Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyggesnacks til valp


Lions
 Share

Recommended Posts

Heisann. Jeg har en Border Collie på 9 uker, som er veldig glad i å tygge på ting. Han har mye tauleker, kong og andre ting og bite i, men han er mer intressert i møbler og slike ting : p

Hva gir dere valpen av tyggesnacks? Jeg kjøpte en pose med "Okseskiver" fra dogman.
Disse likte han veldig godt, men jeg syntes han var rask til å svelge dem. Altså, han svelgte store biter som han hadde tygd på en liten stund. Har derfor lyst til å finne et annet alternativ.

Gjerne noe som varer en stund.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle en kong med f.eks leverpostei eller vom, og hiv den i fryseren en stund. Da må hunden jobbe med den en stund :)

Evt rå kyllinglår, vinger osv. Gjerne litt frossent.

Har en liten kong og en medium kong som jeg har fylt med leverpostei, og gitt han både fryst og ufryst. Men han mister veldig fort interessen da jeg tror han plages med å få det ut :-(

Men takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet dette selv, men lest at andre med valper liker det. Fukt et kjøkkenhåndle i vann (eller f.eks i buljong så du får smak på det også) og frys det. Det skal visst være behagelig for valpen å tygge på, og kan stille noe kløe i tennene siden det er kaldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet dette selv, men lest at andre med valper liker det. Fukt et kjøkkenhåndle i vann (eller f.eks i buljong så du får smak på det også) og frys det. Det skal visst være behagelig for valpen å tygge på, og kan stille noe kløe i tennene siden det er kaldt :)

Det skal jeg teste :-)

Bruker å fryse tauleken hans, og da er den intressant ei lita stund. Skal testes ut med buljong også :-)

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryst kjøtt :)

Forøvrig ville jeg nok heller trent på at han skal roe seg ned å ikke spise på ting, enn å gi masse tyggeting for å unngå det. Å gi en snack innimellom er bare kjekt, men det kommer ikke til å fikse problemet med at hunden gnager på andre ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...