Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Dere har helt rett :) Lagt vekk EL-testene og vi får prøve bare kose oss. Er pessimist av natur, så har litt å jobbe med der. Tror bare jeg er livredd for å ikke lykkes og velger heller gå i overlevelsesmodus ved å tenke verste scenario, dessverre.

Og er ikke alltid pliktsex. Men lysten er lav hos begge i en travel periode, så det er sjeldent "det bare skjer". Men parforholdet ellers er veldig fint, sexen er liksom ikke så viktig som tidligere. Eneste problem er jo at sex må til for å produsere barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Min legesøster sier at det ofte tar godt og vel et halvt år fra man slutter på hormonprevensjon til man er "tilbake" igjen. Bare sånn for the record ;)

Jepp, angrer igrunn veldig på at jeg begynte på hormonell prevensjon i det hele tatt, men når det er sagt hadde jeg kun 2 "ordentlige" menstruasjoner da jeg fikk det for første gangen i 12-årsalderen og har etter det hatt sykluser på 300-350 dager i årene etter (før jeg begynte på prevensjon). Da jeg ble gravid for 2 år siden hadde jeg ikke hatt menstruasjon på ett år, så der var vi "uheldige" og traff akkurat (uplanlagt med eksen).

Få menstruasjoner i året var gull som yngre mht lite stress med bading, svømming på skolen og lignende, men mer problematisk rundt prøvingen på baby, løpske hormoner og kropp som ikke helt er i balanse, men kjemper litt mot seg selv.

Men skal ta inn hva dere sier om tålmodighet, stress og mindre pliktsex - og rett og slett bare gi det den tiden det tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det siste - ja, gjør det. Du skal ha denne ungen resten av livet ditt også. Tenk på så mye moro du kan ha det før du blir gravid også. Det er masse man ikke får gjort med baby, spesielt den første tiden. Nyt heller livet og gled deg over alt du kan gjøre, og plutselig skal du se det skjer ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det siste - ja, gjør det. Du skal ha denne ungen resten av livet ditt også. Tenk på så mye moro du kan ha det før du blir gravid også. Det er masse man ikke får gjort med baby, spesielt den første tiden. Nyt heller livet og gled deg over alt du kan gjøre, og plutselig skal du se det skjer ting ;)

Bli litt mindre 40-åring ja? :P

Vet mange stusser over hvorfor vi/jeg stresser med dette allerede nå i en alder av 21 år og det er helt greit at mange ikke forstår. For meg føles det naturlig å få barn tidlig, og jeg har alltid sett for meg å være i begynnelsen av 20-årene når jeg blir mamma :) Har aldri hatt behovet for å være ung og student med det som medfølger, jeg er ikke glad i fest (óg er avholds sådan) og glad i å være hjemme på kveldene eller ha rolige kjæreste- eller venninnekvelder ❤️

Men mange som ikke kjenner meg vet oss vente og heller nyte studentlivet :)

Og takk @SiriEveline, så ikke innlegget før nå ❤️ Tenker legge vekk EL-testene, så får vi heller (prøve) ta det litt som det kommer til november da vi har time hos gynekolog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Absolute Entertainer :hug: kan ikke si noe annet enn at dere bare må prøve å slappe av og ta tiden til hjelp. Jeg skjønner innmari godt utålmodigheta di, det er på ingen måte vanskelig å forstå det, men det hjelper ikke på en evt graviditet :) Kroppen trenger ro, sånn er det bare dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AbsoluteEntertainer , føyer meg til det de andre har sagt. Men vet også inderlig godt hvordan du har det. Her klaffet det jo ikke igjen før jeg var fult opptatt med 2 eksamener og jobbet mye mer enn 100% og egentlig hadde gitt litt opp, vi hadde også kun sex 1 gang den mnd det klaffet, og jeg tenkte ikke på hverken el eller baby da :P

Og du har jo akkurat sluttet med prevensjon og kroppen bruker gjerne litt tid på å komme i gjenge igjen enten den tulla fra før eller ikke. Når jeg sluttet var det normalt i 3 mnd før det var minst 6 mnd med bare ustabilitet og tull. Ting tar tid.

Pust ut, slapp av og prøv å kose dere frem til gu i november :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi og venter på at klokka skal bli mange nok.. Barnehagen her også.. Men i dag har jeg en mistanke om at det kommer til å bli skikkelig krise når jeg skal gå.. Noen flere som opplever at de har blitt skikkelig skikkelig klengete etter barnehagestarten og nesten krise bare man må på do?

Ellers merker vi at vi er litt usikre på hvor grensa går for at de skal holdes hjemme pga formen.. Feks i dag er ikke M syk, bare utilpass.. Antar hun får noen tenner, og derfor litt sutret, sliten osv.. Vanskelig dette..

Heldigvis bor jeg ca 5 min gange unna, så de kan bare ringe :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi og venter på at klokka skal bli mange nok.. Barnehagen her også.. Men i dag har jeg en mistanke om at det kommer til å bli skikkelig krise når jeg skal gå.. Noen flere som opplever at de har blitt skikkelig skikkelig klengete etter barnehagestarten og nesten krise bare man må på do?

Ellers merker vi at vi er litt usikre på hvor grensa går for at de skal holdes hjemme pga formen.. Feks i dag er ikke M syk, bare utilpass.. Antar hun får noen tenner, og derfor litt sutret, sliten osv.. Vanskelig dette..

Heldigvis bor jeg ca 5 min gange unna, så de kan bare ringe :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg sender barn hjem igjen (jobber i barnehagen) om de ikke klarer å følge med på en normal hverdag. Selvfølgelig har barn dårligere dager - på lik linje som voksne - men vi ser ganske raskt om de har en dårlig dag og er litt pjuske, eller om det er sykdom :)

Stol på magefølelsen din, pleier jeg å si når foreldre ringer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sender barn hjem igjen (jobber i barnehagen) om de ikke klarer å følge med på en normal hverdag. Selvfølgelig har barn dårligere dager - på lik linje som voksne - men vi ser ganske raskt om de har en dårlig dag og er litt pjuske, eller om det er sykdom :)

Stol på magefølelsen din, pleier jeg å si når foreldre ringer  :ahappy:

Hun klarer definitivt å holde følge.. DA skal virvelvinden her være syk da :lol:

De ringte forresten derfra i sted. Hun ville ikke ha spist i dag.. "Nei, da er hun sikkert ikke sulten da" sa den avslappete moren :lol: det er knall varmt her, og M er ikke særlig sulten, helt lik sin mor, når det er så varmt.. Hun drakk bra, humøret på topp og sovet en dupp.. Så da skulle de bare tilby henne senere :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer definitivt å holde følge.. DA skal virvelvinden her være syk da :lol:

De ringte forresten derfra i sted. Hun ville ikke ha spist i dag.. "Nei, da er hun sikkert ikke sulten da" sa den avslappete moren :lol: det er knall varmt her, og M er ikke særlig sulten, helt lik sin mor, når det er så varmt.. Hun drakk bra, humøret på topp og sovet en dupp.. Så da skulle de bare tilby henne senere :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og sånne foreldre er min favoritt :) Barn må mases på innimellom, men regulerer som regel det meste selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden stoppet utenfor barnehagen, barnet utbryter "sitte huske!". De gikk inn, hun klenget litt mens han snakket med personalet, hun vil ikke helt, før hun bare tar tak i hånda på damen og går rett inn på avdelingen :lol: fire uker borte var da ingen sak. :ahappy: Skal ta med noe i morgen så de kan ta en ekstremt forsinket bursdagsfeiring. Fruktsalat må vel være ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne foreldre er min favoritt :) Barn må mases på innimellom, men regulerer som regel det meste selv ;)

Haha jeg håper de i "vår" barnehage tenker det samme som deg om meg.. Jeg vil nødig være den mora de himler med øynene om :P ikke før jeg er nødt å finne frem krasse-Krutsi i alle fall :aww:

Men hittil oppfører de seg bra :aww::lol:

Bonden stoppet utenfor barnehagen, barnet utbryter "sitte huske!". De gikk inn, hun klenget litt mens han snakket med personalet, hun vil ikke helt, før hun bare tar tak i hånda på damen og går rett inn på avdelingen :lol: fire uker borte var da ingen sak. :ahappy: Skal ta med noe i morgen så de kan ta en ekstremt forsinket bursdagsfeiring. Fruktsalat må vel være ok?

