Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til oppdretter


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Lærer ikke det franske folk engelsk på skolen? :o

nei, franskmenn og tyskere er jo litt fornærmet for de mener jo at sitt språk skal være det alle snakker og ikke engelsk, så de har jo lenge boikottet hele greia og mange blir fornærmet om man snakker til dem på engelsk og svarer ikke om de kan engelsk heller :P det begynner å bli bedre med de yngre generasjonene da, men tror ikke de har det i skolen enda. Ikke fast ihvertfall, men sikkert som valgfag.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt arrogante sånn, forventer at alle skal kunne språket deres, og snakker ivei som om alle forstår... synes det er spesielt for tyskere egentlig, de kan komme opp og begynne å snakke som bare det, uten å tenke på at kanskje ikke alle forstår tysk :P (etter 10 år med tysk på skolen er det flaut å be tyskere snakke engelsk egentlig).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen er flinkere enn meg til å finne frem, har funnet en bok som heter brown cheese, please, som vistnok skal være en artig bok til turister om nordmenn. Noen som finner den oversatt til fransk? :)

Denne er dritkul, fikk den da jeg flyttet til UK. Trodde de fleste franskmenn i tyveårene kunne engelsk nå jeg... Hva med en norsk aquavit og brunost :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er dritkul, fikk den da jeg flyttet til UK. Trodde de fleste franskmenn i tyveårene kunne engelsk nå jeg... Hva med en norsk aquavit og brunost :P

brunost i bagasjen på en ukes biltur tror jeg jeg dropper :P kunne tenkt meg boken der selv jeg, den virket utrolig gøy. Dessverre så fant jeg den ikke på fransk, men tror den til børretzen et noe av det samme. Satser på at det blir en bra gave. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med norsk sjokolade! :)

Godt forslag, men det virker som han er på slankern/bli sunn nyttårsforsett, meldt seg på canicross å greier, så tror det holder med boken så jeg ikke ødelegger :P

Salt lakris er det ingen utenfor Norge som skjønner noe av :P

Hva? Salt lakris er jo det beste som finnes :drool:

Jeg har vært i Frankrike, og ble møtt på flyplassen med noe sånn som dette; When in france, tu parle francais... Hihi. Ha med deg noe ordbokliknende :P

Hjelper ikke, de har jo så rare utaler å sånt også så jeg skjønner ikke lell. :P Det må vell ordne seg på et vis. I disneyland må de jo ha noen som snakker litt engelsk vell? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg reiste ned til Frankrike med toget for å kjøpe en tegning. Den franske kunstneren forstod nesten ingen engelsk, de klarte seg fint med håndtegn og kroppsspråk. bare dere møtes vil jeg tro det meste går av seg selv. :)

Gave er litt vanskelig, en bok med bilder fra Norge høres jo bra ut. Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I disneyland må de jo ha noen som snakker litt engelsk vell? :P

Nja, noen gjør, andre ikke. På den ene restauranten i disneyland, ble det problematisk, for servitøren vår snakket ikke engelsk.Selv om vi prøvde å formidle at sorry, vi skjønner ikke fransk, bablet hun videre, vi fikk selvfølgelig feil mat servert fordi hun ikke skjønte hva vi bestilte osv...Om hun ikke skjønte engelsk, eller ikke ville skjønne eller ikke ville snakke engelsk er fortsatt uvisst, men vi måtte faktisk klage på henne og be om å få en som ville kommunisere på engelsk for å få riktig mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, noen gjør, andre ikke. På den ene restauranten i disneyland, ble det problematisk, for servitøren vår snakket ikke engelsk.Selv om vi prøvde å formidle at sorry, vi skjønner ikke fransk, bablet hun videre, vi fikk selvfølgelig feil mat servert fordi hun ikke skjønte hva vi bestilte osv...Om hun ikke skjønte engelsk, eller ikke ville skjønne eller ikke ville snakke engelsk er fortsatt uvisst, men vi måtte faktisk klage på henne og be om å få en som ville kommunisere på engelsk for å få riktig mat...

Det skal vi vell leve over så lenge det finnes noen der :)

Bare ikke dra den franske linjen "alle" nordmenn (tror de) kan: voulez vous coucher avec moi ce soir :P

:lol: Jeg tror heldigvis ikke jeg kan noe fransk, utenom oui, så jeg skal ikke prøve meg på noe :P Hverken det jeg tror jeg forstår eller ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebookchat og google translate :lol: Jeg skriver på engelsk og han bruker et eller annet oversettelsesprogram får å skjønne hva jeg skriver og for å få engelsk tilbake igjen. Litt usikker på selve overleveringen for jeg tror virkelig ikke han snakker noe engelsk(og jeg snakker ikke noe fransk), men har vell funnet ut at det bare er å ha så mye som mulig avklart på forhånd så man bare kan ta med seg valpen å dra også heller holde kontakt på facebook e.l. hehe. Enten det, eller leie inn tolk :P

Du får ringe meg, jeg er fransktolk ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Bare ikke dra den franske linjen "alle" nordmenn (tror de) kan: voulez vous coucher avec moi ce soir :P 

Hvis han er en kjekk singel mann i slutten av 20-årene, hvorfor ikke??!!! B-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...