Gå til innhold
Hundesonen.no

finnes det en quickfix for å få hunden til å bli flinkere til å løpe pent?


Siljesen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en nydelig labradorgutt som oppdretteren skal låne for å stille ham ut på NKK Bodø. Siden jeg ikke kan noe om utstilling skal hun gjøre ham klar før helgen. (aner ikke om labradorer trenger noe annet enn en liten stuss av halen) og være handler.

Det jeg har glemt fra vi stilte i valpeshow i fjor sommer er at han småbiter deg i rompa om du prøver å løpe pent på måten de gjør i utstillingsringen. :ermm: Han kan løpe fint fvf når vi konkurrerer i rally, men av en eller annen grunn så skjer det noe når vi skal løpe "pent". Oppdaget det da jeg prøvde å løpe en runde i stad.

Er det noe jeg kan gjøre for å få det minsket til utstillingen om 2 uker? Ser for meg at oppdretteren ikke blir über imponert over å stille en hund som bare vil nappe henne i rompa liksom. :fear:

Han skal stille i ungundsklassen 15-24 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quick fixen er å trene hver dag, noen økter a 5 minutter, de neste to ukene.

Jeg ville stoppet om hunden begynner å tulle- men forsøkt å belønne FØR den rekker å begynne med det.

Quick fix hos oss - klikkertrening! Genialt altså... Som over her, klikk og belønn FØR han gjør det, og prøv å forlenge tiden før du klikker litt etter litt :)

Takk :flowers: skal prøve å trene hver dag. Problemet er egentlig at utstilling ikke helt er noe jeg finner entusiasme for, motivasjonen er litt så som så. Men trening i 2 uker bør vi vel klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er oppdretteren som skal stille hunden så er neppe napping i rompa et problem. Han kommer ikke til å gjøre det med henne.

Og dersom han skulle finne på å prøve regner jeg med at han vil få klar beskjed om å kutte det ut. :P Oppdrettere har sjelden veldig stor toleranse for tulleoppførsel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...