Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2015


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 2: feilfri, 1. plass, napp og opprykk til hopp 3!

Vi har debutert i hopp idag Kjempe gøy!

Ja! Lokalavisen sin det Harly all in! Bilde tatt av Yngve B.

Posted Images

Guest Christine

 

Da sees vi forhåpentligvis på NV!

Jeg har meldt Lykke på utstilling og Harly på h3 så jeg håper bare det ikke kræsjer  :)

 

Edit:

det er forøvrig stevne i Bergen i januar :whistle: 

 Det regner jeg med vi gjør :) Skal stille hund selv, men har to løp å ta av, så en tur på ag-banen får vi ihvertfall. 

 

Har sett på stevnene i Bergen en stund, og den dagen Bergen blir nærmere tar jeg nok turen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig! diska i ene klassen idag pga jeg glemte å ta av Anastasia det ***** dekkenet xD men ble et ganske greit løp fordet da :) bare kjipt atter jeg er så surrete og stressa noen ganger.. x) 

Jeg tror jeg så deg og en whippet! Superfin. Så ikke at du gikk noe løp, men nå hang jeg ved den andre ringen. Men hørtes ut som løpet gikk bra, og superbra bare du hadde husket dekkenet?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg så deg og en whippet! Superfin. Så ikke at du gikk noe løp, men nå hang jeg ved den andre ringen. Men hørtes ut som løpet gikk bra, og superbra bare du hadde husket dekkenet?☺️

hehe, takk :) vi er lett gjennkjennelige blandt alle bcene og slikt, ikke mange whippetene å se :P Men vi fikk faktisk agilityløpet uten disk da, med 15feil, men er fornøyd, siden jeg slet sånn med kneet, å vurderte egentlig å bryte midt under løpet :P men godt bikkja er litt sjølgående :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk :) vi er lett gjennkjennelige blandt alle bcene og slikt, ikke mange whippetene å se :P Men vi fikk faktisk agilityløpet uten disk da, med 15feil, men er fornøyd, siden jeg slet sånn med kneet, å vurderte egentlig å bryte midt under løpet :P men godt bikkja er litt sjølgående :P 

Det blir som at vi har som regel hatt den eneste kooikeren på stevnet:P

Så bra! Jeg vet ikke hvordan deres baner var. Men banene fra den svenske dommeren var nok over nivået klasse 1 ekvipasjene hadde sett for seg. Det var 4 stykker av ca. 25 som ikke disket i hopp medium 1 og noe ala det samme i agility medium 1. Det var generelt få som kom seg igjennom banene hans, og kanskje 1 var feilfri i hver klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til 2016. Alle aktuelle stevner er plottet inn i kalenderen. Er det overambisiøst å satse på å klare opprykk til kl. 2 i løpet av sommeren, mon tro? Foreløpig har vi to napp i hopp og ingen i AG. 

Og så driver jeg og snuser på agilityuken. Det hadde vært moro.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg gleder meg til 2016. Alle aktuelle stevner er plottet inn i kalenderen. Er det overambisiøst å satse på å klare opprykk til kl. 2 i løpet av sommeren, mon tro? Foreløpig har vi to napp i hopp og ingen i AG. 

Og så driver jeg og snuser på agilityuken. Det hadde vært moro.

Ikke overambisiøst nei :) Værre å rykke opp til klasse 3, da man må være på pallen.

Agilityuken var kjempegøy! Gleder meg til å dra ned igjen i 2017 :D

 

@maysofie

Hørt flere som har fått det ettersendt, enten fra klubben man tok det hos, eller hos nkk. Noen klubber gjør det dog ikke, men send de mail å hør med de du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Er det ikke agilityuke i 2016?

Det er mye jobb, så de arrangerer bare annenhvert år mener jeg. Motsatt år har det vært firedagers stevne i Tromsø(midnattssolhoppet), men det ser ikke ut til at er i år :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jobb, så de arrangerer bare annenhvert år mener jeg. Motsatt år har det vært firedagers stevne i Tromsø(midnattssolhoppet), men det ser ikke ut til at er i år :/ 

Doh. Skjønner at det er mye jobb, men kjipern. Savner trettenstevnene.. De var gull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overambisiøst nei :) Værre å rykke opp til klasse 3, da man må være på pallen.

Agilityuken var kjempegøy! Gleder meg til å dra ned igjen i 2017 :D

 

@maysofie

Hørt flere som har fått det ettersendt, enten fra klubben man tok det hos, eller hos nkk. Noen klubber gjør det dog ikke, men send de mail å hør med de du.

Å nei! Da må jeg vente et helt år til for å være med på agilityuken?! Da skulle jeg meldt på i sommer likevel, da. Jeg turte ikke for jeg trodde jeg var alt for nybegynner. 

Men da får jeg satse på 2017, da. Da kan jeg starte en liten oppsamlingskonto for penger også, for jeg går ut fra den ikke er gratis :P Og så har jeg god tid til å jobbe med fart så vi kan komme på pallen i klasse 2 under agilityuken 2017 :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@maysofie

Hørt flere som har fått det ettersendt, enten fra klubben man tok det hos, eller hos nkk. Noen klubber gjør det dog ikke, men send de mail å hør med de du.

Takk for det! Jeg fant ikke en fornuftig mailadresse til Haugesund, ikke anelse hvilken man skal bruke til NKK heller :blink:
Se hva man finner :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tipper det blir 2017, men mulig 2018 og? Mener å huske det var tre år mellom i år og sist gang. 

@Annegru

Flere som debuterte under ag-uken i år, så man er aldri for nybegynner :) Og oppsparingskonto er lurt. Tror jeg og Kristin brukte ca 14000 på hele turen for oss begge.. 

 

Edit: @maysofie

Hør på norsk agilityside på fb? Garantert noen fra klubben der :)

Endret av Christine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som at vi har som regel hatt den eneste kooikeren på stevnet:P

Så bra! Jeg vet ikke hvordan deres baner var. Men banene fra den svenske dommeren var nok over nivået klasse 1 ekvipasjene hadde sett for seg. Det var 4 stykker av ca. 25 som ikke disket i hopp medium 1 og noe ala det samme i agility medium 1. Det var generelt få som kom seg igjennom banene hans, og kanskje 1 var feilfri i hver klasse.

jeg syns vi hadde kjempe fine baner fra Helge Himle :) Eneste som var litt kjipt var atter den eneste slalompinnen som var skjev, var den Anastasia skalla i, og da kom vi helt ut av det hele, og var der vi fikk noen feilpoeng.. :P (men det er jo såklart ikke dommers feil) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns vi hadde kjempe fine baner fra Helge Himle :) Eneste som var litt kjipt var atter den eneste slalompinnen som var skjev, var den Anastasia skalla i, og da kom vi helt ut av det hele, og var der vi fikk noen feilpoeng.. :P (men det er jo såklart ikke dommers feil) 

Dommer skal påse at alt utstyr er i henhold til regelverket. Om pinnen er skeiv så er jo det et avvik ift nkks regelement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til 2016. Alle aktuelle stevner er plottet inn i kalenderen. Er det overambisiøst å satse på å klare opprykk til kl. 2 i løpet av sommeren, mon tro? Foreløpig har vi to napp i hopp og ingen i AG. 

Og så driver jeg og snuser på agilityuken. Det hadde vært moro.

Jeg entret 2015 med et napp i hopp 1 mener jeg. Og mulig et i agility 1? 

Nå har vi et napp i hopp 2 og to napp i agility 2 - så fult mulig :D

Er det ikke agilityuke i 2016?

Agilityuken er hvert tredje år som Christine nevner. :)  Men de har noe lignende uker i feks. Danmark. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp en titt på sammenlagtlisten for large 3. Av 123 hunder ligger Harly som nr 65, og da rykket vi opp i hopp i juni og i agility i september så vi har kun 5 tellende resultater. Flink hund det :ahappy: 

http://agilitydb.no/

Måte sjekke jeg og :P 

Nr 31 av 146 stk i klasse 2.

Opprykk hopp i mai og opprykk agility juli. :)

Jeg hadde 6 tellende løp :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...