Gå til innhold
Hundesonen.no

Utgått kastereringschip


Margrete
 Share

Recommended Posts

Ifølge vår vet så får man bare "6 mnd" til så stor hund. Men det er over et år siden Kovu ble chippet nå, og han har ihvertfall fortsatt rosinballer...

Ifølge min vet, så er effekten forskjellig på stor og liten hund, og begge type chiper varer minimum tiden sin, men oftest litt lengre.

På mine går chipen sakte med sikkert ut, over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i følge felleskatalogen for vet. preparater så virker de 6 mnd og 12 mnd - minst. uansett størrelse på hund. Noe begremset data på hunder over 40 kg, men antatt lik virkning som på de andre.

http://www.felleskatalogen.no/medisin-vet/suprelorin-virbac-564273

Men individueller forskjeller på mine to da, ene fikk 6 mndchip og den hang i et lite år. Andre fikk 6 mnd chip og den er nå ute etter 6 mnd, ballene er normale igjen og i det heletatt. Førstnevnte fikk så 1årschip, og den har vi sett mindre effekt av enn den første, hva dette skyldes aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten oppdatering :) Det må ha vært smerter innvolvert i overslagene. For nå har han stått noen dager på halv dose rimadyl og viser ingen smertesignaler eller stivhet i ryggen. Overslagene er så godt som borte, nå er han bare sitt ekstreme jeg. Sammen med meg er han den litt overvektige gutten i klassen alle er redde for, han setter seg nemlig på deg om du er teit (holder igrunn å ikke låne han blyanten din) eller tar du han med på leken blir han så glad at det ender med at du angrer skikkelig på det, han blir så veldig voldsomt glad. Lærerinnen har sagt at alle må leke med han ... *skrekk og gru* Ute blant de andre hundene har denne typen blitt voksen og over the moon glad i damene. Så litt hormoner er det nok lell her. Heldigvis er denne gutten/mannen bare snill og god når han er rolig. De som møter mannen får nok ikke det med seg :sleep:

Nå skal han stå på rimadyl i noen dager til og leve resten av sitt liv på cosequin :)

392377_10150836002135833_652215554_n.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Margrete. :)

Ifølge vår vet så får man bare "6 mnd" til så stor hund. Men det er over et år siden Kovu ble chippet nå, og han har ihvertfall fortsatt rosinballer...

Balrog fikk også for 6 mndr, og den varte i ett år og 10 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeldig lyst til å leke litt med Kovu?

Haha, hadde tenkt å spørre deg om litt schæfer-sosialisering, Kovu har nemlig litt fordommer mot enkelte, har vi funnet ut. Men han lekte pent med den siste han møtte ihvertfall, så det er noen av dem som har livets rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde tenkt å spørre deg om litt schæfer-sosialisering, Kovu har nemlig litt fordommer mot enkelte, har vi funnet ut. Men han lekte pent med den siste han møtte ihvertfall, så det er noen av dem som har livets rett. :)

Han kan få hilse på Nix om han vil. Hun er en dame med litt meninger og kan være riktig drage om hun har feil dag, men hun har det bare i kjeften. Hun er leken med kun ett fåtall, så vil ikke satse på lek og moro altså. Asti dropper vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan få hilse på Nix om han vil. Hun er en dame med litt meninger og kan være riktig drage om hun har feil dag, men hun har det bare i kjeften. Hun er leken med kun ett fåtall, så vil ikke satse på lek og moro altså. Asti dropper vi ;)

Kovu er også litt kjedelig på lek og moro. Stort sett god på språk og signaler, men det er ikke så ofte vi møter damer med Meninger.

Helt seriøst, det hadde vært gøy å sett ham med en hund som Asti. Når han håndterer en yppete ung boxer-hann så tror jeg det meste går. Men greit å ikke ta noen sjanser.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Skal vi nå se. Litt forbi innkjøringen til campingen når du kommer fra sentrum, er det en liten parkeringsplass. Rett bak den :)

Nå kjenner jeg roen senke seg over Romsås. Takk og takk, jenter. :heart: :bow: :ahappy:

Forresten så har jeg stikk til deres dårlige samvittighet - hadde Madam Mim fått vite dette i går så hadde hun sikkert ikke vært så jæ**** sjuk før i dag. :sleep:

:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du cosequin hjelper? Vet liksom ikke helt hva man skal se etter jeg, har snart brukt en boks på 100+ tabletter.

I gamledager fikk jeg høre at enten funka det eller så gjorde det ikke. Det ble i hvertfall mer liv i flaten jeg hadde da han hadde forkakinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Du vet du har kjønnsfrosk når du får hjertet i halsen når det kommer tisper ... Hannhunder bare blåser jeg av, men tispene :o Da forsvinner fargen fra ansiktet og jeg kjenner føttene får fart som selv en gepard ville misunt :P Føles litt spesielt å rope: "Hannhund eller tispe?" Tispe! *suge tak i hannhunden* Det verste er at jeg synes han har blitt mye kulere som intakt. Han er mye mer selvstendig og har på en måte blitt voksen mann. Virker som om han har blitt kraftigere også. Han er fin han :wub:

Fortsatt litt utfordrene å gå ut med, men det har dempet seg til det stresset jeg kjenner og overslag er fullstendig borte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...