Gå til innhold
Hundesonen.no

Alaska husky


Totto67
 Share

Recommended Posts

Trodde det var normalt med bur, hm. Problemet et at hun spiser og tygger på ALT. Får rydde tomt et rom hun kan ha :)

Hun hadde heldigvis ikke lus og veterinæren trodde kanskje det kunne være skabb siden hun røyter og er bar bak føttene. Vaksineres skal hun om to uker, hun ble faktisk 12 uker i dag så skulle egentlig blitt vaksinert i dag, men vi ble enige om å vente. Mulig det også kunne være allergi mot foret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er valp, hun vil mest sannsynlig sette tenna i det meste. Mitt tips er å avlede med noe annet hun har lov til å tygge på. Leker, ball, pinne osv. I hvilke situasjoner tygger hun på ting? Er det når hun kjeder seg, er litt alene, eller generelt?

Hvis du ikke vil la henne ha mulighet til å ha hele leiligheten til disposisjon, kan man avgrense et område når hun f.eks. skal lære seg å være alene. Da får hun større plass enn i et bur og kan skifte underlag og slikt, eller flytte seg om hun skulle være uheldig å tisse på seg eller noe. Det finnes kjekke kompostgrinder man kan bruke til å feste i døråpninger og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er IKKE vanlig at valper leveres uvaksinerte, nei, det er nok heller slik at visse oppdrettere lar være.

Sorry, er ikke så ofte her for øyeblikket så det blir et sent svar;-)

Vel, det var svaret jeg fikk fra mattilsynet i Norge, tilsvarende myndighet i DK og fra oppdretter som spurte om dette hos veterinæren de bruker. Så visst valpen er beskytten av moren sin vaksinering inntil 12 uker er det unødvendig å vaksinere valpen og hvorfor skal man da gjøre det? Jeg har nå innført min valp til DK. Tollerne kontrollerte helsebok og pass ved innførsel og jeg har nå vært hos veterinær for rabies og generell vaksinasjon og skal tilbake for en anden gnags generell vaksinasjon etter 3-4 uker etter jeg var.

Men dette er bare min erfaring da. Mulig både de to veterinærer, mattilsynet i både Norge og Danmark tar feil da. Heldigvis går alt bra foreløpig (knock on wood).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...