Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskeutstillingen Leto, resultattråd


Stine
 Share

Recommended Posts

Ingen resultattråd?

Vigdis fikk 0 og dommeren lurte på om jeg ikke fikk solgt henne, hun skjønte absolutt ikke hvorfor jeg hadde beholdt hu. Når jeg prøvde å si at jeg ville ha en agilityhund ristet hun på hodet av det og, da måtte jeg jo ha en lett hund, ikke Staff liksom :teehe: Hun var et flott eksemplar av rasen da, og hadde hun hatt fin hale hadde hun fått exelent :)

Tuva derimot rasket med seg BIR'et :D Gamla kan enda visstnok, så det var gøy! :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Mener jeg så minst en sonis med supert resultat i dag.

Yoshi ble BIR for dommer Anne-Cathrine Unelsrød. Han var eneste hannhund, men stilte mot 3 flotte tisper. At han ble BIR var totalt uventet, men utrolig gøy :)! I gruppa hevdet han seg ikke, og gruppe dommeren gadd ikke å ta på han engang. Men what ever, BIR er gøy uansett :)
11077380_10153092083270091_3858329022008

17mnd vel proposjonert hannhund. Utmerket type og helhet, velskåret hode, fin flat skalle, velansatte ører, korrekt bitt, velpasserte øyne. Meget god kropp for alder. Velvinklet, god dybde i brystet, står godt på sine ben, velansatt hale. Meget god pels og farge. Godt driv i bevegelse.

Vi hadde også med oss Samojeden Zarek. Jeg skulle engentlig handle han, men eier fattet mot og stilte han selv. Det gikk utrolig bra, og Zarek viste seg kjempe bra. Han fikk en flott kritikk, men dessværre en ufortjent grønn sløyfe, da dommer mente at hans pelsfarge er nesten ikke tilfredstillende. Han er bisquit, en farge som er fullstendig tillat på Samojed.

11096467_10153092082790091_6998948600880

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fick blått på båda mina. Den ena avslutar sin karriär där (ville mest ha ett resultat på honom som vuxen) och den andra är det bara att träna mer med. Han har kvalitén, det vet jag, det är bara vanan som felas och den är det ju jag som skall tillföra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skreiv jeg akkurat i den andre tråden :P

Nico fikk også 0.

3 tenner manglet visst ( helt nytt for meg, men jeg følger jo ikke med ), så det var takk og farvel. Hun tok seg tid til å gi en skikkelig kritikk da, og hadde ellers fine ting å si, men manglende p2 er og blir en diskvalifiserende feil og Nico manglet ikke mindre enn to stk + en p3.

Ellers en fin dag, bikkja OPPFØRTE seg som voksne damer skal, og jeg fikk pratet litt belger og mimret med deleier av Loke's mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke en gang deltakersløyfe på valpen pga manglende tannebisser. Men korrekt bitt, det hadde han.
VG på juniorhannen. Han har en feilstilt tann. Han hadde også korrekt bitt.
Stilte ikke voksne fyren pga elendig pels for tiden pga røyting.
Exc på juniortispa og BIR Jr, men that's it. Her stod det ingen ting om bitt.
Er bra dommeren ikke sjekket tennene mine, da hadde vi fått gult hele gjengen :P

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om kritikken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev også i den andre tråden, men kan jo skrive her også :).

Det var 4 briarder påmeldt, og Yasmine ble nok en gang BIR - og hun hadde ALLE tennene sine på plass (for ja, den dommeren var veldig opptatt av tenner gitt :)). Hun ble også plukket ut i semifinalen i gruppa, men der stoppet det. Hun ble veldig redd hunden som løp bak henne i den siste runden, og man setter ikke opp en hund som er redd, så da var det takk for i dag for vår del også :).

Her øver Yasmine seg på å stå fint - på brukstrening :D.

post-611-0-13928700-1428256465_thumb.jpg

Og her i BIR & BIM:
post-611-0-28646700-1428256491_thumb.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIM Valp på Moltres begge dagene (riktig nok var det bare en hanne og en tispe :P )

Dommeren i dag lagde ordentlig mye styr og nektet for at det var tillatt med forskjellig farge på øynene på de solid fargede aussiene. Hun beskyldte hannhundeier for å ha forfalsket dokumenter, og skulle se både stamtavle og foreldredyrene hans. Hun smilte da hun så Moltres komme opp, men det forsvant rimelig raskt når hun så øynene hennes :P Skal si hun holdt godt fast i de sløyfene, til tross for at hun bladde opp standarden og ringpersonale insisterte på at det er tillatt med forskjellige øyenfarger. Hun mente at når det ikke stod spesifisert at en solid farget kunne ha forskjellige farger på øyene, så var det ikke tillatt heller. HUN stiller jeg ikke for flere ganger for å si det sånn :teehe:

Forøvrig bilde av BIR og BIM sammen :wub:

IMG_2442_zpsaekmmoxy.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIM Valp på Moltres begge dagene (riktig nok var det bare en hanne og en tispe :P )

Dommeren i dag lagde ordentlig mye styr og nektet for at det var tillatt med forskjellig farge på øynene på de solid fargede aussiene. Hun beskyldte hannhundeier for å ha forfalsket dokumenter, og skulle se både stamtavle og foreldredyrene hans. Hun smilte da hun så Moltres komme opp, men det forsvant rimelig raskt når hun så øynene hennes :P Skal si hun holdt godt fast i de sløyfene, til tross for at hun bladde opp standarden og ringpersonale insisterte på at det er tillatt med forskjellige øyenfarger. Hun mente at når det ikke stod spesifisert at en solid farget kunne ha forskjellige farger på øyene, så var det ikke tillatt heller. HUN stiller jeg ikke for flere ganger for å si det sånn :teehe:

Forøvrig bilde av BIR og BIM sammen :wub:

IMG_2442_zpsaekmmoxy.jpg

Du kødder nå eller?

