Gå til innhold
Hundesonen.no

Eldre (men veldig sprek og frisk) basenji hannhund trenger pass 12-20 juli (Oslo/omegn)


Yodel
 Share

Recommended Posts

Echo, en snill men noe sær basenjihannhund i sin beste alder (straks 10) trenger pass 12-20 juli. Han tilhører min mor som bor i Oslo.

Kan være litt smågretten mot noen andre hannhunder, men stort sett er han ganske grei å ha med å gjøre. Har et godt og tydelig språk, og vet hva han vil. Han er skrekkelig mamma-dalt. Veldig sprek og fit, og er vant med lange turer daglig, men klarer nok fint en rolig uke også.

Vi pleier å være faste passere, men nå skal vi på ferie sammen (vi har pass til våre jenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skal høre med Mammae. Han er ikke vant til å være mange timene alene, men er ikke problematisk der i kjente omgivelser iallefall.
Vil veldig gjerne ha deg som reserve, om ikke noen andre dukker opp. Haster jo litt dette nå... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med Mammae. Han er ikke vant til å være mange timene alene, men er ikke problematisk der i kjente omgivelser iallefall.

Vil veldig gjerne ha deg som reserve, om ikke noen andre dukker opp. Haster jo litt dette nå... :hmm:

Bare si fra du. Jeg har skolen, men kan bruke all tid ellers på han. Barna er på ferie :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at Echo er en super hund, veldig enkel å ha med å gjøre, etter hyttetur har han nok vært litt sliten, knapt merket at han er her de siste par dagene. Spesielt sær er han heller ikke, men litt mer egne meninger enn whippeten vår. Eneste lille tingen hans er at han ikke vil bli forstyrret når han sover, noe vi ble informert om å på forhånd. Det fikk vi likevel demonstrert ved et par tilfeller, blant annet fikk Hermes vreden over seg da de lå og sov ved siden av hverandre og Hermes begynte å drømme og sparke (noe Hermes gjør mye når han sover). Da våknet Echo og ga klar beskjed om å sove stille hvis han skulle sove ved siden av ham :D Lille gremlin døpte vi ham da, men gremlinen er veldig tydelig og klar i språket sitt, han og Hermes har vært enige om det meste, litt respekt for hverandre, og har gått veldig fint fra første stund. Echo må gjerne komme hit igjen. Fint selskap, liker å få litt kos. God representant for rasen, vil jeg tro. Førsteinntrykket av basenji er veldig positivt!

2ly4z0o.jpg

zv7p79.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...