Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI

Recommended Posts

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal hun ikke føde snart?

Det ER lukrativt å være oppdretter!!!!!!

If you liked it, then you should have put a ring on it...

Skrevet

Hoisann! :lol: Dette kan jo bli interessant! Når omtrent har du vanligvis sett struttepels på henne?

Skrevet

Hoisann! :lol: Dette kan jo bli interessant! Når omtrent har du vanligvis sett struttepels på henne?

Husket egentlig ikke :lol: må se om jeg finner noen eldre tråder og sjekke. :P

Skrevet

Måtte sjekke på FB sist, og 3 ukers bildene da så begynte folk å mene hun var "rund" og hadde struttepels.

Skrevet

Måtte sjekke på FB sist, og 3 ukers bildene da så begynte folk å mene hun var "rund" og hadde struttepels.

Og det blir 3 uker i morgen blir det ikke?

Jeg fikk et lite flashback til Pias Flo av disse alternativene dine. Hun så jo ut som om hun skulle sprekke ved 5 uker da hun bar Gneis og den gjengen. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

3 uker på tirsdag. Talli har jo aldri sett ut som hun var drektig før ved 5-6 uker,og knapt det. Men Arya var synlig drektig ved 3 uker, var ikke usikker en gang før UL.

Skrevet

Sært at det kan være så utrolig forskjellig! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

3 uker i dag!

10835289_10155147158430072_6304676525341

Måtte finne 3 ukers bilder fra de forje to kullene hennes også som sammenligning :P

3 uker med sitt første kull på 6 valper

1915898_10150209947700072_5370697_n.jpg?

Og må legge ut Talli dag 47 samme kullet :lol:

35287_10150226663780072_2309654_n.jpg?oh

3 uker kull nr.2, også 6 valper.

396733_10151165550055072_314093921_n.jpg

5 uker samme kull. Jeg hater henne litt egentlig.... :lol:

427389_10151220370130072_1870319931_n.jp

Skrevet

norges-dronning-maud-2.jpeg

Til gjengeld, hun har ekstremt lette fødsler. Hun våkner, presser ett press, ut kommer valpen, vaske også sover hun 1-2 timer og presser ut neste valp med ett trykk.

Og er fysisk aktiv til siste dagen.

Skrevet

4 uker i dag, og har lagt seg ut 2 cm. De to cm er nok kyllingfile o.l. som hun har greid stjele fra kjøkkenbenken siste ukene :thumbsdown:

Ellers driver hun med veldig mye grooming av seg selv. Ikke observert noe "majones" utflod denne gangen.

10264002_10155171633595072_4766200876811

Magen hennes for ett par dager siden:

10982452_10155164384605072_5735889782194

Dette er day zero:

10351607_10155076203740072_5030264191042

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke hun legger seg ut 2 hele cm av kyllingfileer altså, så sant du ikke hadde et par kilo kyllingfile, liksom :P

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke hun legger seg ut 2 hele cm av kyllingfileer altså, så sant du ikke hadde et par kilo kyllingfile, liksom :P

Hun blåste seg opp! *nå skal jeg lure muttern* :twisted:

Jeg synes hun har blitt litt kraftigere jeg :-D

Det er pels :sleep:

Skrevet

Hun blåste seg opp! *nå skal jeg lure muttern* :twisted:

Det er sånt jeg tenker at Leah ville gjort, for hun har litt sånn humor. Talli tror jeg ikke vil gjøre noe sånt med matmor gitt, hun er en snill liten terrorist hun :lol:

Skrevet

Det blir i nattens mulm og mørke, der ingen kan se resutlatet. (Dvs i kveld :P )

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...