Gå til innhold
Hundesonen.no

Resepthonoar og hygienetillegg?


ceccy
 Share

Recommended Posts

Har dere noen gang fått resepthonoar på en regning/kvittering fra veterinær når dere har vært på time hos veterinæren? Jeg har aldri opplevd det før nå ... Jeg har pleid å måtte betale for resepter om jeg ringer inn bare for resepten f. eks ormekur, flåttmiddel osv, men jeg har aldri opplevd at de tar betalt for en resept når veterinæren skriver ut når du er der på time ...?

Og hva er hygienetillegg egentlig? Det har jeg også fått på nå på 92,- ... Aldri sett før heller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at du har fått en spesifisert kvittering. :) Hos noen er sånt innbakt i prisen, hos andre ikke.

På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene :)

Vanlig her. Om neste resept er oppfølging fra forje så er det ikke ekstra honorar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene :)

Oppfølgning koster som regel mindre. :) Hygienetiltak vil jeg anta var relatert til undersøkelse av øyne og oppryddig/vask etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt forskjell fra dyrlege til dyrlege. De jeg bruker tar ikke betalt for å skrive ut resepter når jeg først er der for et eller annet :)

red: hygienetillegg har jeg aldri sett spesifisert i en regning - fra noen dyrlege :o (leste hygentillegg først, det kunne jo vært interessant :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt forskjell fra dyrlege til dyrlege. De jeg bruker tar ikke betalt for å skrive ut resepter når jeg først er der for et eller annet :)

red: hygienetillegg har jeg aldri sett spesifisert i en regning - fra noen dyrlege :o (leste hygentillegg først, det kunne jo vært interessant :P )

Aldri opplevd at min faste veterinær tar betalt for resepter når jeg har time jeg heller :) Aldri sett hygienetillegg jeg heller ...

Men ser jo nå at flere har opplevd begge deler, så da er det vel normalt da :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med at prisen for resept er innbakt ved en konsultasjon.. Oppfølgningstimer har som oftes vært billigere, noen gang gratis også, enn første konsultasjon - litt avhengig av årsak jeg er der..

Men feks da jeg var inne til kontroll for jurbetennelsen, betalte jeg ingenting :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vi må betale resepthonorar når jeg ber om resept for noe annet eller til et annet dyr enn det jeg er hos vet med. Syns det er merkelig å skulle betale for at vet'en skal vaske benken etter konsultasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må betale resepthonorar når jeg ber om resept for noe annet eller til et annet dyr enn det jeg er hos vet med. Syns det er merkelig å skulle betale for at vet'en skal vaske benken etter konsultasjonen..

Det må jeg også gjøre og anser det som helt normalt i grunnen :)

Ja, lurer litt på hva det der hygienetillegget er for noe ... Har sendt de en mail nå og hørt, så får vente på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er vel ikke bare for å vaske benken, men for rengjøring av utstyr, desinfisere og sterilisere utstyret osv :)

Det anser jeg som en del av arbeidet til veterinæren og forventer at det inngår i honoraret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anser jeg som en del av arbeidet til veterinæren og forventer at det inngår i honoraret.

Det er jo det - det er vel bare en av disse nymotens teite måtene å legge fram "regnskapet" på. Flyselskapene gjør jo også dette, deler opp billetten: billettpris, skatter & avgifter, fuelavgift, flyplassavgift, kredittkortavgift, billettgebyr et cetera... Ingen fly uten hverken fuel eller flyplass, men det er allikevel en separat del av utregninga.

Fårskapen av oss kunder - jo lavere du får selve GRUNNPRISEN til å se ut, jo mer svermer kunden rundt produktet som en mygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...