Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Dere med barn i bhg, hva kler dere på de?

Nå begynner det å bli kjølig ute og de kler på ulljakke/bukse og så dress. Men det blir bomull innerst (de vi kler på). Burde man kle de i ull? Da blir de løpende i ull hele dagen og en må ha ganske mye mer ulltøy enn jeg har. På den andre siden så varmer ikke bomull noe (tre lags prinsippet).
Hva gjør dere?

Så kult fly @Krilo 
Hvor kjøpte dere det?

Vi har lekekrok på stua, er det praktisk eller upraktisk å ha en kiste å pakke vekk leke i på kvelden? Nå har vi lekekurver, men det ser jo ikke så fint ut. Men vet ikke om kiste er noe bedre.

L går med ull fra morgenen av nå. Kjøper ofte Pierre robert, som selges over alt. De ser ganske greie ut, og har litt farger. Vi er alltid av de som er tidligst ute med å kle på ull fra morgenen, er livredd for at hun skal fryse:P Har tynn ullgenser og ullbukse og ullsokker, også tar vi ofte et skjørt eller en kjole utenpå, så hun slipper å gå bare i stillongs OG sølet kommer på kjolen slik at ulltøyet ikke trenger å vaskes fullt så ofte:) Jeg syns og det ble mye ulltøy i begynnelsen, men har konkludert med at det er verdt det, og bruker heller litt mer penger på det. Vi er heldige og arver mye annet, så da syns jeg vi kan bruke penger på ulltøyet. Det ender jo med at vi nesten bare vasker ullvasker hele vinteren, og det blir mye slitasje på ulltøyet, men da vet jeg at grunnlaget er bra, for jeg vet jo ikke alltid hva de velger å ta på henne i barnehagen (som regel er det flis bukse/jakke under dress, eller ullgenser/bukse under dress)

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Dere med barn i bhg, hva kler dere på de? 

Nå begynner det å bli kjølig ute og de kler på ulljakke/bukse og så dress. Men det blir bomull innerst (de vi kler på). Burde man kle de i ull? Da blir de løpende i ull hele dagen og en må ha ganske mye mer ulltøy enn jeg har. På den andre siden så varmer ikke bomull noe (tre lags prinsippet).

Hva gjør dere? 

Så kult fly @Krilo 

Hvor kjøpte dere det? 

Vi har lekekrok på stua, er det praktisk eller upraktisk å ha en kiste å pakke vekk leke i på kvelden? Nå har vi lekekurver, men det ser jo ikke så fint ut. Men vet ikke om kiste er noe bedre. 

Bruker bomull eller ull litt etter temperaturer enda.. Men tipper det blir bare mer og mer ull etterhvert :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ull innerst hele dagen. Ull er en god investering. Vi kjører en god skalldress på vinteren og varierer mellomlaget fra tykk ullfleece (Nøstebarn sin er svindyr men i min mening verdt det) til et ekstra lag tynnull. Pierre Robert, Janus, Reflex, Leketøy, ull trenger ikke være så dyrt, det er ofte tilbud også.
Det er vanskelig å kle barna nå siden været og temperaturen varierer slik. H er varm, aktiv og svetter om han har for mye klær, da er det enda viktigere å ha ull innerst, så vi er en av de som er tidligst ute med ullklærne på høsten og senest ut på våren. Nettopp fordi vi har en veldig varm gutt. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på klær; noen som har tips til gode, ikke alt for dyre, votter til ordentlig vinter og snø... Syns de blir så klumpete og jeg syns det er vanskelig å vite om de faktisk er varme nok (det blir vel første vinteren nå som jeg kan være sikker på at L faktisk sier fra om hun er varm eller kald)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tynn ull innerst. Har kjøpt en del pierre robert på salg. Utenpå det har hun en ulldress. Ytterst har hun skalldress. I fjor brukte nesten bare sånn tynn ull. De har vamekabler i gulvet i barnehagen så der trenger hun ikke ha på seg noe mer. 

