Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har Minipina-sele?


roxie88
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har den tur-selen fra Minipina? Hvordan ligger den på hunden? Er det lett for hundene å rygge/komme seg ut av?

Passer den best til typ bullehunder (er mye de som er avbildet med den på på facebook :P) eller passer den alle typer hunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har! Til sheltien min. Den sitter veldig godt, hun syr jo etter mål, så. Skal ha en til papillonmiksen min etterhvert også!

Han klarer ikke å komme seg ut av den, men han prøver ikke heller. Det store plusset med slik sele i forhold til hurtta sin feks, er at hunden ikke kan vimse mer, men må gå mer rett fram :D Minuset vil jeg si er at det ikke er noen klipser, så man må løfte begge forbena inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også til min yngste sheltie, og jeg er veldig fornøyd. Hun er ingen utbryterkonge, men jeg tror ikke hun hadde kommet seg ut av den om hun hadde prøvd.

Sitter godt, og virker veldig behagelig for hunden å ha på og å trekke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den jo i utgangspunktet laget til bullehunder, siden de sjelden passer ferdigsydde seler ;) Selen er veldig god ergonimisk, den fordeler trekkpresset jevnt. Sideflappenes konstruksjon gjør at hunden kan puste fritt når den trenger det, uten at selen ligger rundt og klemmer. Den løse ringen på den bakerste stroppen gjør at båndet sjelden vikler seg under frambena. Den gir god skulderfrihet.

Hun syr på mål, så den passer alle, utbrytersikker er den nok ikke. Men den skal sitte ganske stramt over nakken/rundt halsen. Hilde er veldig hyggelig, anbefaler deg og sende henne en mail med spørsmål ;)

Her er Aïda og puddelvennen i selen:

10574452_10154498114860437_4901012541741

med halsbånd også

10527808_10154632410020437_4968279286952

10447599_10154427024710437_1279511594304

10676333_10154632411065437_3800287933310

Edit: Aïda har en eldre sele enn puddelen, Hilde har laget noen modifikasjoner :)

Endret av Teserere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, tar gjerne i mot flere erfaringer :ahappy:

Kan sende henne en mail over nyåret og høre hva hennes erfaringer er ift rygging ut av sela, hun har juleferie nå og svarer ikke på mail så jeg det sto på facebooksida :ahappy: Tror jeg må sende en bestilling, har mange seler men finner ingen som er gode for ham å trekke i, blir bare pustelyder og hosting/harking stakkars. MEN han er jo en fare for trafikken så jeg er litt redd for at han plutselig skulle ha rygget ut av den og kommet seg løs, men man har jo ikke garantier med noen seler. Klipsen på en av non-stop selene våre åpnet seg for noen uker siden og plutselig var hunden løs så som sagt - ingen garanti :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som også har det problemet at hundene hennes rygger ut av alt av seler så hun har alltid halsbåndet på også og har alltid festet et tau som går i fra halsbånd og i selen sånn at hvis hunden rygger ut så sitter fortsatt hunden fast i halsbåndet via selen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som også har det problemet at hundene hennes rygger ut av alt av seler så hun har alltid halsbåndet på også og har alltid festet et tau som går i fra halsbånd og i selen sånn at hvis hunden rygger ut så sitter fortsatt hunden fast i halsbåndet via selen :)

Dette brukte jeg også på min utbryter i ungdommen hans. Brukte halvstrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...