Gå til innhold
Hundesonen.no

Mira


Mirapusen
 Share

Recommended Posts

Golden retriever f. 06, min bestevenn og selvfølgelig best i verden og alt det der :lol:

Trente lydighet og agility aktivt i noen år, før hun ble stallhund på heltid. Nå har vi hestepause, og tørker litt støv av gamle kunster i tillegg til turer og egentlig alt som høres gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Som 4-5åring(dårlig hukommelse :P) begynte Mira å halte venstre fram, og etter røngten konstanterte vi med at hun hadde en forkalkning. I dag var det tid for halvårlig vetsjekk, og bare gode nyheter. Fortsatt god bevegelighet i skuldra, og ellers i fin form til å være en gammel frøken :wub: Litt bilder fra siste tia

11139549_10155392002915133_747794689_n_z

Påskeferie. Sjelden vi går på ski, men Mira var skikkelig fin!

utparingtur_zpscgkdbacn.png

På tur med ene hunden jeg pleier å passe

IMG_8211_zpskjerp8dt.jpg

Heiagjeng på travbanen!

IMG_8198_zpsmezykoru.jpg

IMG_8441_zpsshdjcsy6.jpg

Forsøk på et fint bilde av jentene mine sammen :lol: Om en mnds tid kommer hesten hjem fra helfor, så da blir det masse rideturer på Mira!

DSC_1571_zpskec0gzgr.jpg

Og viktigst av alt; lekt masse med bestevenninna!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. De er et skikkelig radarparr sammen, morro!

Stalldager om dagen, mye rundt i forskjellige staller. Mira løper og er en del plaget av varmen, så vi tar ting i hennes tempo

DSC_1793_zpsyyjgjpm7.jpg

Det er såå fært å bli bundet ute mens menneskene er ute og trener hest altså!

DSC_1846_zpssftl0tui.jpg

DSC_1851_zpsx3ycf3cr.jpg

Dagens, ridebaneunderlag er godt å rulle i!

DSC_1868_zpsdjkbltjq.jpg

Hestepesten kommer hjem om ca 20 dager, det blir deilig. Hun og Mira er så godt vandt med hverandre og går masse turer sammen, blir spennende å utforske nye ridemuligheter med Mira på slep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira har bursdag i dag, 9 år gammel! Dagen ble feiret med masse tørrfisk, tur med bestevenninna og i stallen.

I går var hun med på Bjerke, Oslo Grand Prix. Hun skjønner jo ikke noe særlig av hestegreiene, men er utrolig rolig og grei å ha med seg.

11427704_10155674169155133_3845755497702
Jeg fikser bilder og Mira følger med på et eller annet

1452587_10155643092800207_86873706760428
Mye folk å kose med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Henta hjem hesten for et par uker siden. Har hatt den i alle år og hu og Mira går utrolig godt sammen, så vi har kost oss i det siste!

11701024_10155736891710207_2658332660767

Pga forkalkningen sin får ikke Mira være med på alle hestetrening. Hun får være med på rideturer, og når vi kjører får hun være med på oppvarming og nedskritting - også sitte i vogna mens vi kjører fart

11703015_10155751445640207_8361388797238

11695927_10155738733175207_8365089146144

11221335_10207003157775089_2333420858271

Vanlige turer går vi også da!

zivabade_zpsl6cghzrh.jpg

11698398_10155730876660207_4381213914514

badetur_zpsyc0awzkw.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
    • Blir valpene registrert i NKK? Jeg trodde at valper fra slike avlsprosjekter (som NKK også er med på) ble registrert I så fall kan man vel få titler på hundene?   
    • Som neste hund vurderer jeg veldig en blandingshund fra cavalierprosjektet (cavalier + cocker mest sannsynlig), men ettersom det er en blanding vil den vel aldri kunne ta noen slags titler? Å jobbe mot ekstra bokstaver på stamtavle er litt av moroa for meg med å ha hund, men alle championat o.l. krever vel utstillingsresultater?
    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...