Castella Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Her i Kongsberg kryyyr det av lemmen, det ligger nærmest en død lemmen pr meter. De ligger i skogen, på gangfelt og tilogmed nede i sentrum. Det er helt klart lemmen år og de dør vel av musepest. Min kjære lille terrier har knerta et par lemmen i høst men jeg har fått henne til å spytte den ut etterpå. Men i dag drepte hun en også slukte hun den i et jafs. Da er mitt spørsmål: er musepest farlig for hunder? Bør jeg ringe vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Mine har spist lemmen i alle år, og det er de ikke alene om. Det er ikke uvanlig at hunder tar lammen. Aldri hørt om hunder som blir skikkelig sjuke av det. Hadde ikke bekymret meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Ymse spiser ofte Lemen, kan bli bittelitt uggen i magen (han er generelt sensitiv). Aldri blitt ordentlig syk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Aldri hat hunder som har blitt dårlige av lemmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Jeg har ei som en spesialist på lemen. Noen blir spist og fordøyd, andre kommer opp igjen. Overhørte veterinæren fortelle en annen hundeeier at det er ganske normalt at hunder spiser lemen, og at det er greit å gi ormekur med jevne mellomrom, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Vi ga en ekstra markkur etter lemenfråtsing forrige helg. Ellers tror jeg ikke det er mye å frykte. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Våre har spist masse lemmen og aldri blitt dårlig. Det går nok fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Har vært store mengder døde skoglemen her i år, men min liker dem tydeligvis ikke. Han tygger litt, men spytter alltid ut igjen Godt å vite det ikke er farlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 11. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Okai tusen takk for svar Ble bekymret etter at to forskjellige personer sa at siden det nå var musepest så ville de definitivt ringt vet. Men da tar jeg det helt med ro. Bikkja er ihvertfall helt seg selv etter den hårete lunchen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2014 Snakket om det på Forskningsforum i fjor. En hund var smittet, og var sjuk i en uke eller så. Ikke alvorlig sjuk og det gikk helt fint. Men de kan altså bli sjuke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Problemet er vel at hunden kan smitte mennesket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Snakket om det på Forskningsforum i fjor. En hund var smittet, og var sjuk i en uke eller så. Ikke alvorlig sjuk og det gikk helt fint. Men de kan altså bli sjuke. Har du link til noe informasjon om dette? Har ikke hørt om at hunder har blitt syke av musepest før. Harepest(tularemi), ja, men ikke musepest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Har du link til noe informasjon om dette? Har ikke hørt om at hunder har blitt syke av musepest før. Harepest(tularemi), ja, men ikke musepest. Vups,leste bare harepest, jeg, ikke musepest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 12. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2014 Har du link til noe informasjon om dette? Har ikke hørt om at hunder har blitt syke av musepest før. Harepest(tularemi), ja, men ikke musepest. Det er mye Harepest på Lemmen i år..http://www.nrk.no/livsstil/dode-lemen-kan-gjore-deg-syk-1.11971933 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts