Gå til innhold
Hundesonen.no

Studiofotografering


pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg har lenge tenkt på prøve meg på studiofotografering, og lurer på om noen har noen tips og råd ang hva man kan få som er bra nok, til en fin pris.

Gjerne hele sett eller spesielle studiolamper som kan fungere greit. Jeg skulle gjerne hatt to softboxer, men er ikke helt sikker.

Forskjell på paraply og boxer - erfaringer der?

Ellers noe som er kjekt å ha? Jeg skal hovedsakelig bruke dette til cosplayfoto, men kommer nok til å prøve meg på hunder og portrett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring fra vgs, hvor jeg hadde ett år i England med mye studiofotografering.

Denne videoen forklarer greit forskjellen.

Personlig liker jeg best paraply, fordi det er enklere å leke seg litt med. Man kan jo også kjøpe forskjellige paraplyer til samme lys, for å få forskjellige effekter. Man kan jo også godt kombinere softbox og paraply. :)

Angående merker og priser så har jeg ingenting å komme med. Har aldri kjøpt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg kommer til å foretrekke softboxer, for et jevn og fint lys. Har ikke sett meg ut noen sett/pakker enda, men søker litt rundt for å se hva som finnes. I starten vil jeg kjøpe noe billig for å teste litt og da vil jeg ikke bruke masse penger på det med en gang. Vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe fra enda heller, men det ser jeg an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...