Amanda Skrevet 4. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2015 Hvor mye koster flåtthals-bånd hos dyrlegen i Norge kontra på apoteket i Sverige? Hva er prisen? Hvor kjøper dere? Koster det mye i forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amanda Skrevet 4. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2015 Ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amanda Skrevet 4. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2015 Er det noen som bruker flåtthals bånd her? Hva bruker dere istedenfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 4. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2015 Jeg kjøpte Scalibor i Sverige i fjor for cirka 150 kr, på lokale veterinærkontoret kostet det vell 400-ognoe kr (de er ikke kjente for å være rimelige). Jeg bruker dråper i tillegg da vi bor i flåttmekka uten like. I Norge så tror jeg det lønner seg å kjøpe bånd direkte av vet, og spare utgiftene i forbindelse med resepten osv, selv om de setter prisene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2015 Bruker også flåtthalsbåndet Scalibor på hund.. Og sier meg enig med det maysofie sier ovenfor her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Jeg prøvde den nye flått tabletten i fjor og veldig fornøyd. Vi har fire hunder og de leker sammen så halsbånd er uaktuelt. Fikk resept av dyrlegen og kan hentes på apotek i Norge eller Sverige (hvor den er billigere, husker ikke hvor mye). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burrburr Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Jeg har alltid brukt Expot, da det er det eneste middelet som har vært effektivt nok. Hundene har alltid reagert litt ved påføring, men alternativet har vært verre. I fjor brukte jeg tabletten, Bravecto. Veldig, veldig fornøyd!! Ingen synlige bivirkninger, supert ved bading og ingen flått. Kjøpte i Sverige. Reseptbelagt da, men de regnet med det ville selges reseptfritt i år eller neste år. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Har tidligere ikke kunnet bruke halsbånd siden hunden elsker å bade, og det er skadelig for miljøet med flåtthalsbånd. Expot (eller hvordan det nå staves) dråpene fungerer supert, og beskytter mot mygg/knott i 14 dager, så det ble faktisk primært brukt for beskyttelse mot andre innsekter enn flått Prisen avhenger vel også av størrelse på hunden og slikt, så var litt forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Har tidligere ikke kunnet bruke halsbånd siden hunden elsker å bade, og det er skadelig for miljøet med flåtthalsbånd. Expot (eller hvordan det nå staves) dråpene fungerer supert, og beskytter mot mygg/knott i 14 dager, så det ble faktisk primært brukt for beskyttelse mot andre innsekter enn flått Prisen avhenger vel også av størrelse på hunden og slikt, så var litt forskjellig. Jeg fikk beskjed at vet at halsbåndet kan taes av ved bading, og da vil ikke restene i pelsen være skadelig for miljøet. Jeg og har badehunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Jeg fikk beskjed at vet at halsbåndet kan taes av ved bading, og da vil ikke restene i pelsen være skadelig for miljøet. Jeg og har badehunder joa, men siden man vistnok (ifølge beskjeden jeg fikk på det) må vente til hunden har tørka før man tar det på igjen, begrensa det bruken av halsbåndet så mye at det ble upraktisk. Fikk forøvrig også beskjed om at ved hyppig bading burde man ta dråper oftere, og prøve å holde hunden ute av vannet i 24 timer etter påførsel. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 joa, men siden man vistnok (ifølge beskjeden jeg fikk på det) må vente til hunden har tørka før man tar det på igjen, begrensa det bruken av halsbåndet så mye at det ble upraktisk. Fikk forøvrig også beskjed om at ved hyppig bading burde man ta dråper oftere, og prøve å holde hunden ute av vannet i 24 timer etter påførsel. Ja selvsagt, tenkte ikke på det. Mine tørker så fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marco Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 https://www.apotekhjartat.se/produkter/djurvard/hund/ohyra/ http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/Hund_Hudopals_Ohyra_Allmant.aspx#/?filter=0&doublerow=True&list=HudoPals_Ohyra&listtitle=Alla+produkter+för+Hund Vet inte om de har den typen du ville ha men kan ju svara något om kostnaden i Sverige 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts