Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva trengs for å lage en slik samleside for rasen?


Zitka
 Share

Recommended Posts

Mye tid til overs :lol:

Neida. Joda. Men anyway. Det kommer an på hva du legger i det. Du bør ha en databaseløsning, og en administrasjon som gjør at andre også kan legge inn, og gjerne også endre (egen) informasjon. Det kan gjøres enkelt, eller det kan gjøres ganske komplisert alt ettersom hvor mange finesser du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tid til overs :lol:

Neida. Joda. Men anyway. Det kommer an på hva du legger i det. Du bør ha en databaseløsning, og en administrasjon som gjør at andre også kan legge inn, og gjerne også endre (egen) informasjon. Det kan gjøres enkelt, eller det kan gjøres ganske komplisert alt ettersom hvor mange finesser du vil ha.

Hmm.. Tror jeg kaster ballen videre til noen andre jeg :lol:

Men hadde jo vært litt artig å fått til, men må vel også ha noen servere for lagringsplass, så koster nok sikkert litt også?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror jeg kaster ballen videre til noen andre jeg :lol:

Men hadde jo vært litt artig å fått til, men må vel også ha noen servere for lagringsplass, så koster nok sikkert litt også?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Koster ikke allverdens med serverplass. Verre er det med å få laget / skaffet en løsning som dekker behovene deres. Kanskje det finnes noen ferdigløsninger, det vet jeg igrunn ikke noe om. Men det er absolutt mulig å lage noe slik. Så enten kan man betale noen som kan det, og det kan koste en del, eller så må man ha kunnskapen (OG tiden) til å lage en slik side. Men i tillegg til dette kommer vedlikehold av en slik side. Kontrollere informasjon, at bilder funker, at informasjonen er oppdatert, ingen doble individer osv. Det er mye (!) jobb. Evt kan man ha brukersider, som er mer jobb å tilrettelegge, men igjen mindre arbeid å oppdatere. Men alt i alt er slike sider tidkrevende prosjekter, dersom det skal gjøres bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collien har mange, noen utelukkende for utstilling, andre for begge deler. Den jeg syntes er greiest, selv om at det er mye showhunder, er www.anadune.com siden det innegår utregning ar arvelighet av diverse, samt utfyllende stamtavler.

Tenker kanskje man kan ta kontakt med noen som har en slik database for å høre hvordan de gikk frem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kelpiegalleriet godt :-) Ståbilde + hodebilde av over 500kelpier.

www.kelpiegallery.com/

www.kelpiegallery.com/gallery/

kunne gått vært stamtavla på hver enkelt hund der inne. men navn på foreldre står.

der tar MYYYE tid å lage en bra slik side vil jeg tro ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...