Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringsjungelen, hjelp!


Emmy
 Share

Recommended Posts

Bare noen skarve uker til man skal hente valp, så det er vel på tide å orientere seg i forsikringsjungelen og ta et valg! Hva er det man bør sette seg inn i når man velger forsikring? Jeg har inntrykk av at det kan variere en del hva de ulike selskapene dekker, f.eks. medisiner, rehabilitering osv.? Andre ting man bør sjekke om de ulike selskapene dekker når man tar runden? Vil selvfølgelig ha en forsikring som dekker alt :P

Hvis noen har konkrete anbefalinger eller frarådninger, setter jeg også pris på det. Så langt har jeg planer om å sjekke ut Agria, Gjensidige og If. Jeg er først og fremst interessert i veterinærforsikring og ønsker en forsikring med høyt dekningsbeløp (mer enn 20 000, liksom), som dekker det meste, og som varer livet ut. Det er forresten snakk om en korthåret collie, om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk familieøkonomi gikk igjennom mange forsikringsselskap for noen uker siden og anbefaler deg å ta en titt på denne ;) for å lese hele melder du deg inn om du ikke allerede er medlem. Når fakturaen kommer i postkassen kan du bare sende dem en mail om å melde deg ut uten problemer (jeg gjorde dette) ;)

http://www.norskfamilie.no/aktuelt/2015/apr/30/beste-dyreforsikring-test/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du henter valpen din (om den er norskoppdrettet) får du med et skriv med tilbud fra agria. Med prisoversikt for hva det vil koste å forsikre din hund med alle de ulike løsningene deres. Så kan du evt ta en ringerunde til de andre selskapene, og se om det er noe å hente. Eller ta tilbudet, så slipper du karenstid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del tråder om det på forumet allerede, du kan jo ta en titt på dem. I all hovedsak kommer det litt an på hva hunden kommer ut for og hvilken saksbehandler du møter. Agria slår de fleste på pris, selv etter prisøkning det siste året, men om du har en god samleavtale et annet sted så kan det lønne seg. Pris på de forskjellige rasene varierer også etter selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens :) Godt poeng at man slipper karenstid hvis man fortsetter med Agria. Men med tanke på at det kan være ugunstig å bytte forsikring når hunden er eldre, tenker jeg det viktigste er at jeg velger en god forsikring til å begynne med. Det er jo ikke bare prisen som har noe å si. Derfor prøver jeg å få oversikt nå, men det er så vanskelig når det virker som at det varierer en del hva som faktisk dekkes hos de ulike selskapene. Har sett på gamle tråder, men fant ingen som tar for seg akkurat dette, og en del er jo også ganske utdaterte. Ingen som kan gi tips om hva slags ting man bør sjekke om forsikringen dekker? Husker at jeg har sett at folk har nevnt ting her og der i ulike tråder, men vanskelig å finne tilbake til nå som jeg faktisk trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket if, agria og gjensidige for nyvalpen og kommer nok til å velge agria. Selv med rabatter i gjensidige blir det dyrere for meg. If har flat egenandel og det er så klart en fordel hvis ting blir veldig dyrt, men min erfaring er at de fleste tingene som skjer med hunden din (som ikke er så alvorlig) lett kommer på under 3000 kr. Derfor valgte jeg bort if.

Jeg vet om flere som har gode erfaringer med både gjensidige og agria og jeg vet om flere som har skikkelig dårlige opplevelser med både gjensidige og agria - så tror det avhenger veldig av saksbehandler og hva man havner ut for.
Har agria på min nåværende som har blitt kronisk syk, så får se hvor glad jeg er i dem om noen år :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...