Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bilen


WelshenNemi
 Share

Recommended Posts

Er den jeg har sett, men blir liksom så usikker ellers.. Vil jo ikke risikere noe, men trenger egentlig å ha hun med når jeg skal til fysio neste gang(30min).. Aner ikke om det er sol eller skygge der.. Har sånne grinder til å sette i vinduene da, det bør vel hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den jeg har sett, men blir liksom så usikker ellers.. Vil jo ikke risikere noe, men trenger egentlig å ha hun med når jeg skal til fysio neste gang(30min).. Aner ikke om det er sol eller skygge der.. Har sånne grinder til å sette i vinduene da, det bør vel hjelpe?

Det er ingen problem i 6 grader med vinduet litt på gløtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir heller ikke så varmt som den tabellen her i Norge (normal sommer). Vi har sort bil, termometer i bilen for moroskyld, og høyeste som har blitt registrert er rundt 45 grader (likevel alt for varmt for hund).

Om sommeren i Florida USA derimot, hjelpes. Der ble det så varmt, så kjapt, at det var umulig å sitte i bilen i 10 min uten å ha på aircondition - sånn når andre var å handlet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ved 30 grader og full sol, med bil stående i timesvis, har vi ikke målt mer enn rett under 50 grader. Noe som er milesvis unna 85 grader ved utetemp på 22. Norsk sommer er normalt kaldere enn 30 grader.

Du skriver jo selv også, uvanlig varmt og bil sto i solen. Likevel ligger du langt under den temperaturen plansjen oppgir ved normal sommertemperatur.

Nå blir det likevel alt for varmt for hund i bil om sommeren i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Er det greit å ha hund i bilen når det er minusgrader? Hvis man f.eks. er på ferie, og skal handle i butikken.

HAr gjerne hund i bilen når det er kaldt. Kler på den etter hvert også setter jeg vindu på glødt. Dette fordi det blir mye kondens i bilen og kondens gjør høy luftfuktighet som eller ikke er noe godt for hunden som skal ligge lenge i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hundene i bilen hele året, og det fungerer fint så lenge man tilrettelegger. Om sommeren parkerer jeg i skyggen, åpner alle vinduer og bakdøra, setter på vifte og legger silver shade over bilen. Har termometer i bilen som jeg kan følge med på.

Om vinteren har jeg gode tepper i burene, og litt lufting, ellers gjør jeg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer: åpner alt og spruter vann på underlaget i buret

Vinter: saueskinn og ulldekken + teppe over buret så varmen ikke skal forsvinne ut så lett

Ellers; en mellomting mellom de to tilpasset vær og temperatur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å ha hund i bilen når det er minusgrader? Hvis man f.eks. er på ferie, og skal handle i butikken.

Så lenge den ikke fryser så er det greit. Så da får man sørge for å enten være kjapp inne slik at bilen ikke rekker å bli veldig kald eller kle på hunden, viss den er en type som fryser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...