Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette er ikke noe fra media, men vet ikke hvor ellers jeg skal plasere det.
Men, noen som leter etter leilgihet i Danmark snublet over denne listen fra et eiendomsfirma

HDejendomme

Kan jo forstå de ikke ønsker å ha Doperman i nabolaget da.
Og bedlisen :P

Skrevet

Ja, jeg synes også at tendensene til disse kamp-bedlingtonene er bekymringsverdig... :ahappy:

De andre rasene kan jeg på sett og vis forstå, om man ikke er så komfortabel med hund. Men aldri i livet om jeg ville bodd i nærheten av en bedlis.

• Like 1
Skrevet

De tillater ikke brukshunder, faktisk. :P Men svært få av brukshundene er på lista?

Forøvrig helt enig, bedlington terriere bør egentlig være forbudt over alt, der er jo livsfarlige. *kremt*

Skrevet

Bedlis er den aller verste av Farlige Hunder. :aww:

Bedlis er den aller verste av Farlige Hunder. :aww:

Det er klart bedlisen er farligst, tenk å reise på ferie for å få den ødelagt fordi man bare vil kose med det søteste ansiktet!!! For ikke snakke om at man får hull i tennene av så mye søthet! Dette er jo et slag for folkehelsa;)

Skrevet

Så dere visste ikke at bedlington har en fortid som kamphund? :D.

Sånn helt sant... den var altmulighunden for fattige bønder, den, både rottehund, løpshund og kamphund :D.

• Like 1
Skrevet

Så dere visste ikke at bedlington har en fortid som kamphund? :D.

Sånn helt sant... den var altmulighunden for fattige bønder, den, både rottehund, løpshund og kamphund :D.

Fra rasebeskrivelsen iflg Dogbreedinfo (går ikke god for sannhetsgehalten men slik står det i hvertfall) : "The miners exploited its gameness as a fighting dog in the pits and hunters used them as retrievers."

Skrevet

Både Bull Terrier og Engelsk Bull Terrier er forbudt (dem ser ut til å helgardere seg når det gjelder navn), men miniatyren er visst lov, Yay! :P

• Like 1