Gå til innhold
Hundesonen.no

Podenco Ibicenco


Th3a
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har en venninne som planlegger kjøp av hund innen et år eller to, og av rasene vi har sett på sammen så har hun falt veldig for Podenco Ibicenco, mest av utseende egentlig, men også selve gemyttet tiltaler henne. Hun er ikke ute etter en hund hun kan trene lydighet med eller ha masse løs, hun vil bare ha en turvenn og kosekamerat. Hverdagslydighet og stimulering vil jo selvfølgelig bli inkludert i dagens mosjon, men bare ikke i BC-intensitet akkurat. Hun har forresten hund fra før, dette blir ikke hennes førstegangshund.

Har dere noen erfaringer med Podenco'en? Hun har falt for korthårsversjonen, men hårlaget skiller vel ikke rasene så på gemytt?

Så ja, kom med erfaringer, oppfatninger og annet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen særlig direkte erfaring, bare prat med eiere/oppdrettere da jeg drømmer om rasen selv.

Personlig digger jeg dem, syntes utseende er veldig tiltalende selvfølgelig. Personligheten med litt reservasjon mot fremmede (men ikke skeptisk/redd) men hengiven og morsom med eier er noe jeg finner interessant. For meg ville rasen passet som en maskot, den ville fått mentaltrening etter ønske (altså prøve litt av hvert og se hva som passer best), båndturer men også noe frislipp på oversiktelige områder for å få løpt. Kanskje prøvd lurecoursing :)

Men per dags dato er ønsket for en enkel hund som kan være løs på tur mye viktigere for meg og det er ikke plass til en så forskjellig hund i livet mitt. Men kanskje en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe konstruktivt å komme med, men har to nydelige tisper i nabolaget som jeg alltid ser langt etter. :D Virker som enkle, greie morsome hunder - og jeg har tenkt mer enn en gang at jeg vil ha en sånn når jeg blir gammel :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...