maysofie Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Jeg trykte inn på Keo i Dogweb for å se om resultatene fra de siste prøvene er kommet. Jeg ble litt forfjamset over at der ikke sto A på albuene hans lengre, men at de har endret dette til 0 (som jo er ekvivalenten til A). Har NKK endret fra bokstaver til nummer for fremtidig avlesning, og er alle tidligere røntget hunder endret til nummer? Er det flere som har fått dette på deres hunder? Noen som har AD-affisert hund som har fått endring? 1 Siter
Monab88 Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Nora har E på albuene og har fått endret til 3 ser jeg. Siter
Aslan Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Vil gjette på at det er et ledd i samkjøring med våre naboland, de bruker jo tall Har skjedd hos de jeg har sjekket og Siter
Anette Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Vil gjette på at det er et ledd i samkjøring med våre naboland, de bruker jo tall Har skjedd hos de jeg har sjekket og men 3 er E,det blir vel rart? Siter
Aslan Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 men 3 er E,det blir vel rart? Nei, er det ikke sånn da? A = 0, C = 1, D = 2 og E = 3, har det ikke alltid vært sånn en "konverterer" da? 1 Siter
SFX Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Da vi begynte å røntgenfotografere rasen på albuene på midten av 1980-tallet fikk vi talldiagnose, og skalaen var da som nevnt i innlegget over. Siter
Siri Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Det er endret på begge mine også, og de hadde begge A i DogWeb før Siter
Anette Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Nei, er det ikke sånn da? A = 0, C = 1, D = 2 og E = 3, har det ikke alltid vært sånn en "konverterer" da? aha, jeg tenkte a,b,c,d,e Siter
Tuvane Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Endret hos min også. Men rart at de endrer helt uten videre, uten å gi noe informasjon. For folk som ikke vet at det finnes "andre systemer", så kan de jo bli litt forvirra. Siter
Pringlen Skrevet 10. Mai 2015 Rapporter Skrevet 10. Mai 2015 Jo da, D=2 ser jeg... Nesten koselig, det jo Siter
SandyEyeCandy Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Her er det også endra! Synes det er ålreit, jeg, "ingenting å bemerke", liksom. Siter
*Marianne* Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Skal det endres for HD også på samme måten? Siter
Guest Belgerpia Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Det har aldri vært B på albuer - kun A, C, D og E - Enten så har man AA eller så har man ikke AA Siter
Malamuten Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Skal det endres for HD også på samme måten? Vil tro at det skal være det samme, siden de også bruker bokstaver på hd i andre land, har ihvertfall ikke sett noe annet utover at noen land har tall bak bokstaven og noen registrerer 2 resultater om hunden har forskjellige hofter. 1 Siter
SFX Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 I riktig gamle dager, på 1980-tallet, husker jeg en fikk stempel på stamtavla med hundens HD-diagnose, og da mener jeg fri-symbolet var denne: * Ellers sto det svak grad HD, middels grad HD, sterk grad HD. Så ble det etter hvert bokstaver. Dette var selvfølgelig før DogWeb (det var før INTERNETTEN!), og vi publiserte alle røntgenresultat i medlemsbladet, sortert på diagnose. Med ujevne mellomrom kom det utskrifter fra NKK med kullregistreringer og avlesningsresultat, og jeg husker at jeg renskrev HD- og AA-resultat for medlemsbladet (hvor pappa var redaktør) til langt ut på 1990-tallet. Det så da slik ut: * 12345/87 Carl Werner (Pappa-Berner - Mamma-Berner) * 12346/87 Carl Berner (Pappa-Berner - Mamma-Berner) Svak 12344/87 Carl Fjerner (Pappa-Berner - Mamma-Berner) Sterk 12342/87 Carl Stjerner (Pappa-Berner - Mamma-Berner) Det var noe dritt å gjøre på skrivemaskin, om en glemte en fri-hund før en begynte på de svake gradene... Men jeg husker den første datamaskina vi fikk, med helt enkelt skriveprogram og ett eneste dataspill (på en diskett fra en geek på jobben til pappa, et ski-spill i beste øredøvende pixel-stil) - da kunne en jo flytte hele linjer! Eller kopiere hundene som var HD-røntget, og lage ny liste over AD-resultatene deres. Quell luxury! Det er, tro det eller ei, ikke revolusjonerende at det skjer endringer 8 Siter
maysofie Skrevet 11. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Fikk kommentar av NKK på deres Facebook-side at informasjon kommer Siter
SiriEveline Skrevet 11. Mai 2015 Rapporter Skrevet 11. Mai 2015 Og der var informasjonen ute http://web2.nkk.no/no/nyheter/Endring+p%C3%A5+diagnoser+i+Dogweb.b7C_wlvG3C.ips Siter
Recommended Posts