Det er nok helt innenfor :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er en skikkelig koseklump. Stort sett blid og fornøyd, så lenge han ikke må ligge alene noe sted på dagtid :lol: Eller, han kan ligge i vognen om vi triller den, men våkner med en gang den har stått stille noen minutter. Etter turen i stad rakk jeg akkurat å fore hundene før han våknet, spiste bittelitt og nå sover han på meg. Får gjort mye fornuftig da :P veldig koselig, da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er en skikkelig koseklump. Stort sett blid og fornøyd, så lenge han ikke må ligge alene noe sted på dagtid :lol: Eller, han kan ligge i vognen om vi triller den, men våkner med en gang den har stått stille noen minutter. Etter turen i stad rakk jeg akkurat å fore hundene før han våknet, spiste bittelitt og nå sover han på meg. Får gjort mye fornuftig da :P veldig koselig, da :D

Sånn var det het også i laaaaaaang tid :lol: savner det litt nå som hun klarer å sove alene på dagen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det het også i laaaaaaang tid :lol: savner det litt nå som hun klarer å sove alene på dagen :aww:

Det går veldig opp og ned her da, mtp på søvnen. Han sover mye hele dagen (så lenge han får sove der han selv vil), men når det er sengetid for E så blir han veldig våken til alt mellom 00-02 :lol: Koselig med alenetid med begge barna, da :heart:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er en skikkelig koseklump. Stort sett blid og fornøyd, så lenge han ikke må ligge alene noe sted på dagtid :lol: Eller, han kan ligge i vognen om vi triller den, men våkner med en gang den har stått stille noen minutter. Etter turen i stad rakk jeg akkurat å fore hundene før han våknet, spiste bittelitt og nå sover han på meg. Får gjort mye fornuftig da :P veldig koselig, da :D

Sånn var det het også i laaaaaaang tid :lol: savner det litt nå som hun klarer å sove alene på dagen :aww:

Her var det også sånn, fikk beskjed om at jeg måtte passe på å ikke skjemme han bort :$

Ignorerte det jeg og vips, nå sover han i vogna uten problem, helt alene! Så lenge han er i form og sånn da selvfølgelig, men det er jo størsteparten av tiden.

Egentlig veldig deilig å føle at jeg klarer å bruke min magefølelse så mye, for jeg tror det blir veldig riktig for oss alle på den måten, selvom det kanskje kommer noen snodige kommentarer fra sidelinjen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det også sånn, fikk beskjed om at jeg måtte passe på å ikke skjemme han bort :$

Ignorerte det jeg og vips, nå sover han i vogna uten problem, helt alene! Så lenge han er i form og sånn da selvfølgelig, men det er jo størsteparten av tiden.

Mamma fikk også den beskjeden når min søster og jeg var små. Hun ble rasende og sa: Man kan ikke skjemme et barn bort på kos og kjærlighet :argue:

Det har gått veldig bra med oss, så tror hun hadde rett :thumbs: Vel, mamma har (nesten) alltid rett :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal ta inn hva dere sier om tålmodighet, stress og mindre pliktsex - og rett og slett bare gi det den tiden det tar :)

Jeg synes det er veldig forståelig jeg, at du tenker sånn. Det er egentlig et for stort og for sårt tema til at man bør strø om seg med gode råd om at det skjer så fort man slapper av, eller at man må nyte tiden som barnløs (ufrivillig barnløs?) så lenge. Det er naturlig at man bekymrer seg, særlig når man har såpass uregelmessige sykluser og sjelden eggløsning som du har, det er jo nesten overmenneskelig å kreve at man bare skal riste av seg de bekymringene og tenke at det ordner seg når det ordner seg. Selv om det ville vært det beste både for deg og mannen din og kanskje også for muligheten til å bli gravid. Forøvrig er jeg ganske skeptisk til hele "hvis man stresser blir man ikke gravid", i så fall synes jeg det er pussig hvor mange barn det er som blir unnfanget under rimelig mye mer stressende omstendigheter enn vi uansett klarer å skape her til lands. Men det var en digresjon, sorry. Selvfølgelig vil du ha det bedre om du klarer å roe ned katastrofetankene og tenke positivt, og det vil i alle fall ikke skade sjansene til å bli gravid, og jeg håper du klarer det. Men jeg vil bare si at jeg ikke synes det er greit å avfeie sånne bekymringer som tåpelige, og at jeg har full forståelse for at akkurat det med å kunne bli gravid er noe det er lett å bekymre seg for.

Håper det klaffer fort for dere!

Stor klem - hilsen ikke ufrivillig barnløs (måtte bare legge til det - dette er ikke skrevet av en bitter langtidsprøver altså :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig forståelig jeg, at du tenker sånn. Det er egentlig et for stort og for sårt tema til at man bør strø om seg med gode råd om at det skjer så fort man slapper av, eller at man må nyte tiden som barnløs (ufrivillig barnløs?) så lenge. Det er naturlig at man bekymrer seg, særlig når man har såpass uregelmessige sykluser og sjelden eggløsning som du har, det er jo nesten overmenneskelig å kreve at man bare skal riste av seg de bekymringene og tenke at det ordner seg når det ordner seg. Selv om det ville vært det beste både for deg og mannen din og kanskje også for muligheten til å bli gravid. Forøvrig er jeg ganske skeptisk til hele "hvis man stresser blir man ikke gravid", i så fall synes jeg det er pussig hvor mange barn det er som blir unnfanget under rimelig mye mer stressende omstendigheter enn vi uansett klarer å skape her til lands. Men det var en digresjon, sorry. Selvfølgelig vil du ha det bedre om du klarer å roe ned katastrofetankene og tenke positivt, og det vil i alle fall ikke skade sjansene til å bli gravid, og jeg håper du klarer det. Men jeg vil bare si at jeg ikke synes det er greit å avfeie sånne bekymringer som tåpelige, og at jeg har full forståelse for at akkurat det med å kunne bli gravid er noe det er lett å bekymre seg for.

Håper det klaffer fort for dere!

Stor klem - hilsen ikke ufrivillig barnløs (måtte bare legge til det - dette er ikke skrevet av en bitter langtidsprøver altså :P)

Er vel ingen her som har avfeid tankene hennes som tåpelige, men vi er flere som har vært igjennom litt før det klaffet, og av erfaring har man det bedre om man klarer å slappe av og ikke stresse, eller å ha pliktsex. Det hjelper i hvertfall ikke. Selvom det er vanskelig så burde man prøve å ikke fokusere så mye på det fordi man til slitt bare går i en nedover dal hvor alt er kjipt og det eneste en tenker på er baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen her som har avfeid tankene hennes som tåpelige, men vi er flere som har vært igjennom litt før det klaffet, og av erfaring har man det bedre om man klarer å slappe av og ikke stresse, eller å ha pliktsex. Det hjelper i hvertfall ikke. Selvom det er vanskelig så burde man prøve å ikke fokusere så mye på det fordi man til slitt bare går i en nedover dal hvor alt er kjipt og det eneste en tenker på er baby.

Selvfølgelig. Men det er ganske mange i den situasjonen som føler at de ikke blir tatt på alvor og at de ikke får lov til å føle som de føler, nettopp fordi man bare får rådet "slutt å tenk på det og stress ned". Og ærlig talt, hvis det var så enkelt hadde det ikke vært mange som gikk rundt og grublet over vanskelige eller skumle ting her i verden. ;) Jeg tenker at noen ganger må det vel være lov å bare si at jepp, dette er vanskelig for meg, og så bare tar man det - uten å alltid måtte komme med velmente råd i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Men det er ganske mange i den situasjonen som føler at de ikke blir tatt på alvor og at de ikke får lov til å føle som de føler, nettopp fordi man bare får rådet "slutt å tenk på det og stress ned". Og ærlig talt, hvis det var så enkelt hadde det ikke vært mange som gikk rundt og grublet over vanskelige eller skumle ting her i verden. ;) Jeg tenker at noen ganger må det vel være lov å bare si at jepp, dette er vanskelig for meg, og så bare tar man det - uten å alltid måtte komme med velmente råd i retur.

Belive me, jeg har fått slike råd selv mange ganger og faktisk syntes de er høl i hodet. Men når jeg faktisk klarte å stresse ned og ikke tenke så mye på det ble det så mye lettere og mer behagelig hele prosessen ;)

Også tror jeg det er forksjellige stress faktorer, å være opphengt i å bli gravid NÅ og diverse andre ting som stresser. Det gjør en sliten på forskjellige måter, gjorde i hvertfall det her. Jeg stresset som en gal med jobb og studier og det siste jeg tenkte på og stresset med den mnd var faktisk baby. Kan være helt tilfeldig, neb det var utrolig deilig å faktisk ha en mnd uten at å lage baby var fokuset hele tiden hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...