jma Skrevet 14. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2015 Altså, en pittbull er en hund! Ja, de er veldig viljesterke, sikkert sta som f, og de har masse pågangsmot. Men en normal gjennomsnittlig pittbull med mentaliteten på plass er ikke aggressiv mot folk! La oss se på amstaffen da. Jeg, som andre her, har møtt ganske mange amstaffer, og de er jo like kosete, sosiale og tillitsfulle med fremmede folk som en labrador? (Iallfall alle jeg har møtt, som er en 8-10 stk) De er direkte etterkommere av pittbullen. Så hvordan kan dette ha seg dersom pittbullen er så fæl som noen her skal ha det til? Og jeg kjenner noen som jobber med militær og politihunder i USA, og en av grunnene til at dem ikke vil bruke feks gode pittbuller som tjenestehunder er at om hunden biter noen så er det mye lettere å "komme unna med det" om det er en schæfer eller en malle enn om det er en typ "muskelhund" som media elsker å skrive om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 Beklager elendige bilder, men beste jeg fikk til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 @Kristin_nord - Bildene dine er ikke tilgjengelige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 Åh :-/ da blir dem nok ikke det heller, har ikke pc :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 Bildene var dansk statistikk. Prøve å skrive det ned :-) det er før og etter raseforbud.Mennesker bitt av hund 67/107Hund bitt av hund 75/117Andre dyr bitt av hund 21/30Fatale bitt av hund 23/3Totalt 186/278Raselister før og etter ang bitt på mennesker. 1.Schæfer/Schæfer 2. Labrador/rottweiler 3. Sledehund/blandingshunder4. Blandingshund/små selskapsh.5. Cocker spaniel/Cocker spaniel 6. Små selskapsh./retriever 7. Rottweiler/hønsehund8. Listehunder/Sledehund 9. Jakthund/muskel hund 10. Australsk hyrdehund/gravhundJeg er elendig i dansk, så vet ikke hva listehund og gravhund :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 En dag skal jeg ha en pitpull hanhund (eller schæfer hanhund) som heter Pus! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 15. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2015 Mens det er snakk om statistikk, så fant jeg en fin oversikt med statistikk over hundebitt mot hund og hundebitt mot menneske i Tyskland 2013. http://www.berlin.de/imperia/md/content/sen-verbraucherschutz/tierschutz/hundebiss_statistik_2013.pdf?start&ts=1406277934&file=hundebiss_statistik_2013.pdf 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts