Gå til innhold
Hundesonen.no

Biting i båndet


tonjek
 Share

Recommended Posts

Enkleste løsningen er å slutte å gå med valpen i bånd, da slipper man slike etiske dilemmaer som bruk av kjetting eller tabasco..

Hadde tenkt å foreslå det samme :) Valper i bånd er jo bare kjedelig :P Og når man først MÅ ha dem i bånd av en eller annen grunn, så går det jo av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En instinktiv handling trenger ikke nødendigvis å inneholde vold. At en person forteller om en opplevelse de hadde selv betyr ikke automatisk at de oppfordrer andre til å gjøre det samme. Vi har vurd

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script> Poenget? Hvordan greier du i tråden Biting i båndet å få det til å bli ett eller annet med sonen.

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script> Åhh.. den tegningen må være laget av noen som vil mocke de som ikke har forstått noe om hva klikkertrening går ut Ut

Guest lijenta

Tja har bare hatt en som har bitt i bandet og den var vel et og et halvt år. Tok tak i bandet der den brukte å bite og gikk på så hunden måtte fokusere på å gå isteden for overslags handlingen som skjedde hver gang vi skulle gå på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og det, men det er ikke alle raser som kan trenes til å holde seg under førerens kommando, fikk jeg krass beskjed om i en annen tråd.

Nå var vel utgangspunktet her valper, og de er gjerne små klistremerker. Selv av raser som man helst ikke skal se på noen timer, når man knepper av dem båndet som voksene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg og det, men det er ikke alle raser som kan trenes til å holde seg under førerens kommando, fikk jeg krass beskjed om i en annen tråd.

Du har jo tydeligvis ikke det når hunden din biter folk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke noe klistremerke, hehe. Han holder seg i nærheten på tur, og går vanligvis ikke så fryktelig langt her hjemme heller, men han er avgårde så fort han ser noe spennende. Går han "løs", har han vanligvis langline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Ellers er jeg ikke overrasket over admins lar dette stå. Trist er det, men det bekrefter vel egentlig det inntrykket jeg har hatt av sonen ganske lenge.

Poenget?

Hvordan greier du i tråden Biting i båndet å få det til å bli ett eller annet med sonen. :icon_confused:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Min forrige satte lett tennene i leggene på polakkene på kjærestens gård om han var ute på tunet uten meg. Han var riktignok voksen, og kom umiddelbart på min innkalling, så det var vel mer interessant å være i trygghet bak meg enn å måtte hanskes med noe så livsfarlig som fremmede menn i arbeidstøy på egenhånd. Men med denne erfaringen så kan jeg lett se for meg at enkelte pubertale og territoriale blandinger (ikke alle rasers egenskaper som passer like godt sammen) kan komme til å vise seg som i overkant ivrige voktere ja, i et ubevoktet øyeblikk. Spesielt i byen _kan_ dette være problematisk med enkelte typer hunder, da "deres" territorium støtt og stadig invaderes av en hel masse andre mennesker og hunder, som på toppen av det hele er frekke nok til å gå rett imot for å passere på 30 cm avstand.

En lenke som holder, fordi den ikke er gnagd halvveis av, er kjekt å ha.

At en voksen hund setter tennene i noen er da noe helt annet enn at en valp gjør det?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har aldri anbefalt TS å slå. Jeg anbefalt å blåse i bajastakter og bare gå videre uten å bli sur og irritert.

Forøvrig var ikke min handling planlagt eller gjort i sinne eller frustrasjon, det var en reflkshandling grunnet smerte. Lille udyret ble hverken redd eller fikk særlig vondt, han slapp leggen og grabba båndet og fortsatte festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis ikke det når hunden din biter folk.

Da den var ute på tunet _uten meg_, stod det. OT: Den ble forøvrig avlivet, bl.a.fordi androgene signalmolekyler i nevroreseptorene hans trigget voldsom aggresjon i ham. Han skilte ikke på menneskemenn og hannhunder der.

@Tuvane, det var en nyhetssak om en gjeng halvgamle tervueren-valper som kom seg ut av luftegård og angrep to skolebarn for noen år tilbake. Barna ble bitt til blods, og klærne revet til filler. Skal se om jeg finner igjen saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den var ute på tunet _uten meg_, stod det. OT: Den ble forøvrig avlivet, bl.a.fordi androgene signalmolekyler i nevroreseptorene hans trigget voldsom aggresjon i ham. Han skilte ikke på menneskemenn og hannhunder der.

@Tuvane, det var en nyhetssak om en gjeng halvgamle tervueren-valper som kom seg ut av luftegård og angrep to skolebarn for noen år tilbake. Barna ble bitt til blods, og klærne revet til filler. Skal se om jeg finner igjen saken.

Hvordan kom de frem til den konklusjonen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har aggressive hunder som åpenbart ikke fungerer slik de burde med biting i båndet å gjøre? (Ref. terv-valper som angriper barn...)

Forøvrig har jeg både slått hunden min, skreket til hunden min og kastet hunden min vekk fra meg ved å ta tak i huden hans og slenge. Det er ikke en treningsmetode. Det har skjedd de gangene han fant ut at det å sette tennene i meg helt uten videre, frem til jeg begynte å blø, inne i stua mens jeg holdt på med noe helt annet enn å gi oppmerksomhet til hunden (f.eks. se på TV, lage mat, skrive på dataen etc). Det er, hva skal man kalle det... brannslukking. Er det ikke det de sier?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har aggressive hunder som åpenbart ikke fungerer slik de burde med biting i båndet å gjøre? (Ref. terv-valper som angriper barn...)

Utartet fra en uttalelse om at det er kjekt å ha et bånd som holder om hunden rykker til, fordi det ikke er halvveis tygget over. Se forrige side i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Utartet fra en uttalelse om at det er kjekt å ha et bånd som holder om hunden rykker til, fordi det ikke er halvveis tygget over. Se forrige side i diskusjonen.

Selvfølgelig er det kjekt å ha et bånd som holder, men en sprellete valp som biter i båndet er langt fra en aggressiv hund som vil løpe bort til fremmede for å angripe dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Selvfølgelig er det kjekt å ha et bånd som holder, men en sprellete valp som biter i båndet er langt fra en aggressiv hund som vil løpe bort til fremmede for å angripe dem.

Jo, jo :D Et par ganske ekstreme eksempler på hvorfor det kan være viktig å få plukket vekk biting i båndet. Faren for at valpen blir påkjørt dersom båndet ryker av tyggingen er nok mer overhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette er jo helt på en snurr. Ts spør ikke hva hun skal gjøre med sin aggresive hund. Hun spør hva hun skal gjøre med en valp som enten koker så den biter i båndet sitt eller syns det er sinnsykt kult å kampe med båndet. Jeg vet ikke hvem av variantene denne valpen driver med, men begge deler er ganske vanlig og uskyldig valpe-/unghundadferd.

Jeg ville ikke gitt godbit for å slippe eller avleda med godbit. De er ikke dummere enn at de kobler biting i båndet med noe positivt. Enten må du være i forkant og avlede før hunden kommer så langt som til å tenke på biting i båndet, eller så må du droppe godbitene.

I begge grunnene til å bite i båndet syns jeg det som funker best er å si nei i det hunden biter tak i båndet og kjapt ta tak i halsbåndet og holde den fast til den klarer å roe seg. Er det for lek den biter, så roer den seg fort, for moroa ble jo slutt. Er det fordi den koker, så bruker de ofte lenger tid på å klare å komme ned på jorda igjen og da er det bare å være tolmodig og holde dem fast rolig uten å bli sint eller hard. Ikke slipp med en gang hunden sitter stille, da vil den bare starte på igjen med bitinga (den er ikke rolig inni seg selv om den sitter stille), slipp den når den roer ned, synker sammen i kroppen og puster rolig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...