Jeg er kjempefan av de ribbestikkede ullbuksene fra nøstebarn! Synd det er så dyrt, men sånt står alltid på ønskelista til jul/bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ullbodyer og ullstrømpebukser her og gitt, stort sett hele året da, siden vi kan ha det ganske surt og kaldt. Bruker mye ull inderst, så fleece og så dress. Sendte med en tykkere dress i barnehagen i dag for det er virkelig sur og kald vind, så får se hva de velger å bruke. Her er de stort sett flink til å kle på etter været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefan av de ribbestikkede ullbuksene fra nøstebarn! Synd det er så dyrt, men sånt står alltid på ønskelista til jul/bursdag.

Ja, de er kjempegode! De kommer på salget hvert år, da er de faktisk ikke ille i pris. Spesielt i de større størrelsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tynn ull innerst. Har kjøpt en del pierre robert på salg. Utenpå det har hun en ulldress. Ytterst har hun skalldress. I fjor brukte nesten bare sånn tynn ull. De har vamekabler i gulvet i barnehagen så der trenger hun ikke ha på seg noe mer. 

De har lignende ribbestrikka ullbukser på Name it som er rimeligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To utstyrsspørsmål! Hva slags vogn har dere, til hvilket bruk, og er dere fornøyd? Vi får jo vår-bebis, bor på landet, trenger en vogn som er god å trille på ujevne veier og ujevnt underlag. Samtidig bør den ha god fremkommelighet når vinteren kommer, her blir ikke nødvendigvis veiene brøytet godt, og de blir ikke saltet. Samtidig er vi avhengig av å kjøre "over alt", så den bør være så liten som mulig og grei å slå sammen. 

Og ellers - hva var deres must haves av de litt større tingene? Ikke nødvendigvis kosedyr liksom, men litt mer enn det ... Er i planleggingsmodus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To utstyrsspørsmål! Hva slags vogn har dere, til hvilket bruk, og er dere fornøyd? Vi får jo vår-bebis, bor på landet, trenger en vogn som er god å trille på ujevne veier og ujevnt underlag. Samtidig bør den ha god fremkommelighet når vinteren kommer, her blir ikke nødvendigvis veiene brøytet godt, og de blir ikke saltet. Samtidig er vi avhengig av å kjøre "over alt", så den bør være så liten som mulig og grei å slå sammen. 

Og ellers - hva var deres must haves av de litt større tingene? Ikke nødvendigvis kosedyr liksom, men litt mer enn det ... Er i planleggingsmodus! 

Jeg har samme kriterier og vurderer å kjøpe en Stokke Trailz når den tid kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme kriterier og vurderer å kjøpe en Stokke Trailz når den tid kommer! :)

Jeg tror ikke du blir skuffet med en Stokke Trailz! Men vi har egentlig bestemt oss for å prøve å gjøre et forsøk på å kjøpe vogn brukt - og akkurat Stokke Trailz er litt for ny til at det er noe særlig bruktmarked. Det er både for å spare penger, men også fordi vi da står litt friere til å evt. kjøpe en vogn nummer to om vi finner ut at det er eneste måten å fylle kriteriene på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du blir skuffet med en Stokke Trailz! Men vi har egentlig bestemt oss for å prøve å gjøre et forsøk på å kjøpe vogn brukt - og akkurat Stokke Trailz er litt for ny til at det er noe særlig bruktmarked. Det er både for å spare penger, men også fordi vi da står litt friere til å evt. kjøpe en vogn nummer to om vi finner ut at det er eneste måten å fylle kriteriene på ...

Ja, ser den! :) Vi er faktisk så heldig at jeg har en mor som gjerne vil hjelpe oss med penger til vogn! Derfor vi ender opp med en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har emmaljunga city cross med 4 faste lufthjul, og februar bebis. Funker fjell på alt slags føre og kommer frem stort sett overalt. Vi har hatt den med på fjellet liksom :lol: brukt den masse på litt grovere grusveier nesten daglig, frøkns ligger støtt og godt oppi uteb for mye homping.

utenom den har vi en quinny zapp som ekstra trille, til nå har vi bare brukt den med som bilstoladapter når vi er på handleturer ol, veldig kjekk :) 

ellers var jeg veldig takknemlig for elektrisk brystpumpe, men det er jo ikke sikkert man trenger.

Stokke stol med nyfødt sete, lekematte og babygym har vært ting som ble brukt mye litt etter starten her. Også har og er vi avhengig av babynestet, vi har Sleepy head. Og babycallen med kamera er jeg super glad i som den hønemoren jeg er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har emmaljunga city cross med 4 faste lufthjul, og februar bebis. Funker fjell på alt slags føre og kommer frem stort sett overalt. Vi har hatt den med på fjellet liksom :lol: brukt den masse på litt grovere grusveier nesten daglig, frøkns ligger støtt og godt oppi uteb for mye homping.

utenom den har vi en quinny zapp som ekstra trille, til nå har vi bare brukt den med som bilstoladapter når vi er på handleturer ol, veldig kjekk :) 

ellers var jeg veldig takknemlig for elektrisk brystpumpe, men det er jo ikke sikkert man trenger.

Stokke stol med nyfødt sete, lekematte og babygym har vært ting som ble brukt mye litt etter starten her. Også har og er vi avhengig av babynestet, vi har Sleepy head. Og babycallen med kamera er jeg super glad i som den hønemoren jeg er :lol:

Kult! Jeg har akkurat sendt en forespørsel på en brukt City Cross, den har stått på listen min også. Er jo vel tidlig å kjøpe vogn, men når man kjøper brukt er det jo greit å hoppe på hvis man finner noe som er aktuelt! Takk for tips, både i forhold til vogn og andre ting!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kjøpe ting! (Men jeg har lovet meg selv å vente til etter UL på tirsdag, og det har jeg tenkt å holde...)

(dessuten har vi egentlig alt fra før, så det ville jo være veldig ufornuftig...)

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kjøpe ting! (Men jeg har lovet meg selv å vente til etter UL på tirsdag, og det har jeg tenkt å holde...)

(dessuten har vi egentlig alt fra før, så det ville jo være veldig ufornuftig...)

Ja, uff, det er jo egentlig for tidlig å handle. Og hadde jeg kjøpt nytt hadde jeg også ventet til etter UL! Men jeg er en ganske pragmatisk type også, så jeg tror at om det skulle gå galt dette her, så gjør det det ikke noe verre at det står en brukt vogn i kjelleren på en måte. Men ja ... Tidlig er det jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg har akkurat sendt en forespørsel på en brukt City Cross, den har stått på listen min også. Er jo vel tidlig å kjøpe vogn, men når man kjøper brukt er det jo greit å hoppe på hvis man finner noe som er aktuelt! Takk for tips, både i forhold til vogn og andre ting!! 

0AC0206B-E10B-4585-8D10-AA6098A9800E_zps

var en skikkelig grov og humpete grusaktig vei, men opp kom vi lett med vogna :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo, kommer oss frem de fleste steder. Den er vel litt større enn City Cross om jeg husker riktig. Vi har også en liten reisetrille til butikken. 

Babynest har vært et must her, det brukte vi frem til i sommer og hun ble 1 år. 

Noe å bære i er vel verdt pengene, de fleste babyer liker (og trenger) nærhet til mamma/pappa. Du har masse ulikt å velge mellom, fra seler, sjal og etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo, kommer oss frem de fleste steder. Den er vel litt større enn City Cross om jeg husker riktig. Vi har også en liten reisetrille til butikken. 

Babynest har vært et must her, det brukte vi frem til i sommer og hun ble 1 år. 

Noe å bære i er vel verdt pengene, de fleste babyer liker (og trenger) nærhet til mamma/pappa. Du har masse ulikt å velge mellom, fra seler, sjal og etc.

Bæretøy står på må absolutt ha-listen! Babynest også, i alle fall etter å høre deres erfaringer. Tusen takk for tips!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt edge duo og city cross. Om jeg skulle bare hatt en vogn hadde jeg valgt city cross, edge duo er en liten traktor! Den kommer virkelig frem overalt, har utrolig god bagplass men upraktisk mtp størrelsen :P City cross var også veldig god på ulendt terreng, baggen var litt mindre, så endte med at vi tok frem baggen på edge duo igjen på høsten (født i mars, lå enda i dypvogn når høsten kom.) for å få plass med pose, men han var også enveldig stor baby.

City cross var mer praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vårbaby vil nok en city cross være greit, funket fint til den førstefødte. Ser nå at vår store baby fyller nesten bagen allerede og nå har vi ikke engang tatt fram dunposen! 

Vippestol er en god investering, den har vi brukt masse! Babygymmen også. Stellematte eller stellebord er også veldig praktisk å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider