare rålekkert og hadde passa SÅ godt inn i stuen her der det meste er hvitt og sort av møbler og veggfarge. Så noe lignende på et eller annet oppussingsprogram en gang og tenkte at det var SÅ synd det bare var sånn spesialgreier. Takk! Har du bilde av hvordan det ble?

Vi har hatt bildelister hvor vi kombinerte ulike rammer og størrelser, det ble veldig fint :) Har tenkt noe lignende nå, men da muligens like rammer, men fortsatt ulik størrelse på bildene (maks A4) og at mange bilder tilsammen blir en rektangel eller kvadrat, men har ikke helt bestemt oss enda.

Har du bilde av det?

Jeg syntes bilder festet med treklyper på kraftig hemptråd i sikksakk ned veggen, eventuelt med en lysslynge sammenflettet, er veldig fint! På slike rader fungerer det jo da best med masse små bilder eller andre gjenstander, slik som pynt eller ting med nostalgisk verdi, som for eksempel i mitt tilfelle konsertbilletter :)

Tror ikke det passer så godt inn her som det er mye sort og hvitt og ikke "den" stilen (forstår hva du mener). Men kanskje det går an å ha ståltråd eller lignende mellom bildene, evt. Likte ideen!

@Line hadde en stilig løsning med snuserjentene, men jeg klarer ikke huske nøyaktig

Er på pad så får ikke linket, men du finner bilde i instagramalbumet mitt på fb @raksha :)

Er ikke på instagram så noen må hjelpe meg :D

Jeg synes picturewall.no sitt konsept er kult om en vil ha ganske mange bilder http://www.picturewall.no/no/eksempler/

Ja, det der var superlekkert! Og glimrende for meg som ikke klarer bestemme meg for hvilke bilder jeg vil ha :lol: Dette klarer jeg vel gjøre med aluminimumsbilder og, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at det fantes i fornuftige priser, det der var jo bare rålekkert og hadde passa SÅ godt inn i stuen her der det meste er hvitt og sort av møbler og veggfarge. Så noe lignende på et eller annet oppussingsprogram en gang og tenkte at det var SÅ synd det bare var sånn spesialgreier. Takk! Har du bilde av hvordan det ble?

 

Ja, det der var superlekkert! Og glimrende for meg som ikke klarer bestemme meg for hvilke bilder jeg vil ha :lol: Dette klarer jeg vel gjøre med aluminimumsbilder og, tror jeg?

Postet bilde

Her er tanken å ta et passende vinterbilde også og så bytte etter sesong.

Nå fikk jeg faktisk lyst på en liten familiecollage over spisebordet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der var superlekkert! Og glimrende for meg som ikke klarer bestemme meg for hvilke bilder jeg vil ha :lol: Dette klarer jeg vel gjøre med aluminimumsbilder og, tror jeg?

Ja, det eneste som kan bli vanskelig er å henge de opp hvis de er litt tyngre. Det virker så greit med de de lager siden du kan henge de opp uten å måtte skru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...