Gå til innhold
Hundesonen.no

Tariff dagligvarehandel?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Er butikken medlem av fagforeningen? Eller har de bare sagt at de følger tariffen selvom de ikke et medlem? Er de medlem skal de følge tariffen.

Ta det opp ned sjefen eller tillitsvalgte på jobb, setter sjefen seg på bakbena og butikken er medlem tar dere kontakt med fagforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen annen måte å finne ut av dette enn å spørre sjefen? :P tenker på om de er en bedrift som egentlig skal følge tariff, hvordan vet man om de er/ikke er det?

Har dere en tillitsvalgt på jobben deres? Evt noen som har jobbet der lenge du kan spørre?

Edit: det gjaldt kanskje ikke din situasjon?

Uansett, alle stedene jeg har jobbet som har vært medlem har vi nyansatte fått tilbud om å melde oss inn selv også, lite hemmelighold der da det bare er possitivt for de ansatte og vite dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en tillitsvalgt på jobben deres? Evt noen som har jobbet der lenge du kan spørre?

Edit: det gjaldt kanskje ikke din situasjon?

Uansett, alle stedene jeg har jobbet som har vært medlem har vi nyansatte fått tilbud om å melde oss inn selv også, lite hemmelighold der da det bare er possitivt for de ansatte og vite dette

Hm, det er jeg usikker på. Det burde jo være det. Gjelder min situasjon ja :) . Vet at så nesten alle har forskjellig lønn der, og noen har veldig lav (føler selv jeg burde ha høyere, selvfølgelig.. :aww: ) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er jeg usikker på. Det burde jo være det. Gjelder min situasjon ja :) . Vet at så nesten alle har forskjellig lønn der, og noen har veldig lav (føler selv jeg burde ha høyere, selvfølgelig.. :aww: ) .

Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du jobber i. Men hos oss henger det liste med tilitsvalgt og hms ansvarlig på spiserommet vårt, og liste over tariffen og trinna der. De er veldig ryddig og skikkelige på det.

Du kan evt ta kontakt med handel og kontor og høre med dem om jobben din er medlem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken bedrift du jobber i. Men hos oss henger det liste med tilitsvalgt og hms ansvarlig på spiserommet vårt, og liste over tariffen og trinna der. De er veldig ryddig og skikkelige på det. Du kan evt ta kontakt med handel og kontor og høre med dem om jobben din er medlem :)
Mens på min jobb er det ikke lov å henge opp taeiffen (bestemt av kjeden) ... Jobber i matbutikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens på min jobb er det ikke lov å henge opp taeiffen (bestemt av kjeden) ... Jobber i matbutikk.

Får vi ikke? Du jobber vel i Kiwi og? Ikke at jeg har tenkt på det, men vet alle får tariff og de som er organiserte får info når de går det oppdateres på våren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi ikke? Du jobber vel i Kiwi og? Ikke at jeg har tenkt på det, men vet alle får tariff og de som er organiserte får info når de går det oppdateres på våren!

Jepp, men vi har ikke lov til å henge det som oppslag på pauserommet for eksempel!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen annen måte å finne ut av dette enn å spørre sjefen? :P tenker på om de er en bedrift som egentlig skal følge tariff, hvordan vet man om de er/ikke er det?

En liten tlf til fagforeningen sentralt, de vet jo både om din bedrift har tariff, hva tariffen er og hvordan de skal fikse det om det er noe som ikke stemmer. :)

Edit: Og du slipper å bli involvert om du ikke vil.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...