Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeeiere leter etter sin døde hund


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Blir vel noe av det samme som trår til som der hunder tar kaniner i bur

Det er ikke helt det samme, altså. Som Raksha sier, så lukter ei bikkje hund, ikke vettskremt, deilig gnager. Min yngste hund er jevnt over ganske heftig og ganske idiot til tider, men er helt kul med små hunder fordi de er hunder, mens byttedyr må dø. Min eldste kan fint tenne på små hunder som løper og se dem som bytte, det har aldri skjedd med Imouto, som er "fornuftig" jakthund som skjønner hva som "bør" knertes. Hun kunne fint gravd seg inn i et bur eller en hage hvor det fantes kaniner, men hun ville aldri brutt seg inn i en hundegård for å drepe en annen hund. Det er faktisk sjukt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del av de små hundene beveger seg jo mer likt byttedyr enn hunder, med hoppende gange selv i sakte fart. ingen unnskyldning, men en forklaring. hendelser som dette er en god påminnelse til oss med husky om hvor viktig det er å sosialisere hundene på alt mulig av hunder, med lang pels "ikke hunde-aktig" bevegelsesmønster eller utseende. En yorkshire terrier (eller pekingneser) er også en hund.. .det må nok også læres.

Hvilke raser da? Yorkien har ikke/skal ikke ha noe hoppende gange i noen gangart. Pekingen kan hopper heller ikke i sakte fart, vralter og vrikker kanskje, men ikke hoppende. Så vet ikke helt om jeg kjøper den altså. Men det er helt klart at hunder kan slå over på jakt på småhunder, har sett det selv, slipper ikke salukiene mine med småhunder på områder der de eller de små, kan komme opp i fart. Men jeg ser ikke helt at det er bevegelsesmønsteret som gjør det.

Dog i grunnen ganske irrelevant. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke raser da? Yorkien har ikke/skal ikke ha noe hoppende gange i noen gangart. Pekingen kan hopper heller ikke i sakte fart, vralter og vrikker kanskje, men ikke hoppende. Så vet ikke helt om jeg kjøper den altså. Men det er helt klart at hunder kan slå over på jakt på småhunder, har sett det selv, slipper ikke salukiene mine med småhunder på områder der de eller de små, kan komme opp i fart. Men jeg ser ikke helt at det er bevegelsesmønsteret som gjør det.

Dog i grunnen ganske irrelevant. :icon_redface:

Hoppende var kanskje ikke det beste ordet, men poenget er at jeg tror bevegelsesmønstre til noen av dem er en del av det. Samt det at de er små, og ikke helt passer inn i støpeformen "hund" om ikke hundene er godt sosialisert på alle slags typer hunder. Men nok om det. Dette er en tragisk hendelse for alle parter

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men min schäfer slo over i jakt på naboens Cavalier han,at han ikke drepte den tror jeg var "flaks".Der tror jeg det var lyden som trigget,ikke størrelsen.Hun hylte i panikk bare hun trodde at gutta var ute.... Jeg håper de finner restene av den lille uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del av de små hundene beveger seg jo mer likt byttedyr enn hunder, med hoppende gange selv i sakte fart. ingen unnskyldning, men en forklaring. hendelser som dette er en god påminnelse til oss med husky om hvor viktig det er å sosialisere hundene på alt mulig av hunder, med lang pels "ikke hunde-aktig" bevegelsesmønster eller utseende. En yorkshire terrier (eller pekingneser) er også en hund.. .det må nok også læres.

Og det gjelder ALLE hunder. Det er faktisk mulig å få så trygge og grepa småhunder at de evner å sette de større på plass. Jeg glemmer aldri den lille chihuahuaen som mastiffen lekte med da han var i sin verste alder (2-3 år), der fikk han sannelig beskjed om hvor skapet skulle stå..

Det er ikke uten grunn at det kommer med en viss fare å eie livredde og usosialiserte hunder. Men det er leit når slikt skjer uansett, jeg skjønner ikke helt hva denne polarhunden gjorde på vidvanke i et boligstrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjelder ALLE hunder. Det er faktisk mulig å få så trygge og grepa småhunder at de evner å sette de større på plass. Jeg glemmer aldri den lille chihuahuaen som mastiffen lekte med da han var i sin verste alder (2-3 år), der fikk han sannelig beskjed om hvor skapet skulle stå..

Det er ikke uten grunn at det kommer med en viss fare å eie livredde og usosialiserte hunder. Men det er leit når slikt skjer uansett, jeg skjønner ikke helt hva denne polarhunden gjorde på vidvanke i et boligstrøk.

ikke sant! men for oss husky er det ekstra viktig å passe på

NÅ vet jeg ingenting om den aktuelle huskyen her, uhell kan jo skje uansett hvor mye eier har jobbet for å unngå det, så jeg snakker generelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt det samme, altså. Som Raksha sier, så lukter ei bikkje hund, ikke vettskremt, deilig gnager. Min yngste hund er jevnt over ganske heftig og ganske idiot til tider, men er helt kul med små hunder fordi de er hunder, mens byttedyr må dø. Min eldste kan fint tenne på små hunder som løper og se dem som bytte, det har aldri skjedd med Imouto, som er "fornuftig" jakthund som skjønner hva som "bør" knertes. Hun kunne fint gravd seg inn i et bur eller en hage hvor det fantes kaniner, men hun ville aldri brutt seg inn i en hundegård for å drepe en annen hund. Det er faktisk sjukt drøyt.

Det er jo ikke altid jakten er fornuftig som du sier, En som jakter fornuftig skiller godt på hund ikke hund ville jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke altid jakten er fornuftig som du sier, En som jakter fornuftig skiller godt på hund ikke hund ville jeg tro

Men sjøl ikke hun som tenner og kan anse småhunder som byttedyr ville gravd seg inn i en hundegård for å ete småhund, tross alt... Jeg tør påstå at det er ganske spesiell atferd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjøl ikke hun som tenner og kan anse småhunder som byttedyr ville gravd seg inn i en hundegård for å ete småhund, tross alt... Jeg tør påstå at det er ganske spesiell atferd.

Det er spesielt og ja jakten kan feile så det holder etter men dette er en for stor feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjelder ALLE hunder. Det er faktisk mulig å få så trygge og grepa småhunder at de evner å sette de større på plass. Jeg glemmer aldri den lille chihuahuaen som mastiffen lekte med da han var i sin verste alder (2-3 år), der fikk han sannelig beskjed om hvor skapet skulle stå..

Det er ikke uten grunn at det kommer med en viss fare å eie livredde og usosialiserte hunder. Men det er leit når slikt skjer uansett, jeg skjønner ikke helt hva denne polarhunden gjorde på vidvanke i et boligstrøk.

Står her at den sleit seg: http://www.tronderbladet.no/nyheter/article10396741.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan en husky kommer seg inn i en hundegård? De fleste huskyene jeg kjenner klatrer rett over slike 2m høye elementer på få sekunder. Ikke Ida, men hun er "liksom husky" tror jeg. Så det ser jeg veldig godt for meg :P

Denne hundegården som yorkien stod i; var det en vanlig 180 cm høy hundegård? Tenkte kanskje at en liten hund hadde noe mindre? Som f.eks grinder? Da blir det straks litt lettere å få tak i den mener jeg.

Uansett fælt når slikt skjer :( Godt å høre at hunden deres nå er funnet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at jaktinstinktet setter inn hvis en liten hund løper fra f.eks en husky da, og det blir en jaktsituasjon. Men en hund på utsiden av en hundegård som bryter seg inn, det er jo en helt annen setting. Og huskyen bør ha hatt mer enn god nok tid til å lukte at den lille lukter hund?

Når rullgardina først har gått ned, så hjelper det ikke nødvendigvis med lukt. Jeg har ei som mener at alt smått og fluffy er mat. Har til og med testet å holde rundt nebbet for å la henne lukte at det er en hund (samojedvalp i det tilfellet) Men ikke pokker, mat er mat, hilsen Ysta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Typisk som seg hør og bør så må noen selvutnevnte synske kynisk psyke jævler klare å få sin plass og oppmerksomhet i en sånn tragedie.

Sitte på den feite rævva si i sofaen å ta en telefon for å få oppmerksomhet.

Skammelig overfor de som faktisk stilte opp og hjalp til med å lete og finne hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk som seg hør og bør så må noen selvutnevnte synske kynisk psyke jævler klare å få sin plass og oppmerksomhet i en sånn tragedie.

Sitte på den feite rævva si i sofaen å ta en telefon for å få oppmerksomhet.

Skammelig overfor de som faktisk stilte opp og hjalp til med å lete og finne hunden.

Ting er kanksje ikke helt slik som media fremstiller det. Denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ting er kanksje ikke helt slik som media fremstiller det. Denne gangen heller.

Jeg er ikke helt fremmed for tanken om at Santo ble funnet i nærheten av ett gjerde i nærheten av ett boligfelt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig plausibelt? Er huskyer så jaktdrevne at de ETER det de fanger? Det er vel i all hovedsak jakt og "rist" som gjelder for mange hunder? Nå spør jeg bare åpent.

Jeg har hørt at huskyer som regel angriper i flokk om det gjelder levende bytte.. Slik var det jo i det saken om 2åringen som falt inne i hundegården hvor det var huskyer. :/ Det er jo rasen som har mest slektskap til ulv(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at huskyer som regel angriper i flokk om det gjelder levende bytte.. Slik var det jo i det saken om 2åringen som falt inne i hundegården hvor det var huskyer. :/  Det er jo rasen som har mest slektskap til ulv(?)

Det er nok ikke dem som har mest slektskap til ulv tror jeg. Og i den hundegården var det bare en hund som var borti barnet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...