@Stine Vigdis fikk 0 pga halen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren sa ingenting på den ene tannen som mangler på Vigdis, men hun var vel altfor opptatt med halen til å gidde å bry seg om det :teehe: Men hun sjekket munnen nøye på begge jentene, så hun burde fått med seg den manglende P2 (tror jeg det er) til Vigdis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle stilt for samme dommer, eller er det sånn at det var flere dommere der som hadde litt rart for seg? Forsåvidt greit å bruke skalaen, men noen av de kommentarene og begrunnelsene høres jo litt... eh.. merkelige ut? Gratulerer til alle som rasket med seg det de kom dit for, og evt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle stilt for samme dommer, eller er det sånn at det var flere dommere der som hadde litt rart for seg? Forsåvidt greit å bruke skalaen, men noen av de kommentarene og begrunnelsene høres jo litt... eh.. merkelige ut? Gratulerer til alle som rasket med seg det de kom dit for, og evt mer. :)

Jag tror att av oss som skrivit i tråden än så länge ställde vi alla i ring 1 för samma domare (utom samojeden som väl gick i ring 5 om jag inte missminner mig)?

Edit: Ja, och så min sheltieskrutt förstås som gick i ring 2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg innser at dagens dommer i ring 1 muligens var av det strenge slaget? :|

Jepp, hun var nok ganske streng og nøye :). På min rase fikk de fleste hundene høre at de hadde litt små hoder i forhold til kroppen (eller noe slikt) - Yasmine var den eneste som hadde "nice head" faktisk, og det forundret meg, for hodet hennes er vel kanskje det jeg ville karakterisert som både lite og smalt... men når jeg ser på bildene av henne, så er det kanskje ikke så himla lite like vel? Hahahhahaha... Jammen ikke godt å vite bestandig selv heller :).

Her er kritikken til Yasmine:

Excellent type, strong female, very good bone and good proportions. Nice head. Good neckset, good angulations, correct tailset.Nice coat, correct dewclaws. Free movements.

Har alle stilt for samme dommer, eller er det sånn at det var flere dommere der som hadde litt rart for seg? Forsåvidt greit å bruke skalaen, men noen av de kommentarene og begrunnelsene høres jo litt... eh.. merkelige ut? Gratulerer til alle som rasket med seg det de kom dit for, og evt mer. :)

Mange av oss stilte for samme dommer ja :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg innser at dagens dommer i ring 1 muligens var av det strenge slaget? :|

Ja, f.ex stilte jeg ikke Issi igjen for Marit Sunde fordi hun telte tenner, og Issi manglet :P

Lani ble BIR i sterk konkurranse med seg selv, og viste seg fint i gruppa :ahappy:

1913513_10155363791200464_78805100775989

Glad hund når alt var over :lol:

1973804_10155363799825464_59403057526938

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med kun som tilskuer i dag, og så mange sonen-hunder (føler meg som en snik når jeg kjenner igjen hundene uten å kjenne eierne :P )

Første gang venninnen min stilte på utstilling. Ble blått på whippeten hennes, men god kritikk. Hun er bare av den kraftigere typen. Tante sin sheltie ble 3. beste tispe med sitt andre cert :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri : jeg er faktisk fornøyd med bedømmingen jeg. At hun valgte å diske Nico er rett og rimelig egentlig, det er jo faktisk diskvalifiserende feil. Dobbelt-diskvalifiserende faktisk siden hun mangler 2 stk :P

Jeg kan liksom ikke bli sur..

Men det er veldig greit å vite at dama var streng, da er kanskje ikke alt håp ute :P Kanskje ikke for engelske dommere i hvertfall :)

@AnetteN : pokker, Marit Sunde likte Nico SÅ godt som valp, hun får aldri se henne igjen :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Russeren hadde å si om jentene mine.

Vigdis: Strong female, comp body, good condition, a lot of substanse, abnormal tail.

Tuva: High quality female, well balanced, in exelent condition, nice head, good movement and temp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri : jeg er faktisk fornøyd med bedømmingen jeg. At hun valgte å diske Nico er rett og rimelig egentlig, det er jo faktisk diskvalifiserende feil. Dobbelt-diskvalifiserende faktisk siden hun mangler 2 stk :P

Jeg kan liksom ikke bli sur..

Men det er veldig greit å vite at dama var streng, da er kanskje ikke alt håp ute :P Kanskje ikke for engelske dommere i hvertfall :)

Nei, man kan liksom ikke bli sur når dommeren dømmer etter standarden liksom :). Men som du sier - det er ikke alle dommere som er så strenge på tenner altså :).

Men jeg lurer alltid litt på, når det står sånn i rasestandarden (som det gjør for puli) ang diskvalifiserende feil:

- En eller flere tenner (fortann, hjørnetann, P2-P4 og M1- M2. Mer enn 2 P1. M3 tas ikke hensyn til.

Jeg skønner ikke hvordan man skal tolke dette, jeg. Altså - det er diskvalifiserende å mangle en eller flere tenner. Men så står det jo at M3 ikke tas hensyn til? Altså - man kan mangle M3 så mye man vil, mens alle andre tenner MÅ være til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...