Gå til innhold
Hundesonen.no

Frakt med valp i båt?


Amanda
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det å hente valp i Danmark og å frakte valpen til Norge via båt, danskebåten? Kan valpen være med inn siden den er ung og kanskje redd? Da kjenner den heller ikke bilen siden man nettopp har hentet valpen og det er kanskje dumt om den må ligge i bilen under båtturen? Må valpen være over 3 eller 4 måneder for å ta hunden med inn i Norge?

Jeg spør om det samme som over her hvis man skal hente valp fra Sverige? Går det noen båt til Sverige? Hvor fra da? Kan man ta med hunden inn i båten? Kan valpen komme fra 8-9 uker fra Sverige?

Tenkte mest på frakt til Norge med båt fra alle land. Eller er det dumt å frakte valper med båt.? Må man da ha med hunden i bil? Eller kan man reise uten bil? Tenkte bare på om det lønner seg å ta båt når man ikke orker å kjøre så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden må være minimum 15 uker gammel fra andre land enn Sverige så lenge inntakskravene fra Mattilsynet er fulgt. Fra Sverige kan man ta inn valpen ved 8 ukers alder så lenge inntakskravene fra Mattilsynet er fulgt.

Du har Sandefjord - Strømstad båten. Vet ikke om det går flere båter til Sverige fra Norge.

Betingelser for å reise med hund på DFDS (de har lugar tilpasset kjæledyr)

Stena Line har også lugarer hvor det er tillatt med kjæledyr

Også har du Hirtshals - Larvik, den tar vel en 3 timer



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fortoller man om man henter valp i Gøteborg med nsb tog? Fortoller man på togstasjoen i gøteborg? Eller på selve toget? eller når man er på oslo s? Eller?

Noen som har henta valp fra gøteborg? Eller Østersund? Har sett at nsb toget fra oslo kun stopper i gøteborg og østersund på nsb sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordline som går mellom Langesund og Hirtshals har eget hundedekk med store bur hvor eierne også kan oppholde seg. Båten tar ca 5 timer. Vi skal til Danmark i påsken og har bestilt plass til hunden. Om det er bedre å ha henne (1 år) i bilen er en annen sak .. det tenkte jeg å spørre om her på sonen :ahappy:

Hvordan det er med fortolling på tog vet jeg ikke, men da vi krysset grensen ved Svinesund med valpen vår stoppet vi i tollen og viste frem passet og kjøpekontrakten. Kommer du med ferge så finner du vel tollkontor når du kommer i land, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok color line fra Hirtshals til Kristiansand da jeg hentet valp i Danmark :)

Fra Danmark må valpen være rabiesvaksinert.

Sjekk mattilsynets sider.

Dette må du passe på:
Før reisen
Generelle krav
Når du skal reise til Norge
Etter reisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...