Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Når jeg var liten orket ikke mormor å være på besøk, hun ble så stresset for jeg var høy og lavt annenhvert sekund :P jeg fikk også fortennene mine litt tidlig da jeg slo de ut :aww:

Håper ikke frøkna blir som meg der kjenner jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten orket ikke mormor å være på besøk, hun ble så stresset for jeg var høy og lavt annenhvert sekund :P jeg fikk også fortennene mine litt tidlig da jeg slo de ut :aww:

Håper ikke frøkna blir som meg der kjenner jeg

Lille virvelvind her i huset gjorde akkurat det samme imot sin oldemor da hun var dagmamma her en periode :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er høyt og lavt, men hun er gjennomgående forsiktig stort sett. Veldig lik meg der, så vi har overraskende lite "alvorlige" knall og fall. Sjelden hun slår seg skikkelig. Men blåmerker har vi støtt og stadig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er høyt og lavt, men hun er gjennomgående forsiktig stort sett. Veldig lik meg der, så vi har overraskende lite "alvorlige" knall og fall. Sjelden hun slår seg skikkelig. Men blåmerker har vi støtt og stadig :lol:

Sånn er nevøen min også.

Aktiv, men mangler det gjennomgående dødsønsket det virker som sønnen min har.

Hvis jeg ikke følger med henger han slik fra øverste delen av lekestativet.

20150529_144956.jpg

Nederst er greit for meg, hodet 30 cm over bakken er også ok , men øverst er ikke greit.

De prøver å forklare han slikt i barnehagen også, men snur man ryggen til så balanserer han øverst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er nevøen min også.

Aktiv, men mangler det gjennomgående dødsønsket det virker som sønnen min har.

Hvis jeg ikke følger med henger han slik fra øverste delen av lekestativet.

20150529_144956.jpg

Nederst er greit for meg, hodet 30 cm over bakken er også ok , men øverst er ikke greit.

De prøver å forklare han slikt i barnehagen også, men snur man ryggen til så balanserer han øverst...

:lol: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har klær fra POMPdeLUX og kan fortelle meg om de er små eller store i størrelsen?

De jeg har prøvd er RARE :P Veldig brede klær. Og korte. Mener huske at de kanskje egentlig var passe i høyden men veldig brede. Og alltid i stive, lite praktiske stoff. Men mulig jeg har vært uheldig med det jeg har arva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har prøvd er RARE :P Veldig brede klær. Og korte. Mener huske at de kanskje egentlig var passe i høyden men veldig brede. Og alltid i stive, lite praktiske stoff. Men mulig jeg har vært uheldig med det jeg har arva.

Tror du har vært uheldig ja, alt jeg har kjøpt har vært god passform og god kvalitet! :)

Har lang og slank unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har vært uheldig ja, alt jeg har kjøpt har vært god passform og god kvalitet! :)

Har lang og slank unge.

..og de vi har arvet fikk vi av ei som ikke syntes de passet i det hele tatt ti hennes ganske spinkle barn. Merkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser at noe av tøyet ser ut som om de er korte og brede og står veldig ut. Men andre ting ser helt normale ut :P Derfor jeg spurte for jeg er usikker på om jeg skal kjøpe den størrelsen hun bruker nå, eller gå opp en størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også arvet noen sånne veldig "brede" bukser bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her tar jo ikke puppen lengre, og vi gir 50/50 mm på flaskr og mme på flaske. Men kjenner jeg begynner å bli litt lei av å pumpe (går med så mye tid som jeg heller kunne brukt bedre med frøkna), så tenker å trappe ned. Hvordan gjør man det best for å ungå bystbetennelse og melkespreng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg bruker mye pompedeluxe bukser til datteren sin. Jeg synes de er geniale jeg, men jeg liker ikke å se småbarn i trange klær :P

Mest mulig bevegelsesfrihet og luft.

Nå først har poden så smått begynt å bruke olabukser som ikke er posete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg bruker mye pompedeluxe bukser til datteren sin. Jeg synes de er geniale jeg, men jeg liker ikke å se småbarn i trange klær :P

Altså, Tuva bruker klær med god strekk i som passer for barn i full fart hun altså :P Men det er jo forskjell på det og gensere som er dobbelt så breie som de er lange. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de vi har hatt har liksom hatt helt unaturlig form. L går bare i vide bukser hun, men disse ble liksom for store pga at de var for vide, men ikke rundt magen.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært hos legen flere ganger pga skader. Vært innom sykehuset en tur også. Ille :( De er mildt sagt aktive, men finnes ikke forsiktige.

Og to stk trekker hverandre litt ekstra opp også. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de buksene ser knallsøte og praktiske ut ( hun bruker de "ballongbuksene" ), men det er vel kanskje en smakssak?

Er jeg veldig sær som føler ubehag når jeg hører ungen ramse opp ellinga vellinga -regla?

Lært i barnehagen. De opptro med den på sommerfesten også.

Det var tilsynelatende bare jeg som vred meg litt.

Den er jo tradisjonsrik og alt det der, men jeg føler liksom jeg må forklare ungen at det ikke er greit å slå folk. Spesielt ikke fordi de ikke kan telle eller han synes de er mindre pene. Han vet jo det forsåvidt, men han gjentar den regla 50 ganger daglig føles det som .

Bill.merk Hysterisk mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud : Jeg har det sånn med mange sånne rim og regler jeg. Overraskende mye vold. Ble helt sjokkert når jeg leste Nisser og dverger, bygger i berget etter jeg fikk barn. Jeg trodde det handlet om nisser og dverger som sprengte i gruver i fjellet. Men så viser det seg at de skal jo sprenge alle dvergene og nissene ut av fjellet! (Nisser og dverger, bygger i berge, men vi skal sprenge dem alle derut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud : Jeg har det sånn med mange sånne rim og regler jeg. Overraskende mye vold. Ble helt sjokkert når jeg leste Nisser og dverger, bygger i berget etter jeg fikk barn. Jeg trodde det handlet om nisser og dverger som sprengte i gruver i fjellet. Men så viser det seg at de skal jo sprenge alle dvergene og nissene ut av fjellet! (Nisser og dverger, bygger i berge, men vi skal sprenge dem alle derut...)

For ikke å snakke om gamle eventyr. Det er en voldsorgie og mange av de er direkte kvinnefiendtlige :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinga, vellinga,

Vat'landsguten,

slo til kjerringa

midt på truten.

Det skal du ha

ditt stygge troll

fordi du ikke

kunne telle til tolv

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12.

Den er jo ikke akkurat hyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider