Aslan Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Joiner forsiktig gravidklubben igjen (16 + 3) (og gratulerer dere andre med det samme) fordi jeg har egentlig et spørsmål i den forbindelse: Noen som vet når man ikke kan fly lenger når man er gravid? I normalsituasjonen? Og er det noen som vet om anbefalingene er noe annerledes når man har hatt høyt blodtrykk/SF forrige svangerskap? Jeg skal høre med legen altså, men vi skulle gjerne ha bestilt oss en bitteliten kjærestetur, før jeg blir for gravid, og vi har vært litt trege så nå må vi snart bestille noe... Alternativet er jo å dra et sted med båt eller tog... Gratulerer!! I normale svangerskap kan man fint fly inntil en måned før termin, og med dispensasjon (legeerklæring) fra lege frem til to uker før termin Er litt begrensninger på flylengde sikkert, men de husker jeg ikke i hodet Men blodtrykket kan sette en stopper for det, mamma har flyforbud nå pga høyt blodtrykk nå, så det ville jeg sjekket ut med legen. Siter
*Marianne* Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 (endret) Gratulerer så mye @*Marianne* Ang fly; det er det enkelte flyselskap som bestemmer det. Tror de fleste sier neitakk til gravide etter uke 36 eller deromkring Takk for svar... Hmm...Ja det blir jo før det uansett, men... Jeg får høre med legen. Er liksom bryllupsreisen vår det her. To år etter bryllupet så vi må skynde oss før vi blir enda travlere@Aslan Det er det jeg er litt bekymret for. Det er ikke høyt nå, helt normalt, men hvis det begynner å stige er det et poeng å holde det så lavt som mulig så lenge som mulig. Så jeg har ikke tenkt å ta noen sjanser. Prøve å komme litt lenger enn forrige gang... Endret 30. September 2015 av *Marianne* Siter
Krilo Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Gratulerer så mye @*Marianne* :) 1 Siter
Aslan Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Takk for svar... Hmm...Ja det blir jo før det uansett, men... Jeg får høre med legen. Er liksom bryllupsreisen vår det her. To år etter bryllupet så vi må skynde oss før vi blir enda travlere@Aslan Det er det jeg er litt bekymret for. Det er ikke høyt nå, helt normalt, men hvis det begynner å stige er det et poeng å holde det så lavt som mulig så lenge som mulig. Så jeg har ikke tenkt å ta noen sjanser. Prøve å komme litt lenger enn forrige gang...Ja, det er veldig forståelig. Men er jo fine turer en kan ta med både båt, bil og tog og, så det er jo muligheter for tur uansett heldigvis Siter
*Marianne* Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Ja, det er veldig forståelig. Men er jo fine turer en kan ta med både båt, bil og tog og, så det er jo muligheter for tur uansett heldigvis Ja, også er det dumt å gamble på at det går bra, også har vi plutselig kastet bort penger på flybilletter... Kanskje jeg får viljen min med København;) Siter
Aslan Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Ja, også er det dumt å gamble på at det går bra, også har vi plutselig kastet bort penger på flybilletter... Kanskje jeg får viljen min med København;)Køben er jo kjempefint! Vi har vært der tre år på rad frem til i fjor faktisk, vårtur da, men høsten er fin den og 1 Siter
Raksha Skrevet 30. September 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 30. September 2015 Gratulerer @*Marianne*!! 1 Siter
MonicaT Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Gratulerer til Aya og Marianne.Her må vi ha ny sko, noen gode tips?Tenkte å kjøpe til helga, vi har en lokal butikk her (Skoringen) men skal til Jessheim på lørdag så tenkte å ta en tur innom senteret og se på sko. Har lenge hatt lyst på et par Kavat sko, men tør ikke kjøpe over nettet. Og så har jeg hørt litt ymse om den, noen som har erfaring med Kavat? Siter
Fillerya Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Jeg skrev en bekymringsmelding til fylkesmannen ang den barnehageopplevelsen for noen uker siden. Jeg fikk rask tilbakemelding fra dem om at de skal se på saken. Nå har jeg fått ny henvendelse om at avisen trolig kommer til å lage sak av det! Jeg håper det gjør at slike hendelser får mer oppmerksomhet og at barnehagene får mer ressurser til å faktisk være der for barna! 6 Siter
Martine Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Joiner forsiktig gravidklubben igjen (16 + 3) (og gratulerer dere andre med det samme) fordi jeg har egentlig et spørsmål i den forbindelse: Noen som vet når man ikke kan fly lenger når man er gravid? I normalsituasjonen? Og er det noen som vet om anbefalingene er noe annerledes når man har hatt høyt blodtrykk/SF forrige svangerskap? Jeg skal høre med legen altså, men vi skulle gjerne ha bestilt oss en bitteliten kjærestetur, før jeg blir for gravid, og vi har vært litt trege så nå må vi snart bestille noe... Alternativet er jo å dra et sted med båt eller tog... Gratulerer! Siter
Bostie Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 (endret) *vinke til* 35+2 i dag.. og joiner klubb sliten godt vi er flere !!! Er 35+4 så vi har termin nærme hverandre ja. Endret 30. September 2015 av Bostie Siter
Toya Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 godt vi er flere !!! Er 35+4 så vi har termin nærme hverandre ja. Jeg har termin 4 november Så begynner å bli sliten, det er rimelig trangt inni magehuset nå.. Vet du hva dere venter? Siter
Martine Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Det er veldig koselig å være hjemme med lillegutt, men han har siden han var et par uker gammel ment at 90% av våkentiden må tilbringes med en pupp i munnen, eller ute på tur. Han sovner ved puppen, men om jeg legger han ned et sted våkner han 8 av 10 ganger, plutselig lys våken. Bølle Blir ikke gjort så mye her hjemme da 1 Siter
Aya Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 (endret) Pokker. Prøvde å sitere alle, men fikk ikke til med nye sonen. Tuusen takk for alle gratulasjoner, jeg har savnet dere også! Jeg er 14 uker på vei i dag, og koser meg veldig, til tross for masse kvalme og at jeg kaster opp hver dag enda. Og gratulerer så mye Marianne! Endret 30. September 2015 av Aya 8 Siter
Bostie Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 Jeg har termin 4 november Så begynner å bli sliten, det er rimelig trangt inni magehuset nå.. Vet du hva dere venter? jente vet du? Ja, det er trangt i går sparket hun så hardt at jeg holdt på å kaste opp, traff vel et eller annet.. Siter
Toya Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 jente vet du? Ja, det er trangt i går sparket hun så hardt at jeg holdt på å kaste opp, traff vel et eller annet.. jente her også her går det i å tisse hvert sekund føles det som Samt drepe mammaens ribbein Siter
Krilo Skrevet 30. September 2015 Rapporter Skrevet 30. September 2015 jente vet du? Ja, det er trangt i går sparket hun så hardt at jeg holdt på å kaste opp, traff vel et eller annet.. hun her sparket så hardt i ribbeinet en kveld at det gjorde vondt lenge etter fødselen Siter
Bostie Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 jente her også her går det i å tisse hvert sekund føles det som Samt drepe mammaens ribbein koselig da hehe. Hun her er mest aktiv om natten, håper den døgnrytmen snur seg hørtes ikke godt ut med ribbenspark da! hun her sparket så hardt i ribbeinet en kveld at det gjorde vondt lenge etter fødselen uff fotballsparker da? Siter
Krilo Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 koselig da hehe. Hun her er mest aktiv om natten, håper den døgnrytmen snur seg hørtes ikke godt ut med ribbenspark da! uff fotballsparker da? ikke godt å si da hun kun er 8 mnd i dag faktisk, men hun er latterlig aktiv :lol: Siter
Toya Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 Hun her kjenner jeg mest til på dagen/ tidlig kvelden. Ikke så mye på natta, heldigvis.. DET kan godt holde seg sånn Siter
Raksha Skrevet 1. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 "Mamma stinke" - jatakk du, her starter vi tidlig Siter
Toya Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 Hverdagsgleder er når mannen lager pannekaker til kvelds, bare fordi jeg fortjener det Heldig er jeg 3 Siter
Fillerya Skrevet 2. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 2. Oktober 2015 Gratulerer så mye @*Marianne*Nå nærmer det seg @Toya Man blir litt sprø av denne døgnrytmen, i går la vi oss kl 22 og sto opp 6, dagen før la vi oss 3 og sto opp 12. Det er bra jeg er vant til å snu døgnet raskt. I dag var vi oppe så tidlig at vi fikk skikkelig hyggestund med storesøster før hun dro i barnehagen. Hun ville bade og det fikk hun! Siter
Recommended Posts