Gå til innhold
Hundesonen.no

Vari Kennel Ultra Intermedium


Recommended Posts

Da er det i allefall ikke for lite! Kanskje en størrelse mindre hadde funket fint også, noen som vet?

@2ne ?

Hvor høy er hunden din da? Hvis du skal bruke det i fly er det et krav om at hunden skal kunne stå oppreist uten å bøye hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den str til mine Siberians :-)

Kunne godt tenkt meg det, men må ha større bil først :-P

Denne størrelsen sin siberians? Da er de vel ikke innenfor reglene for plass i buret? At de skal stå med oppreist hode uten å vøre ani tak osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne hvor høy er dine og hva er mål på bur du bruker? Og kan de stå oppreist etc, som kravene til fly er?

Albert er 41,5 cm.

Jeg har aldri flydd med hund :) Leah er 38 cm, Ali er pr i dag ca 35 cm (hun skal forhåpentligvis vokse litt til, hun da). Husker ikke hvor store burene de har er, men hvis dette buret er stort nok til siberian, så er det nok stort nok til mellompuddel også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne størrelsen sin siberians? Da er de vel ikke innenfor reglene for plass i buret? At de skal stå med oppreist hode uten å vøre ani tak osv.

Nei de er ikke store nok til flyselskapenes krav, men da må jeg ha den str som langt større hunder normalt sett bruker under transport. Jeg ønsker at hundene mine skal få mye støtte fra buret under biltransport, det får de ikke i et gigant bur (som de måtte hatt for å fylle flyselskapets krav). Men de ligger komfortabelt i burene sine og har god nok plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne hvor høy er dine og hva er mål på bur du bruker? Og kan de stå oppreist etc, som kravene til fly er?

Albert er 41,5 cm.

Hvis det hjelper har jeg en whippet på ca 45 cm over skuldrene og jeg har Atlas 50 bur med målene 81x55,5x58. Pga oppbevaringsboksen i taket får hun ikke til å stå uten å bøye hodet bitte litt (men i bakkant uten boksen har hun en cm å gå på ellerno), men dette godkjente flyselskapet. Hun kan ikke ha noe større, og buret er romslig nok hva lengdexbredde angår :)

Ville hatt ett bur til fly og ett bur til bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis det hjelper har jeg en whippet på ca 45 cm over skuldrene og jeg har Atlas 50 bur med målene 81x55,5x58. Pga oppbevaringsboksen i taket får hun ikke til å stå uten å bøye hodet bitte litt (men i bakkant uten boksen har hun en cm å gå på ellerno), men dette godkjente flyselskapet. Hun kan ikke ha noe større, og buret er romslig nok hva lengdexbredde angår :)

Ville hatt ett bur til fly og ett bur til bil

Flyselskapene er ofte ikke helt hysteriske på at de ikke skal ta i taket i det hele tatt :) Mine terver er egentlig for store for XL buret om de ikke skal ta oppi med ørene og toppen av hodet. Noen er jo hysteriske på de, men jeg har aldri blitt stoppa på det. Gigantburet er jo ekstremt stort og ikke alle fly tar med større bur enn xl (widerøe tar ikke større en large, så dem kan jeg ikke fly med i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...