Gå til innhold
Hundesonen.no

Fuglelopper?


Recommended Posts

Vel, jeg kjenner panikken sprer seg i kroppen min. Min forrige staff hadde kraftig allergi, og ble bare 14 mnd.. det hele startet da han var 4 mnd..

Nå er min nye staff 4 mnd, og han har utslett. Jeg håper og tror at det er fuglelopper. Jeg har mange fuglereir og foringsplasser på tomta. Jeg har også ett fuglepar som bor i ventilen på kjøkkenet..

Men jeg må si, jeg blir meget bekymret. For jeg håper virkelig vi slipper allergi..

post-13130-1427668626,8142_thumb.jpeg

Noen tanker? Dette bildet er noen uker gammelt, og disse er mye mindre nå. De har heller ikke klødd slik at han har vist det hvertfall. Oppdaget nye i dag, og de er på utsiden av lårene.. de har klødd litt, men er også enklere for han å klø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ligne litt på sånt valper (og voksne med bar mage) kan få om de løper i myr-aktig områder eller områder med stivt gress og gjerne gjørme. Ser etterhvert gjerne litt ut som kviser, og kan komme gult/grønt puss. :)


Fuglelopper er vel ikke nødvendig å behandle? Trodde ikke de kunne overleve på mennesker eller hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde Marko også i lysken da han var på den alderen. Mange valper får visst det. Hvis du er usikker kan du jo ta ham til vet, men jeg tror ikke det er lopper. Det går nok over av seg selv, hvis du holder det rent, som Malamuten skriver. Hvis det ikke går over går det an å få antibiotika av vet, men jeg er litt skeptisk til å putte masse medisiner i en liten kropp hvis det ikke er nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...