Zitka Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Som overskrifta sier;Hva trengs egentlig å lage en samleside for individer, ala dogweb med bilder, på nett?Feks som denne: http://thewhippetarchives.net/index.phpSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Puttiva Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Mye tid til overs Neida. Joda. Men anyway. Det kommer an på hva du legger i det. Du bør ha en databaseløsning, og en administrasjon som gjør at andre også kan legge inn, og gjerne også endre (egen) informasjon. Det kan gjøres enkelt, eller det kan gjøres ganske komplisert alt ettersom hvor mange finesser du vil ha. Siter
Zitka Skrevet 22. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 22. November 2014 Mye tid til overs Neida. Joda. Men anyway. Det kommer an på hva du legger i det. Du bør ha en databaseløsning, og en administrasjon som gjør at andre også kan legge inn, og gjerne også endre (egen) informasjon. Det kan gjøres enkelt, eller det kan gjøres ganske komplisert alt ettersom hvor mange finesser du vil ha. Hmm.. Tror jeg kaster ballen videre til noen andre jeg Men hadde jo vært litt artig å fått til, men må vel også ha noen servere for lagringsplass, så koster nok sikkert litt også? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Snøfrost Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 http://pawvillage.com/ har mange raser i sin database. Aner ikke hvordan den er for annet enn Siberians, men for Siberians er den bra. 1 Siter
Puttiva Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Hmm.. Tror jeg kaster ballen videre til noen andre jeg Men hadde jo vært litt artig å fått til, men må vel også ha noen servere for lagringsplass, så koster nok sikkert litt også? Sent from my iPhone using Tapatalk Koster ikke allverdens med serverplass. Verre er det med å få laget / skaffet en løsning som dekker behovene deres. Kanskje det finnes noen ferdigløsninger, det vet jeg igrunn ikke noe om. Men det er absolutt mulig å lage noe slik. Så enten kan man betale noen som kan det, og det kan koste en del, eller så må man ha kunnskapen (OG tiden) til å lage en slik side. Men i tillegg til dette kommer vedlikehold av en slik side. Kontrollere informasjon, at bilder funker, at informasjonen er oppdatert, ingen doble individer osv. Det er mye (!) jobb. Evt kan man ha brukersider, som er mer jobb å tilrettelegge, men igjen mindre arbeid å oppdatere. Men alt i alt er slike sider tidkrevende prosjekter, dersom det skal gjøres bra. Siter
Easy Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Finnes noe lignende for rasen korthårscollie også: http://www.smooth-collie.net/ . Vi som avler og eier kortiser vet ikke hvordan vi skulle klart oss uten... En privatperson som drifter siden. 1 Siter
maysofie Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Border Collien har mange, noen utelukkende for utstilling, andre for begge deler. Den jeg syntes er greiest, selv om at det er mye showhunder, er www.anadune.com siden det innegår utregning ar arvelighet av diverse, samt utfyllende stamtavler. Tenker kanskje man kan ta kontakt med noen som har en slik database for å høre hvordan de gikk frem? Siter
Malamuten Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Vet ikke helt hva du ser for deg, men det finnes jo en del slikt allerede, feks universal-dog.eu (eller working-dog.eu for brukshunder) som man kan benytte seg av. Siter
TullBull Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Stor database for mange raser på www.ingrus.net også Siter
Shlush Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Jeg liker kelpiegalleriet godt :-) Ståbilde + hodebilde av over 500kelpier. www.kelpiegallery.com/ www.kelpiegallery.com/gallery/ kunne gått vært stamtavla på hver enkelt hund der inne. men navn på foreldre står. der tar MYYYE tid å lage en bra slik side vil jeg tro ;-) Siter
Recommended Posts