Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilps til trekksele til flatcoated retriever


Recommended Posts

Takk, skal tipse dem om felleskjøpet sin. Det må da finnes i oslo et sted.

Vil helst ha noe annet enn free motion, har hatt den selv og er ikke fornøyd (syns den funket greit, helt til vi fikk skikkelig nomesele og hadde sammenligningsgrunnlag). Men om vi ikke finner noe annet tester vi den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal tipse dem om felleskjøpet sin. Det må da finnes i oslo et sted.

Vil helst ha noe annet enn free motion, har hatt den selv og er ikke fornøyd (syns den funket greit, helt til vi fikk skikkelig nomesele og hadde sammenligningsgrunnlag). Men om vi ikke finner noe annet tester vi den :)

Tror det er breeders de har, sikkert andre som har den også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal tipse dem om felleskjøpet sin. Det må da finnes i oslo et sted.

 

Vil helst ha noe annet enn free motion, har hatt den selv og er ikke fornøyd (syns den funket greit, helt til vi fikk skikkelig nomesele og hadde sammenligningsgrunnlag). Men om vi ikke finner noe annet tester vi den :)

Dårlig med FK i Oslo, nærmeste blir vel Drammen eller utover mot Kløfta (usikker på om den ligger på Kløfta men øst for Oslo i hvert fall). :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med FK i Oslo, nærmeste blir vel Drammen eller utover mot Kløfta (usikker på om den ligger på Kløfta men øst for Oslo i hvert fall). :)

Ok, de har bil da, men hadde jo vært greit å finne noe i nærheten. Men om merket er breedes, så finnes vel det andre steder også. Kom på hvor jeg hadde sett felleskjøpet, og det er jo utover mot hadeland der, litt vel langt å kjøre for en sele :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok, de har bil da, men hadde jo vært greit å finne noe i nærheten. Men om merket er breedes, så finnes vel det andre steder også. Kom på hvor jeg hadde sett felleskjøpet, og det er jo utover mot hadeland der, litt vel langt å kjøre for en sele :lol:

På Holstad (ås/ski) hadde de ihvertfall i sommer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra på brukshunden på alna/bryn. Der får du hjelp til å finne sele som passer hunden din

De har godt utvalg der ja, så kan tipse om butikken. :)

Men en ansatt der forsøkte å selge meg en Non-stop nansen nomesele som var 15 cm for lang i ryggen og alt for stor i halsen, og påsto at den passet. Så hvor mye hjelp det er å få av ansatte er jeg usikker på :lol: Neida, jeg har hørt mye bra om butikken, vi var nok uheldige med hvem som var på jobb. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har godt utvalg der ja, så kan tipse om butikken. :)

Men en ansatt der forsøkte å selge meg en Non-stop nansen nomesele som var 15 cm for lang i ryggen og alt for stor i halsen, og påsto at den passet. Så hvor mye hjelp det er å få av ansatte er jeg usikker på :lol: Neida, jeg har hørt mye bra om butikken, vi var nok uheldige med hvem som var på jobb. :P

Off topic, men:

Vi har også dårlige erfaringer med dem, så tror man må ta informasjonen fra enkelte som jobber der med en stoor klype salt ? (Brukshunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men:

Vi har også dårlige erfaringer med dem, så tror man må ta informasjonen fra enkelte som jobber der med en stoor klype salt (Brukshunden)

æsj da. jeg kjenner bare til han som driver den, og han har greie på seler. Men er vel ikke i butikken hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si gjerne i fra hva de kommer frem til, sliter med å finne en passende sele til min flat av samme størrelse. :)

De endte opp med non stop free motion, og så bestiller de sele på mål når han er 2-3 år. Han er under 2 nå, så litt bortkastet å bestille på mål enda. Ser ut som den sitter bra, og en før i tråden her som også har grei erfaring med den også. Selve selen er jo ikke optimal, men greit nok :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De endte opp med non stop free motion, og så bestiller de sele på mål når han er 2-3 år. Han er under 2 nå, så litt bortkastet å bestille på mål enda. Ser ut som den sitter bra, og en før i tråden her som også har grei erfaring med den også. Selve selen er jo ikke optimal, men greit nok :)

Takk! Flatten her er jo 4 1/2, så han er jo ferdig utvokst, vil jeg tro. "Lille" kalven. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...