Gå til innhold
Hundesonen.no

narkose - når begynner de vanligvis å kvikne til?


Recommended Posts

Labradoren min har blitt røntget i dag (hofte og albue). Tror han fikk en oppvåkningssprøyte, han klarte å sjangle bort til bilen og såvidt komme seg for egen maskin opp trappen til leiligheten. Siden vi kom hjem lå han i sengen sin i noen timer, før han flyttet seg til gulvet, der han ligger rett ut.

Fikk vite at han skulle være daff en stund, men burde han ikke egentlig begynne å våkne snart? Han logrer svakt med halen om jeg snakker til ham, men ellers er det lite bevegelse.

Noen som har hatt hunden sin i narkose og vil dele erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren min har blitt røntget i dag (hofte og albue). Tror han fikk en oppvåkningssprøyte, han klarte å sjangle bort til bilen og såvidt komme seg for egen maskin opp trappen til leiligheten. Siden vi kom hjem lå han i sengen sin i noen timer, før han flyttet seg til gulvet, der han ligger rett ut.

Fikk vite at han skulle være daff en stund, men burde han ikke egentlig begynne å våkne snart? Han logrer svakt med halen om jeg snakker til ham, men ellers er det lite bevegelse.

Noen som har hatt hunden sin i narkose og vil dele erfaring?

Pulien min ble også røntget i dag og er i samme form :P

Fikk beskjed om at hun kom til å være slapp hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett slappe resten av dagen, så tilnærmet normal dagen etter.

Men hunder blir stort sett bare sedert ved HD/AD-røntgen da, ikke i narkose :)

det visste jeg ikke, var litt stresset så husker ikke hva dyrlegen kalte det. Han måtte og røngte ryggen, men det var kanskje ikke full narkose.

Edit: Da har gutten begynt å våkne til :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er nok individuelle forskjeller. Avhengig av hvor raskt hvert individ greier å omsette narkosemidlene/sederingsmidlene. Mine har variert veldig, fra å være oppegående etter noen få timer, til å være litt "slow" et par dager. De fleste har sovet ut rusen på 6 - 8 timer og vært trette til dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre da min ble røntget forrige uke at oppvåkningsprøyten gikk raskere ut av systemet enn hva sederingen gjorde. Så oppvåkningssprøyten på en måte ikke hadde full effekt. Den hjalp gjerne akkurat der og da at man kom seg ut av veterinærkontoret osv, men så kunne det godt være de sovnet igjen når man kom hjem. Begge mine var groggy og trøtt resten av dagen etter sedering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...